Pitkäkoski

Started by otto, August 04, 2003, 19:40:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mepps

Kolmen viikon aikana Pitkikseltä 1 about kilon kirre, karkuutus sekä monia havaintoja elämästä. Ja miksi muuten täällä eräät henkilöt ovat jälleen valittaneet näistä istarikirreistä? Pitkiksen istutukset ovat muutenkin vähissä; Suurin osa kaloista tulee Vantaankoskesta. Ja tulkaahan loka-marraskuussa sinne kalaan niin ei varmaan ole mitään märkiä rättejä mitä sieltä nousee... Jos nousee! Ja luonto... Se on kauneinta mitä pääkaupunkiseudulta löytyy. Siis aivan uskomaton. Ja kun kirret vielä jotenkuten lisääntyvät joessa, on paikka vähintäänkin käymisen arvoinen (niille, joille se vain on mahdollista).
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Petri

Kävin tänään pitkiksellä vettä alko olla jo ihan sopivasti ja yksi kirre hyppi siinä ekan sillan alla. Olin näkevinäni 5-10 senttisiä kirrejä olivatko ne kirrejä vai lohia ?
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Jani2

Eilen olin pitkäkoskella ja pieniä (2kpl 10cm ja 1kpl 20cm) taimenia sieltä tuli, sekä yksi pieni säyne, yhtään yli 20cm kalaa en siellä nähnyt edes pomppaavan (paitsi joku n.30cm hauki joka saalisti niitä pikkufisuja, joita siellä oli PALJON).

Tosta luonnosta, kauneinta on minun mielestäni kyllä Nuuksion metsissä, jos ne nyt sitten lasketaan pääkaupunkiseuduksi.
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

otto

Onko mitään tärppejä ollut?
Saako sieltä kukaan kalaa?

taimen

Mä en oo pitkikseltä saanu oikein mitään. Pari on kyll ollu kiinni, mutta ei mitään ylös.  :(

Jani2

Sunnuntaina oli Pitkiksellä akika paljon kalastajia edellisiin kertoihin verrattuna. Saatiin kolme n.15cm taimenta kaverin kanssa.

Pitkikäkoski on siitä hyvä paikka että jos kalan koolla ei ole väliä, niin kuparisen saa kyllä helposti rikki, kun vaan heittää esim. redtagin siihen kovaan koskeen ja vetelee alavirrasta ylöspäin (eli kalastaa alavirtaan päin). Eli paikka on ihan täynnä pikku tanea.

Jani2

Tänään olin Pitkiksellä vesi oli noussut aika paljon viimeviikkoisesta. Kolme kertaa kävi joku isompi nykimässä ja n. kilonen kirjo oli vähän aikaa kinni. Yksi todella terhakas harjus oli myös kiinni, mutta taidot on vielä vähän niin ja näin.

Tälläkertaa en pieniä saanut ollenkaan, enkä olisi halunnutkaan, koska niin hyvä syönti siellä oli edellisiin kertoihin verrattuna. Useita pomppuja kalat tekivät ihan vieressänikin.

Toisessa päässä koskea näin, kun joku väsytteli pitkään jotain pärskivää kalaa, en tiedä sitten loppu kohtalosta.

Kalamees

Tänään olin Pitkiksellä vesi oli noussut aika paljon viimeviikkoisesta. Kolme kertaa kävi joku isompi nykimässä ja n. kilonen kirjo oli vähän aikaa kinni. Yksi todella terhakas harjus oli myös kiinni, mutta taidot on vielä vähän niin ja näin.

Tälläkertaa en pieniä saanut ollenkaan, enkä olisi halunnutkaan, koska niin hyvä syönti siellä oli edellisiin kertoihin verrattuna. Useita pomppuja kalat tekivät ihan vieressänikin.

Toisessa päässä koskea näin, kun joku väsytteli pitkään jotain pärskivää kalaa, en tiedä sitten loppu kohtalosta.
Tämähän saa jo ihan uskomaan,että pitkäkoskelta saa jotain!Itse en oo törmännyt yhteenkään mitalliseen kalaan pitkiksellä,liekö huono paikan valinta syy tähän?Missä kohtaa pitkäkoskea yleensä kalastatte?
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

Petri

Kukaan käynyt koskella lähiaikoina ? Saalita ? Itse kävin tänään heittelemässä ja yhden pienen kalan karkuutus lajia en tunnistanut.

otto

koska avautuu? tietoja ja havaintoja

Jani2

Avautuu ??? Onko se jotenkin kiinni? Vai onko siellä peräti jäätä? (Sitä en kyllä usko)

Olen ajatellut mennä lähiaikoina.

Mah

Mistä päin Pitkäkoskea kalastelette. Siitä missä on se vesivoimala-jutska, sieltä toiselta sillalta vai sitten jostain ihan muualta??? Entäs sitten kalastatteko perholla, vai heittämällä?

otto

Ai ei ole jäässä?? jaa, no sit mä meen käymään. Mä kalastan ainakin siellä tokan sillan kohdalla...

Jani2

Siis en oo varma onko se jäässä, mutta luulisin ettei, koska siellä kuitenkin on aika kova virtaus eikä nyt ole ollut oikein kovia pakkasia.

Petri

Kyllä se on ainakin edellis talvina ollut jäässä, lukuunottamatta kaikkein kovavirtaisimpia paikkoja, mutta niistä on kai talvisin turhe etsiä kaloja. Ilmoittakaa sitten jos on auki niin pääsen sitten vähän lieventämään tätä heittokuumetta.

jorska

Millä te ootte siellä kalastanu????

Petri

Millä te ootte siellä kalastanu????
virvelillä ja perholla on tullut huiskittua ja kyllä perho on paremmin pelittänyt johtuen että koski on aika matala, joten virvelillä tulee viehetappioita pakostakin aika paljon. Jos virvelillä kalastaa niin kannattaa keskittyä kalastamaan kosken ekaa about 200 metriä, eli ensimmäiseltä sillalta toiselle sillalle koska siellä tuntuu olevan eniten vettä. Toinen paikka missä virvelillä kalastus onnistuu vähän paremmin on kosken aiva loppu sen saaren jälkeen.

Kalamees

Onko kukaan käyny pitkäkoskella lähiaikoina? Mikä jäätilanne siellä onko kukaan saanut saalista sieltä näin alku keväästä tai edes nähnyt kaloja?
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."

zeus

Joo katoin kanssa noita kuvia ja vähän on jäätä. Nyt varmaan jo vähemmän, kuin 23.3. Pitäis päästä jo vispaa perhoa eli meen varmaan pitkikselle. Otto tiedätkö saako näin keväästä Pitkäkoskelta kirreä?
Sanokaa: "NILSU" kun haluatte haukea...

Kalamees

Ok. Mä ja kaverini (taimen) mennään vissiin kanssa pitkikselle vispaa perhoa edes pienten saaliiden toivossa.

otto

Perkel... kun ei ole vielä kahluuhousuja... Mut pitää yrittää selvitä saappailla. Kalamees ja taimen, menettekö huomenna ja mihin aikaan? Zeus, en usko että niihin on kovi hyvät mahikset mutta aina niitä talvikkoja löytyy varsinkin ylempää koskesta!

Kalamees

Joo mä, taimen ja mun veli lähetään täältä päin tulee joskus 9 maissa. En sitte tiiä mistä päi lähetää yrittää heti ekaks.

otto

Jos ilmestyn paikalle niin mul on perhostusvälineet mukana ja kumisappaat jalassa sekä puna-musta pipo. Nimen näet jo nikistä!

Petri

Minutkin saattaa bongata pitkäkosken rannalta maastotakki päällä. Jos mukana liikuskelee hämärän näköinen about samanpituinen mieshenkilö niin ei kannata pelästyä se on vain serkkuni. Edellyttäen että on edes vähän ilmaa.

otto

Kannattaa lähte aika aikasin koska jo myöhemmin iltapäivällä saattaa vettä/räntää sadella....

Kalamees

Jea, nyt ollaan koskelta pois ja takasin kotona. Ei pienintäkään havaintoa mistään kaloista. Koski oli kokonaan maitokaakaon värisenä eikä oo paljon mitään paikkoja josta ylipäänsä pääsis ees heittää. Ehkä sitte jäiden lähdettyä alkaa onnaamaan vähän paremmin.

otto

Oli just hauskaa.... Maitokahvista ei löytyny kalaa mutta ylemmän silla luona oli hyvä kalastaa....... Uudestaan viikonpäästä!

panumies

Missä kunnossa rannat oli? Olisin itsekkin nimittäin voinut mennä vaikka vkk:lle, mutta rannat näyttivät olevan jään ja lumen peitossa jolloin muutenkin hankala maasto muuttuu entistä vaativammaksi.

otto

no ylemmän sillan alta pysty kalastaa molemmilta rannoilta ja tokan sillan luona pysty kalastaa... alempana oli joitakin paikkoja.... kannattaa olla aika varovainen eikä mennä kielekkeille!