Yksin vaiko kaverin kanssa kalaan?

Started by kaivo, March 04, 2004, 16:20:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kaivo

Viihdytkö vesillä parhaiten yksin, vai kaipaatko seuraa?

Itse tykkään molemmista, mutta olen kuitenkin kallellaan seuran suuntaan. Kalakaverini on jo vuosikausia ollut nuorempi velipoikani (Haugi), jonka kanssa tulee käytyä sekä virvelöimässä että pilkillä. Kaksistaan kalastettaessa on sekin hyvä puoli, että käynnissä on jatkuvasti jonkinasteinen viehevertailu, ja myös ottialueet löytyvät pilkillä nopeammin kuin yksin pyydettäessä.

Joskus on kyllä mukavaa olla kalalla mahdollisimman yksinkin, jossain korvessa missä ei tuttuja eikä vieraita kalastajia näy eikä kuulu. Kännykänkin voi pistää äänettömälle...

visa

Sanoisinko näin että olin kyllä viime vuonna noin 70% yksin kalassa. Hartolankoskella (5,6km päässä) ja mökillä soutelin ja heittelin yksin haukea. Isän ja joskus kavereitten kanssa teimme uistelureissuja ja retkiä Merikarvianjoelle. Yleensä isä oli siis kuskina, joko veneen tai auton, hän ei paljon kalasta. Mieluummin olen yksin kalassa koska silloin saa olla täysin omassa rauhassa ja silloin saa myös ne isoimmat kalat ;)

Tosin kyllähän sekin on kivaa, että aina välillä tulee joku tuttu kalakaveri koskella vastaan ja siinä sitten turistaan kaikenlaisia kalajuttuja ja pääsen minäkin joidenkin muiden fisuja haavimaan ;) Kun kasvan mitantäyttäväksi (=täysi-ikäiseksi) olen mitä todennäköisimmin usein yksin kalassa ja tietenkin joskus niiden samanikäisten ja vähän vanhempien kavereiden kanssa :)

Jani2

Yleensä pyydän kaverin mukaan, mutta tykkään olla yksinkin. Esim. Kesälomareissulla olin vain isän kanssa, joka ei kalasta, eli perjaatteessa yksin. Jos menen tähän lähelle kalaan, niin kaverin yritän saada mukaan, kun ei täällä kuitenkaan saa olla muutenkaan rauhassa. Joskus, harvemmin, kalastan porukoissa, ne on joko mökillä kilpailuja, tai sitten vaan lähetään kaveriporukan kanssa pyörällä Vantaanjoelle. Mökillä muuten kalastan lähes aina serkun kanssa. (Paitsi aamuisin, serkkukun nukkuu vähän pidempään. :D)

Kalastus on yksi harvinaisista asioista, mitä tykkään tehdä myös yksin. En yleensä muuten malta oikein rauhoittua.
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Petri

Itse kyllä pidän ehkä yksin kalastamisesta enemmän, varsinkin koskilla ollessa, paitsi ehkä pimeällä ja syvällä kahlatessa jolloin kaveri tuo semmoista varmuutta että jos tippuu koskeen niin on joku auttamasssa. Ja pidän muutenkin yksin koskilla kalastamisesta koska silloin hermot lepää, eikä tarvitse kuunnella muuta kuin koskea. Mutta veneessä kalastaessa on kyllä kiva jos on kaveri mukana, varsinkin jos aikoo viipyä vesillä pitkään niin on edes vähän juttuseuraa ja soutaja ja haavinkäyttäjä.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

petsku

Kun joilla ja järvillä kalastelen niin pyydän kaverin mukaan. Jos jotain tapahtuu niin on apu lähellä.
Mökillä on rentouttavaa soutu-uistella yksinään illan hämärtyessä.

Jigi

Yleensä aina kalastan isän kanssa joka tietenkin kalastaa myös. Ainakin jos ei jaksa enää kairata reikää niin on apu lähellä :) ja muutenkin on kaveri siellä avustamassa jos jotain sattuu. Kavereitten kanssa lähden yleensä huvikalaan, jolloin saaliin merkitys ei ole niin suuri. Yksin en kalasta juuri koskaan...

SledgeHammerFIN

Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

panumies

Joskus otan kaverin mukaan, mutta useimmin kuitenkin nautin yksin luonnon rauhasta. Etuna on monen kaverin heitellessä, että löytää kalat nopeammin, ja näin saadaan parempaa tulosta. Yksin taas on varsin rentouttavaa hiljaa soudella tyynellä järvellä, välillä ehkä heittää muutama heitto. Argh, kidutusta ajatellakkin kesää kun nyt on järvet ja joet jäässä  :(

Järväri

Yleensä uistellessa veli, isukki tai kaveri mukana. Yksin tulee lähdettyä vain jos kukaan ei pääse tai halua lähteä mukaan. Vetouistelu kärsii paljon jos joutuu yksin uistelemaan.

Anonymous

Kyllä minä menen mielummin yksin, saa olla niin kauan kuin haluaa.
Olen huomannut että kun lähden kaverin/kavereitten kanssa, niin silloin on aina jonkinlainen aikataulu jota täytyy noudattaa...ja siitä minä en pidä ollenkaan.
Poikkeuskin tietenkin löytyy-Terv. Kurtulle vaan ;)

Peksim

Sekä että. Välillä on todella mukava soudella yksinään tyynellä merellä ja rentoutua ilman mitään häiritseviä ääniä.
Pääasiassa kun olen yksin kalassa niin heittelen. Uistellessa on mukavampaa että on joku kaveri mukana haavi miehenä ja muutenkin seurana.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

heittäjä

Sekä että. Jigittely on yksin ihan hauskaa. Ja uusien kalapaikkojen ja uistinten kokeilu on kaverin kanssa kivempaa.
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

Monni

Ainahan sitä kalassa on kivempaa kaverin kanssa...
Poltinkoski

|Fisherman|

Yleensä kalastan yksin, koska ei monikaan kavereistani oo kiinnostunu kalastuksesta! :(
Oletko koskaan kuullut kaverista, joka ei ole ikinä kalastanut?

Vellamo

Täytyypä todeta, että harvemmin tulee kalastettua yksin, jos sitten ei mökillä laiturilta onkimista lasketa yksinään kalastamiseksi. Mukana on yleensä puolisko, ja jos se ei käy päinsä, niin vaihtoehtoina on veljeä ja siskoa, isää ja äitiä, kavereita tai tätejä.. Kalaseuraa kyllä yleensä on löytynyt.
"Turvallista kuin katiskalla kalastaminen  -Extremeduudsonit-.

matiaz

Yksin ja kaverin kanssa! Yksin olen kalalla aina silloin, kun kaveri ei yksinkertaisesti ehdi. Mutta tietenkin jonkun kanssa on paljon kivempaa koskella olla kuin yksin. Yksin kun siellä on, niin eipä voi juuri muuta tehdä, kuin kalastaa. Kaverin kanssa taas läppä lentää ja voi asentaa jotain muutakin kuin kalsatukseen liittyvää... Ja sitten jos se iso irtoaa, niin on edes joku todistamassa... ;)
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Finviking

melkein aina menen yksin kalaan saa olla "rauhassa" ja nauttia luonnosta  ;)
Jos tahdon kalaa menen kauppaan jos tahdon kalastaa kahlaan koskeen

Kala_Jökke

Itsekkin tykkään olla yksin kalassa. Saa paremmin kalaa. Jos on kaverin kanssa kalassa niin ennen pitkään siitä tulee semmosta vitsien kertomista, kahlaamista ja tulee turhaan meluttua ja tömisteltyä. Kyllä kaverin kanssa on ihan mukavaa, mutta kalasaaliit ovat huononpia, tosin riippuu kaverista. Kun on yksin niin saa rauhassa nostella kalaa ja kunnella koskien kohinaa. :D
Suuremmat haukeni olen saanut isäni kanssa. Kerrankin kun olin illalla yksin kalassa joskus keväällä kun oli paljon vettä niin iski semmonen kauheeton hauki kiinni. Oli uus kuusamon peruke päässä ja hauki katkas sen keskeltä poikki. Vähän harmitti. :(Oli varmaan joku valmistusvirhe perukkeessa. Sen jälkeen en pähemmin oo uskaltanu luottaa noihin kuusamon perukkeisiin :(
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

miserable

Minulla sattuu olemaan sellainen kaveri, että kun ilman sitä menee joelle, niin tuntuu että puuttus yks kumppari ja tupakki aski. Tuleehan sitä yksinkin käytyä, mutta tämän hepun kanssa sitä useimmiten ollaan, onneksi ollaan samassa duunipaikassakin, niin hieman helpottaa reissujen suunnittelua :)
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get. There's the same thing for Fishing ;)

Reaper

Yleensä kyllä menen aina serkun kanssa kalaan, mutta on tullut joitain reissuja jossa olen ollut yksin. Pitänee houkutella serkku taas ens kesäks mukaan vetämään uistinta.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

otto

Itse käyn välillä yksin ja välillä faijan tai "mokin" kanssa. Landella tulee uisteltua aika usein yksin. Vähän vaihtelee... Joskus on parempi yksin ja joskus on kaverin kans kivaa!

Galamiäs

Yksin ehkä mieluiten mutta on se kiva jos on jiskus kaveriki mukana. Jos kalastaa jonku kans ja se saa suurimman kalan ylipäätään saalista, toivoo että olis ehkä ollu yksin, ois voinu saaha noi... mut ei aina onnista ;)
Se mikä ei tapa sattuu v*tusti!

Joel

Olen joskus yksin mutta mieluummin kaverin kanssa. Yleensä olen isän kanssa kalassa.

Puukala

Olen lähes aina jonkun kaverin kanssa, mutta on myös kivaa olla yksinkin kalassa.