Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

lohen ja nieriän pilkintä

Started by Anonymous, March 29, 2004, 11:03:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

apua ! tarvitsen hyviä neuvoja lohen ja nieriän pilkintään .olen menossa kilpailuihin käykö samat vehkeet kuin ahvenelle t.mummeli   :D

Hautsi

Oletkohan menossa mahdollisesti kemin lohipilkkeihin?

Ohessa linkki keskusteluun kyseisistä kisoista, sielä on hiukan välineistäkin.

http://localhost/forum/viewtopic . php?t=5837

Kirjolohta voipi pilkkiä tasureilla joista oman mielipiteeni mukaan mutu-leachit ovat parhaita, tai pienillä räsäsillä joiden koukkuun laitat toukkia tai tahnaa. Kirjolohta voi pilkkiä myös ootto-onki tyylillä pieni kolmihaara koukku tapsin päähän painosta ja lasket painon pohjaan sitten vain odottamaan että kirjo käy pyydykseen.

Näillä sivuilla on paljon keskusteluja kirjolohen pilkkimisestä joten kannattaa kahlata keskusteluja läpi.
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

kaivo

Kalassa.netiin artikkeleista löytyy juttu kirjolohen pilkinnästä täältä: http://www.kalassa.net/artikkelit/kirjolohi/kirjolohi.shtml

Anonymous

Kyllähän tuo nieriä ottaa helpommin uistimeen kuin tahnaan. Kirjolohi taas pitempään oltua samassa paikassa ottaa mieluummin tahnaan.

kaivo

Kyllähän tuo nieriä ottaa helpommin uistimeen kuin tahnaan. Kirjolohi taas pitempään oltua samassa paikassa ottaa mieluummin tahnaan.
Samaa mieltä. Istutettu nieriä ja taimenkaan eivät oikein perusta tahnaongista; ne ovat kirjolohta selkeämmin petokaloja ja täräyttävät siksi hanakammin liikkuvaan pyytöön. SM-lohipilkeissäkin 2002 saaliskaloina oli taimenta sekä kolmenlaista nieriää: parhaat saaliit saatiin ärsyttävästi uitetuilla lusikkauistimilla, etenkin useamman kilon kalat ottivat mielellään isohkoihin lätkiin (esim. Räsäsen 7). Pohjaongella en huomannut tai edes kuullut kenenkään päässeen tuloksiin.

Leo

Itse olen ainakin istutus nieriät saanut mutu-leechillä. (valkoinen,vaaleanpunainen ja oranssivihreä) Suurin osa kaloista on tullut välivedestä tai ihan jäänreunan alta.

Kirjolohi on vaikuttanut hieman vaikeammalta kalalta ymmärtää. Toisinaan sille kelpaa mikä vaan ja välillä ainoastaan lusikka tai tahna. Mutu +katkarapu on ehkä tämänkin kalan pilkinnässä ainakin minulla ollut varmin peli. Lusikkaan tulee useita tärppejä, mutta taidan olla hidas tekemään vasta nykyä..

kalan paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa...