Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä solmu?

Started by rusakko, April 03, 2004, 18:00:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rusakko

Mitä solmua kannattaa käyttää mikrokuitu-siiman kanssa, kun sitoo siiman suoraan ul-vieheeseen. Jossain sanottiin että palomar on hyvä solmu "supersiimoille" mutta kun katsoin kuvaa solmusta, niin se vaikuttaa siltä, että ei siinä mikään ul-viehe kovinkaan hyvin ui.  :(

Petri

Uni-solmu seitsemällä kierteellä on ainakin toiminut ihan hyvin ja sen voi vetää sopivankokoiseksi lenkiksi ul-vieheille.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Lohenuistelija

Itsekin olen vuosia käyttänyt Firelinen kanssa unisolmua, eikä kertaakaan ole solmu luistanut auki.

Jossain oppaissa tosin muistan olleen että uni ei ole mikrokuituihin kovinkaan sopiva solmu, juuri tuon luistavuuden takia.
Minähän en kaikkea potaskaa usko, vuosia itselläni kestänyt.

kaivo

QuoteJossain sanottiin että palomar on hyvä solmu "supersiimoille" mutta kun katsoin kuvaa solmusta, niin se vaikuttaa siltä, että ei siinä mikään ul-viehe kovinkaan hyvin ui.  :(
Palomar, kuten muutkin kiristyssolmut, saattavat haitata kevyen vieheen uintia jos ne sidotaan suoraan vieheen nokkaan kiinni, tällöin kannattaa käyttää lenkkisolmua. Palomar on sinänsä luja ja luotettava solmu, jota käytän itsekin solmittaessa Fire Linen päähän esim. leikareita, perukkeita yms.

visa

Minä käytän kaikkien kuitusiimojen kanssa tätä solmua: http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/v/i/visa89/1081057311260.bmp

Palomar solmu kolmella kierteellä ;) Jää hyvin lenkiksi ja toimii.

Kuva on paint-muodossa, kestää siis hetken ennenkuin se avautuu. Ainakin mun koneella kestää...

Monni

Käytän aina ite Rapalan vaappu solmua voi olla just toi solmu mistä puhutte. :)
Poltinkoski