Vaasan seutu/Raippaluoto/Vaskiluoto

Started by Anonymous, October 16, 2002, 12:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jigimies

Olen pilkkinyt 3 vuotta vaasan meri alueilla.. enkä ole kertaakaan tippunut jäihin, mut tiedän sen verran hyvin kaiki virta paikat ja kapeat salmet missä voisi olla heikkoa jäätä mutta kanattaa olla varovainen!!!!

Jigimies

särkeä matkiva tasuri on pelittäny mulla ainakin.. mut näin kevääl tuo morri on mun mielest paras.. ollaan muutenkin menos perjantaina lilööhin kokeileman onnea

Läjä

kertokaas jää tilannetta raippaluodossa!! tarkoitus olis huomenna lähtee aamu yöstä ajeleen sinne mut ei paljon viitti sinne lähtee jos jäät on heikot.....

Olis tarkoitus mennä siitä sillan jälkeen n.1km on se pieni levähdys alue oikealla että kummalle puolelle kannattais mennä jos katsoo tieltä vaikka sinne björrköbyy vai mikä se saaren päässä oleva paikka on???

niin ja kannattaisko mennä itse björkköön vai onko sielä millaset jäät....

Olis kiva jos joku vois neuvoa tämän illan tai yön aikana että onko jäätä

Kiitos etu käteen

Läjä

niin ja katoin kartta paikasta että mihin kannattais mennä olis pari vaihto ehtoa joko tuonne revofjärdeniin sisä saaristoon vai svedjehamnin pohjois puolelle kertokaa joku nimen tai paikan nimellä niin katon kartta paikasta

Fabu

Kyllä jäätä pitäisi riittä, kunhan varoo virtapaikkoja, viime viikonloppuna oli ainakin puoli metriä teräsjäätä.

Noista paikosta -revöfjärdenin sisäsaaristo ja svedjehamn- ei itselläni ole kovinkaan kokemusta, mutta toivotaan, että joku kertoisi niistä enemmän.

Fabu

Joo kyllä morri puree paremmin näin keväisin, mutta kyllä tasurillakin saa, mutta tulee vaan vähän harvemmin. Jigimies, mihin aikaan olette menossa(aamu- vai iltasyönnille)??
Isäni kanssa menen toden näköisesti aamusyönnille.

Fabu

Eikö Kurrenlahdelle käännytä siitä n. kilometri Raippaluodon sillan jälkeen vasemmalle?? jos mantereelta päin tullaan.

Läjä

Kettu missäs päin oot kalastellu?

Jigimies

Eiköhän me olla siinä joskus 9.00 peli paikoilla, eli aika aamulla tullaan aikasemminkin saisi olla paikalla. mistäs teidät siten tunnistaa? ite oon kans isän kans menos sinne pilkille ku sillä toi autokin.. kaverilla kans auto mut ei kalasta.. harmi..

Kaira80

käväsin maanantaina björköbyssä.jäät vielä kesti vaikka oli kyllä paikoin aika pehmeää.kalantulo aika heikkoa, onko se ollut ihan yleistä viimepäivinä, vai oliko miehessä vika? :D
Se on moro!

Anonymous

Lauantaina oli huono syönti Svedjehamnissa. Keli muuttui vauhdilla ja kalaa ei löytynyt millään. Miltä jäätilanne aikuttaa, vieläkö pääsee ensi viikonloppuna?

crashmaster

Pitäs päästä helposti, jäätä on vielä hyvin.

Läjä

no en ens viikon loppuna lähtis sinne kalaan jos ei oo kellunta liiviä mukana... ku oltiin sielä pääsiäis viikon torstaina niin kyllä rupes olemaan kivikon vieressä pikkusen sulia paikkoja....

kalaakaan ei tullu mitenkään mainittavaasti...

siika oli kyllä rannassa liikkeessä kun maattiin jäällä ja katottiin reijästä niin kyllä niitä sielä uiskenteli mutta ei vain ottanu pilkiin vaikka kuinka niitä härnäs ahvenkin ui suu kiinni pikkusenkin morrin ohi... tai sitten oli kalastajassa vika mutta suuresti epäilen

Kaira80

se on toi vesisade paha viemään jäät..vaikea sanoa ensviikonlopulle jäätilanne.osittain oli pehmeää maanantaina. saattoi tipahtaa puolen saappaan verran paikoin.
Se on moro!

Fabu

Läjä, olen käynyt kalassa Lillöössä, tänä keväänä todella huono paikka, jos esim. viime kevääseen vertaa, kalaa tulee vähän ja keskikoko on aika pientä. En suosittele kenenkään menevän sinne, enkä mene minäkään. Ja nämä ei ole niitä "neuvonta" puheita, jotka ohjaavat kaikkialle muualle kuin sinne "oikeaan" paikkaan.  ;)

Ehkä ensiviikolla Revöön lahdille???   :D

Jigimies

Jaa kuule olin lillöössä   aamulla 6.00-9.00 sinä aikana 40 ahventa ja noin 11 kpl yli 150g ettei se ny ihan tyhjää sentään täynnä ole.... niin on varmaan muisakin paikoissa aika heikkoa.. nääs kalan tulo.

Fabu

No, sinulla oli käynyt sitten hyvä tuuri, onnea vaan. Aina kun minä olen siellä ollut, niin ei sieltä kukaan ole oikein mitään saanut, no aina nyt jotain kuitenkin tullut.

speteus

Missä olisi hyvät kalapaikat Vaasassa/lähiympäristössä. Heittokalastus ja onkipaikoista olisin kiitollinen. Venettä ei ole ja näin ollen onkipaikalle pitäisi päästä esim. autolla.

kalapee

on monta hyvää paikkaa...
heitto kalastus:  esim.. onkilahti: siinä saa ahventa ja paljon haukee jopa 3kilosia, sundomin silta: tulee aika harvoin mutta kun tulee niin tuleee isoja haukia, raippaluodon silta: haukee, ahventa ja jopa lohta!, Pilvilampi: siitä saa vaikka mitä
Onginta: onkilahti: isoja ahvenia, Vasklotin silta: ahvenia ja särkiä....... Kyllä niitä paikkoja löytyyy..!!!! :)

yks

Josko jo sillalta tulee litkalla syyssilakoita ????

taos

Katsopa kalastajamääriä tuolta.  Aivan keskeltä siltaa on lähes mahdotonta litkata.
http://www.tiehallinto.fi/alk/kelikamerat/kamera-DF.html
Veikkaisin 7.00 ja 19.00 näkyy porukkaa. Kävin joku aamu. Tuuli oli sillan mittarissa 22m/s. Laihialla ei huoltoaseman liput vielä tienneet tuulesta mitään. Eikä se näy kelikamerassa. En käynyt autosta ulkona.
Kalastusväline: http://www.sportfishingmagazine.fi/fin/kaudenvihjeet/2001/silakkalitka.htm
Siellä on voimakas virtaus. Puntti pitää olla isompi. Esim. 40mm pitkä 12mm kupariputki lyijyä täynnä. Puntti kiinnitetään kumilangalla litkaan ja
varapuntteja mukaan. Pohja vie osansa.
Vapa pitäisi olla niin pitkä, että litkan saa kaiteen yli. Kela pitää olla tukeva. Kummallisen raskas lasti nostaa kun litka on täynnä.

yks

minkä kokoiset koukut niissä litkoissa on?

taos

Kulta- tai hopeakoukut nro 4-6 .

Viimeksi olivat pohjassa. Sillalta on keskim 30m veteen ja siitä pohjaan mittaamaton matka.

yks

Onkos ne silakat pinnassa vai pohjassa ?
Pitäs varmaan mennä kokeileen joku päivä.

jarmo83

Löytyykö vaasasta tai läheltä kirjolohipaikkoja?entäs kuhaa?ei oo venettä.

JUBE

s-marketin kalatiski on aika varma kalapaikka. kannattaa kokeilla :D

jarmo83

ei löytyny ässästä. Sielä ei kuulemma saa edes kalastaa! Oikeita vastauksia odotellessa..

hk

Taitaa olla Laihian sutikanmonttu ja kyrönjoki lähimmät kirrepaikat?
Jepulis

jarmo83

saako kyrönjoella enää kalastaa?minkähintaset luvat sutikanmontulle on?onko sieltä tullu kalaa?minkälaisilla uistimilla?

jarmo83

saako satamas kalastaa?tai onko kukaan ikinä valittanu siitä?oon itte käyny muutama vuosi sitte,sillon ei ainakaan kukaan sanonu mitään!