Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Koukun kärki piilooon/esille mormyskoinnissa?

Started by raimo, April 01, 2004, 18:22:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raimo

Pitääkö koukun kärjen näkyä mormyskoinnissa. Omasta mielestä se saa näkyä. Pistäkäähän mielipide.

visa

Kyllä mä annan sen aina näkyä. Tartuttaa kalat paremmin :)

kaivo

Saa näkyä, tartutus parempi.

Kärpästoukan pujotustyylejä voi vaihdella tilanteen mukaan. Varsinkin pienisuisia tai muuten pieniä kaloja pyytäessäni olen joskus pujotellut toukan koukkuun "myttyyn", jotta kala saa sen helpommin suuhunsa. Toki perinteinen paksummasta päästä koukkaaminen on useimmiten riittävän hyvä tapa, ja siinä on se hyvä puoli että toukka säilyy elossa edes jonkin aikaa.

Anonymous

ei missään nimessä, kun olen pilkillä ja on syönti HYVÄ niin kalaa tulee koko ajan ja sitten kun menee yli minuutti ettei ole nykässyt nii tiedäd heti että koukun kärki on NÄKÖSÄLLÄ

Reaper

Itse pidän koukun näkyvillä, eikö toi ole mitenkään kaloja näköjään haitannut, kun on monia siikoja ja ahvenia tullut. Laitan aina mormyskaan vain yhden kärpäsentoukan ja pujotan sen aina siitä sivusta kiinni koukkuun ja kalan tuloa ei voi estää.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Peksim

Miten itse kukin tykkää, mutta mulla on koukun kärki aina näkyvillä (vähentää mielestäni karkuutuksien määrää) eikä se ole kalan tuloa estänyt...
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Fabu

Itse pidän näkyvillä myöskin. Tosiaan kala tarttuu paremmin enkä ole huomennut sen vaikuttavan kalan tuloon negatiivisesti.