Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vaikuttaako erän testit

Started by rusakko, April 08, 2004, 14:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vaikuttavatko Erä-lehden testit ostopäätökseesi?

Ostan vain "testivoittajia"
0 (0%)
Ostan mielellään "testivoittajia" tai "hyvä ostos" -tuotteita
14 (29.8%)
Testit voivat joskus vaikuttaa ostopäätökseen
21 (44.7%)
Omassa käytössä sen parhaimman vasta löytää (ei vaikuta ;) )
12 (25.5%)

Total Members Voted: 38

rusakko

Tämmöstä ajattelin kysyä, kun itsellä tuntuu että on mennyt vähän siihen, että ei viitsi ostaa kuin "testivoittaja" vieheitä ja muita kalastusvermeitä  :(. Toivottavasti muilla on hieman omaakin päätä päättää mitä ostaa

Järväri

Tuleehan noita Erän testejä luettua. Erityisesti nuo viehetestit eivät vaikuta mitenkään. Viehe testeistä on kuitenkin se hyöty että jos ei ole paljoa rahaa käytössä ja on vielä aloittelija viehe on ainakin toimiva.

Yleensä käy silleen että olen jo ostanut jonkin välineen ja lukaisen testin. Erän testit ovat olleet mielestäni ihan asiallisia ja todellisia, mutta niihin kannattaa suhtautua hieman varauksella(kuten kaikkiin testeihin).

Parhaat vieheet löytää kokeilemalla. Samat vieheet jotka toimivat toisilla vesillä eivät ehkä toimikkaan toisilla.  ;)

hesep

Suhtaudun Erän testeihin hieman varautuneesti (riippuu tosin testin kohteesta), esim. vetouisteluun liityvät testit usein hataralla pohjalla. Myös viehetestit sivuutan nopeasti, koska testit ovat useimmiten tehty merellä ja eivät ole välttämättä sovellettavissa sisävesiin. En siis osta kalavehkeitä erän testien perusteella.

visa

Aikas usein hyppään nuo välinetestit  yli, mutta joskus niistä on apuakin välinehankinnoissa. Aika usein on käynyt niinkin, että kun olen ostanut jonkin hyvän tuotteen (esim. Shakespeare ambidex titanium) niin vähän ajan päästä lukee jossain siitä että on erän testivoittaja tai siitä on tulevissa lehdissä testi.

flyfisher14

Jossain määrin kyllä. Nykyään vähemmän, Ennen enemmän. Testien tulokset saattavat pitkäli olla myös pelkkien testaajien mielipiteitä. 2 tähteä saanut vapa voi olla jonkun mielestä myös hyvä, Tietty onhan ne ihan ammattilaisia että kyllä se jonkun verran vaikuttaa, Mutta vaikka olisi tilanne kahden vavan välillä kummman otan, Toinen olisi testivoittaja ja toinen hyvä ostos tai huonompi niin jos itse tykkään "huonommasta" enemmän niin otan sen.

Anonymous

Erän testit? Mitä ne on.... ;)
Ei vaikuta milläänlailla minun ostoksiin/hankintoihin, on kyllä tuttavia jotka fanaattisesti seuraa kyseisiä testejä ja hankkivat testi voittajat tietenkin itselleen, että saa kehuskella.
Mutta kyllä ne yleensä loppuu ne leuhkimiset kun saa vähintään yhtä paljon saalista vähemmän menestyneillä tuotteilla,hah

Petri

Omat viehe/väline ostokset ostan kyllä melkein kauppojen myyjien avustuksella enkä niinkään ERÄ:n testien mukaan. Toinen hyvä on  kysellä netistä eri keskustelufoorumeilta esim. kalassa.net. Omasta mielestäni vavoista on ehkä vähän huono tehdä testejä koska ne ovat makuasiota mistä pitää, kun taas keloista on enemmän eroja joita voi verrata muihin keloihin esim.  jarru, tasainen kelaus, paino(voihan vapojakin), helppo huollettavuus ja hinta, jotakin tärkeetä tosta jäi puuttumaan mutta ihan sama. Eli itse en niinkään luota vapa testeihin mutta kela testit kiinnnostavat enemmän kun eivät ole niin mielipide juttuja. Mutta on ERÄ:n testejä lukemalla päätynyt pakkiin jotain oikeita tappopelejä esim. Abu tormentor.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Pete

Jokainenhan voi uskoa mihin tykkää.
Minä uskon, että tämä "tätänimeeeiookenellekää" on pelle,
ja se on minun mielipide, muilla voi olla eriävä mielipide.

Reaper

Riippuu käyttäjästä kuka tykkää mistään. Eli oman kokeilun jälkeen vasta tuomitsen tavaran. ON monia tavaroita jotka on on haukuttu ERÄ-lehdessä, jotka kuitenkin on omasta mielestä osoittautuneet hyväksi.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Jigi

Kyllähän ne melkein kaikki tulee luettua läpi, ja kelaa ostaessa ne vaikuttavatkin ainakin vähän... Nytkin on ERÄ:n testeissä hyvä ostos leiman saanut kela mutta eipä se nyt suuremmin siihen vaikuttanut, että omaa päätöstäkin oli mukana... Uistin testeistä en yleensä välitä piirun vertaa, koska ne on yleensä testattu jossain merellä eikä sisävesillä ole ain läheskään samat ottipelit. Jotkut kaverit on juuri näitä "pakko olla testivoittaja" tyyppiä ja sitten haukkuu jotain uistimia jotka ei ole testeissä ollutkaan, mutta sitten menee luu kurkkuun kun alkaa kalaa nousemaan. =)

Petri

Sama juttu kuin Jigillä että yhdellä tutulla on joku pakkomielle että ainoastaan ERÄ:n testivoittajilla saa kalaa. Mutta kyllä on loksahtanut suu auki kun olen itse saanut jollakin ei ERÄ testivoittajalla fisuja.

jaba88

no joskus vaikuttaa testitulokset mutta yleensä sen voi vielä varmistaa kaupassa kun vähän katselee tuotetta :).

matiaz

Kyllä sitä tulee kaikki mielenkiintoiset testit aina luettua ja yleensä päällimmäisenä mieleen jäävät nuo "testivoittajat" tai "hyvä ostos tuotteet". Niistä tietää ainakin, ettei ne mitään täyttä roskaa voi olla! Mutta  sitten kun kauppaan menen "testivoittajia" tai "hyvä ostos" tuotteita ostamaan, niin yleensä silloin enää ei tuo testimenestys pahemmin vaikuta, vaan se, miltä ko. tuote itselleen tuntuu.
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

otto

Asia on kyllä niin että nuo testivoittajat  jäävät mieleen mutta tällä budjetilla ei mitään testivoittajia osteta. Useinmiten lähes halvimpia!  :D

rusakko

Joskus "hyvä ostos" tuotteet ovat yhtä hintavia tai jopa kalliimpia kuin "testivoittajat". Miksiköhän näin :o ? Eikö hyvä ostos tuotteen olisi loogista olla: "pienemmällä budjetilla laadukasta" tai jotain tommosta. Jossain erän alussa olevassa kirjoituksessakin tätä juuri korostettiin (ei kyllä varmuutta asiasta).      Voiko muuten yksi uistinmalli osallistua erän testiin vain yhden kerran??

Petri

Voi osallistua useamminkin jos vain on jotain uutta esim. väri tai koukku(vibraxin punainen). Sillä räsänen, vibrax ja lotto ovat osallistuneet useasti.

Hautsi

Eivät vaikuta ostopäätökseen.

mikäli jokin vaappu on saanut hyvät arvostelut saatan värit maalata omaan vaappuun ja kokeilla.
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

panumies

Tuleehan nuo luettua, mutta ei tee pahaa ostaa huonosti menestyneitä välineitä. Jotain testimenestyjiäkin olen hankkinut, esim. ambidex titanium, pari viehettä, kyllä ne testit vähän suuntaa antavat jos pitää uutta tuotetta hankkia. Minun rahoilla ei ole paljon varaa hankkia huonoa, pitää ostaa kerralla hyvä, en kuitenkaan mitään huippuvehkeitä ikinä osta.

kaivo

Loppujen lopuksi ostan välineitä melko harvoin, enimmäkseen tulee hankittua kaikenlaista pienempää kuten uistimia, siimaa jne. Mutta ERÄ:n testejä tulee kyllä luettua, ja uskon niistä olevan ainakin jonkin verran apua. Testaajathan ovat "ammattilaisia", ja testien kautta saa tuotteesta tietoa joka ei välttämättä kaupassa päälle päin näy.

Kun aikoinaan päätin siirtyä siimoissa punotun käyttäjäksi, olivat ERÄ-lehden mielipiteet taustalla vaikuttamassa.