Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hauenkalastukseen peruke...

Started by otto, April 09, 2004, 20:36:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

otto

Mistä teette hauenkalastukseen perhoperukkeenne?

Itse ostan n. 0,25mm monikuitua ja taitan kaksin kerroin ja liimaan yhteen. Kestää hyvin hankausta ja lentää pitkälle!

Petri

Siis teetkö sä tosta monikuidusta puruperukkeen vai sen tavallisen perhoperukkeen ?
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

otto

Anteeksi jos kirjoitin epäselvästi.

Siis teen puruperukkeen perukeosan loppuun. Hauenkalastukseen siis...

Petri

Okei asia selvä. Itse ajattelin kokeilla ensi kesänä proleaderista sidottua peruketta kun ei tommonen tavallinen teräsperuke oikein uittanut perhoa parhaalla mahdollisella tavalla. Tosin omat kokemukset ovat rajoittuneet #5 luokan vehkeillä heitettyyn isohkoon tinseliin ja silloinkin tuli ne kuuluisat mp:t (taas). Joten minulta ei kannata enempää tästä lajista kysellä. Mutta tulevana kesänä pitää kokeilla heittää jotakin kevyttä "surtstrasselia" kaislikon laitaan ja jos nyt saisi kalan.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

panumies

Jos itse haukea perhostaisin, kokeilisin fortress predatoria tms. notkeaa materiaalia. Ei pitäisi liikaa haitata isojen haukiperhojen uittamista ja ainakin kestää kalan hampaat. Kun en ole kokeillut niin ei pidä liikaa mainostaa.

otto

panumies

Taitaa olla aika kallista...

Muistaakseni karvan alle 10e 5m, joten aika kallista, mutta eipä kulu juuri ollenkaan kun saa aina suoristettua sormien välissä. http://www.kolumbus.fi/jussol/valineet.htm   Tuossa vähän kokemusta perukkeista, kyseistä materiaalia kehutaankin.

Jani2

Ei se niin kovin kallista ole. Jos pääset käymään Veljekset keskisellä, niin kannattaa katsoa juuri tuota fortressia. Itse laskin, kun ostin sieltä tuota materiaalia, että en jää tappiolle, kun teen tuosta virveliperukkeen, kun sen saa vielä suoraksi. Mulla tuntuu virvelillä perukkeet menevän rullalle. Ei se kallista ole mielestäni perhoillessakaan. Jos on samanlainen pihi kuin minä, niin käyttää 30cm fortress päätä monofiili (tai muu) perukkeessa, ja sitä päätä käyttää kyllä useita kalastuskertoja...

Jos meet käymään tuolla keskisemmässä suomessa, niin kannattaa käydä ko. kaupassa.

Mä ostin 10m rullan ja muistaakseni se oli (reilusti) alle 10 €...
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.