Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pilkkisaappaan pohjat halki...

Started by Mikko_-Procyon-, April 14, 2004, 12:12:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

Jahas.. taisi tulla kilometrit täyteen pilkkisaappaille. Sievin jalkineen vuorelliset nahkasaappaat ovat muuten täydessä terässään, mutta kuminen pohja otti ja halkesi. Onko kenelläkään mitään konstia korjata tuo vai meneekö 100€ saappaat vaihtoon? Suutarin taitoja kun minulla ei ole... mutta jos on olemassa joku helvetin hyvä liima juuri tuohon tarkoitukseen, niin kertokaapas vinkkejä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Putte

Osta Power bootsit, siinä paras vinkki  ;)

kaivo

Mitä jos näyttäisit kenkiäsi suutarille? Luulisin, että nykytekniikalla haljenneen kengänpohjan korjaaminen onnistuu. Kotikonstina tulisi ensimmäisenä mieleen tumpata halkeamaan Bostickia yms. joustavaa liimaa, mutta vähän hankalaa sanoa kun en ole kenkiäsi nähnyt.

Salmo

LiquiSole on _todella hyvä_ kengänpaikkausliima. Kokemuksia on monestakin kengästä. Muun muassa skeittikenkiä, jotka lajissa altistuvat todella kovalle kulutukselle, on tullut korjailtua. Talvikenkiäkin myös, ja hyvin on liima pysynyt pakkasessakin.

Kysessä on kumiliima, jota itse olen ostanut rautakaupasta (K-Rauta). Mutta samaan tuotteeseen olen törmännyt monessa muussakin liikkeessä, esim. kenkäliikkeissä sekä sisustus- ja maalikaupoissa. Tälläkin hetkellä jääkaapista löytyy "Solea", 55 mk/ tuubi näyttäisi olevan hinta.

Huoneen lämmössä säilytettynä tuo on varsin juoksevaa, eikä se liiman tavoin kovetu kovin nopeasti. Puoli tuntia menee ainakin, ennen kuin liima jässähtää. Vasta vuorokauden jälkeen olen paikattuja kenkiä käyttänyt. Säilyttämällä tuubia jääkaapissa liimasta tulee vähemmän juoksevaa ja sitä on paljon mukavampi käyttää. Kannattaa kuitenkin aina laittaa kenkä puristuksiin, jos vain saa.

Mikko_-Procyon-

Joo.. pitää varmaan jotain tuollaista liimaa ostaa ja kokeilla. Liian hyvät kengät heitettäväksi mäkeen. Tosin jotenkin uskoisin, että liimauksella kengälle saisi ehkä 1-5 reissun ensiavun, mutta sitten pitäisi taas liimauksia uusia. Pistetääs merkki mieleen, jos kävelee vastaan jossain kaupassa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kaivo

Tuli mieleen, että mitenhän kumisaappaiden pintahalkeilut saisi paikattua? Pilkkisaappaisiini (Nokian Kaira) on ilmestynyt kävelyn myötä hiusmurtumia varren ja jalkaterän taitekohtaan saappaan etupuolelle. Muuten saappaat ovat edelleenkin täysin käyttökelpoiset. Esim. pyöränpaikkaussarjan paikat eivät aina pysy taitekohdissa kovin hyvin.

Tornio_River

itselläni tuli tälläinen pöhkö päähän pisto mieleen,että jos pohjassa
on pieniä halkeamia niin voisikohan ajatella  sulattaa jotain kumia  halkeamiin ja tasoittaa se kumin ollessa lämpimää?