Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hyvä yleiskela

Started by Anonymous, April 20, 2004, 07:53:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Multa löytyy 2 raskaan luokan hapselia ( vai olikose haspeli) ja nyt aattelin, että olis kiva olla vähän kevyempää kalustoa vantaanjoelle ja tarkotus olisi myös jigailla samalla kelalla. Elikkä koko luokka olisi jotain 2000. En haluaisi todistaa tilannetta, jossa upouusi kela menee paskaksi muutaman käyttökerran jälkeen. Koskaan ei ole itselleni näin käynyt enkä halua, että tulevaisuudessakaan käy siksi kyselen teidän neuvoja ja kokemuksia. Hintahaarukasta sen verran, että 100e enempää tuskin löytyy. Siimaksi tulee 0.14 fireline ja kaveriksi shimanon nexave 240mh vapa.
Kiitos jo näin etukäteen.

Salmo

Viime aikoina on tullut suositeltua usein Daiwan Lagunaa, kokoluokka riippunut luonnollisesti kalastustarkoituksen mukaan. Tuohon mainitsemaasi tarkoitukseen 2000-luokan Laguna on varmasti hyvä peli. Itse ostin äskettäin 1500-luokan Lagunan samanlaisiin tarkoituksiin. Siimatilavuus taitaa kaksitonnisessa olla hieman suurempi. Teknisiä tietoja kannattanee selailla.

Lagunan ovh taitaa olla 139 eur, mutta 100 euron pintaan niitä pitäisi saada. Itse maksoin aika lailla tasan satasen omastani.

Anonymous

2000 luokan lagunoita ei ole Suomessa tietääkseni, joko1500 tai 2500.
Kerro, mistä sait satasella ?

haukka

minä suosittelisin sulle kelaksi shimano sorona 1500 tai 2500 FA:ta... itellä oli käytössä edellinen sorona malli ja oli kyl mukava kela kalastella... käytin sitä etupäässä hauen jiggailussa joten kestävyyskin tuli testattua parillakymmenellä +5kg hauella... tän uuden mallin hinta on 70 egen kieppeillä  :)

Anonymous

Eikö lagunoissa ole yhtään takuuta ? Noi shimanon kelat vaikuttaa ihan asiallisilta ja 3v takuu.

panumies

Eikö lagunoissa ole yhtään takuuta ? Noi shimanon kelat vaikuttaa ihan asiallisilta ja 3v takuu.

3v takuuta on Daiwoissakin. Asiallisuudesta voi olla monta mieltä, itse tykkään Daiwoista.

Salmo

1500 Lagunan hain Häijäästä. Häijän Urheilutarvike kuuluu Team Daiwa -kauppiaisiin. 2000- ja 1000-luokkaisia Lagunoitakin löytyy jo Suomesta. Ainakin Tärppi-lehden mukaan.

Ovh on tosiaankin 139 - 149 euroa, mutta Häijäässä olivat 109 euroa. Ilmeisesti muillakin Team Daiwa -kauppialla?