halpisvetovavat

Started by Anonymous, March 31, 2004, 20:15:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

oon ostamssa ensimmäisiä vetovapoja. Ne tulis ihan normaaliuisteluun ilman levittimiä tai syvääjiä. tarviin niitä 4kpl ja ne ei saa maksaa yli 100e yhteensä. Mitä vapoja suosittelette? Onko Kunnanin 20euroo maksava vapa hyvä? Entäs Abun vavat? Ne puuttu uudesta ERÄ-lehdestä >:(

visa

Kunnanit on mielestäni aivan huippu vapoja! Mistä muuten olet löytänyt niitä vielä? Toinen mitä suosittelen myös on Sheikkipirtelön Synergy, se on vähän kalliimpi. Molemmat sopii hyvin yleiskäyttöön. Yleiskäytöllä tarkoitan sitä että et siis käytä mitään syvääjiä, takiloita, pikkuplaanareita...

Huom! En kyllä maksaisi Kunnanista (jos siis meinaat Kunnan Trollingia, sininen aihio) 20€ kun sitä ei ole tietääkseni tuotu edes Suomeen noin kahteen vuoteen. Kympillä pitäs saada.

Peksim

No jos haluat halpoja hinta/laatu suhteeltaan hyviä vapoja , niin suosittelen Jupiter boat vapoja. Honkkarissa maksavat 15-20 euroa muistaakseni. Itellä ko. vavat toimineen hyvin, suosittelen ;D
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

jaba88

no sain bluefox striker 180cm vavan 9.90:- ja on kyllä ihan huippu hinta/laatusuhde :D...

kun olisin tajunnut niin olisin ostanut niitä enemmänkin ;).

hesep

Daiwan jupiter boatit ovat toimineet minulla erinomaisesti ja hinta ei ole paha 10-20e.

TJ

Jjooo... Itellä kilpailukäytössä Shakespeare Viking Boat merkkisiä "halppisvapoja" ja samallalailla ovat kestäneet kuin isollarahalla ostetut ja kalatkaan ei järveen ole jääneet uimaan vapojen hinnan takia... ja hinta n.13-15€

Järväri

Daiwan vetovavoista hintaan nähden hyviä kokemuksia. Mulla on ollut käytössä Daiwan Black widoweja(2,4m). Hyviä yleisvapoja muuhun kuin takila käyttöön. Hinta oli Ralinnassa 13 euroa.

Jos uistelet lohta/tanea kannattaa hankkia taipuisammat vavat.

ColdFusion

Ostin viimevuonna alesta 4 Daiwan Cormdrawn vapaa vai mitä ne oli.. Ei ne ollu kun 8 euroo kipale, ja on meinaan vavassa jo tuntua. Jostain hiilikuidusta ne on tehty, eikä niitä saa vääntämällä poikki..Hyviä settejä kasailin noista daiwoista ja Shimanon FX 4000 keloista, kun noi FX 4000 maksaa Hong-kongissa 20€ ja ne soveltuu hyvin uisteluun sekä heittelyyn. Kyllä tuntee ton daiwan käden jatkeena, kun kelaa kalaa ylös. Oon vetäny nillä pikkuplaanareita ja hyvin on toiminu.
Just!

Mack

Minä suosin Bluefox strikereitä 210cm pitkinä ja joskus maksoin halvimmillaan 10euroa. Rintamäellä Oulussa oli 180cm strikerit 9.90e remonttialessa.

jukra73

Strikerit on erinomaisia vapoja aloitteluun.

Cordon -Mikko T-

Mitäs vapoi suosittelisitte järvärien/tanejen vetoon?
Hintaa saisi olla max 25e/kpl.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

KatchU

itselläni on toi 180cm blue fox striker halppis vetovapa. en oo kyllä päässy testaa kun vasta kerran. ihan vaikutti hyvältä ja hinta on parin kympin kieppeillä...

-escorvet-

itse olen ostanut halpis kaupasta ihan kolmen metrin avokelavapoja, ollut hauen ja lohen kalastuksessa... tartuttaa hyvin ja ei ole semmonen liian jäykkä "keppi" kuitenkaa...lyhensin ite takakahvoja ja hyvin imi 17,5kg kirkkaalta narttulohelta voimat=) että kestää vääntää myös solmulle=) jotai shakespearin vapoja oli ja ite en tykkää niistä alle kahen metrin jäykistä tikuista yhtää aina siima jossai välissä löysällä ja muutenki jos käyttää punottua siimaa nii on liian jäykkä ja ei oo ees tunnelmaa väsytyksessä ku semmonen tynkä on...

Anonymous

Noi Bluefoxin strikerit on kyl ihan hyviä verrattuna hintaa.
Kunnanin vavat suunnilleen saman laatuisia/hintaisia.
Shakespearen synergy kyl huippuvapa mut taitaa olla pikkusen kalliimpikin.

TJ

itse olen ostanut halpis kaupasta ihan kolmen metrin avokelavapoja, ollut hauen ja lohen kalastuksessa... tartuttaa hyvin ja ei ole semmonen liian jäykkä "keppi" kuitenkaa...lyhensin ite takakahvoja ja hyvin imi 17,5kg kirkkaalta narttulohelta voimat=) että kestää vääntää myös solmulle=) jotai shakespearin vapoja oli ja ite en tykkää niistä alle kahen metrin jäykistä tikuista yhtää aina siima jossai välissä löysällä ja muutenki jos käyttää punottua siimaa nii on liian jäykkä ja ei oo ees tunnelmaa väsytyksessä ku semmonen tynkä on...

Joo!!!!!!!!! tämä vastaus herätti pari kysymystä??? missä herra -escorvet- käyttää sellasia kolmen(3) metrin vapoja?? heittelyssä hyviä mut nämä tynkäkepit (alle 2m) ainakin minun mielestä pienessä veneessä parhaita käsitellä!! itsellä Yamarin 425r ja eipä paljon pitempiä vapoja voi käyttää, menee aikalailla häslingix vaikka ei mikään pikkupurtilo olekkaan...

Mitäs mieltä kolleegat vapojen käytännöllisyydestä??

hesep

No mielestäni 9 jalkainen vapa on jo liian suuri normaaliin uistelukäyttöön. Tietysti varsinaiset levittäjävavat ovat asia erikseen, kun voivat olla useita metrejä.
Isoja plaanereita vetävät käyttävät plaanari vapoina vain 6 jalkaisia tikkuja ja ovathan ne helppoja käsitellä koska kalustoa on yleensä paljon. Tuo 6 jalkaa on kyllä vähimmäis pituus (eipä taida sitä lyhyempiä vetovapoja juuri ollakaan).
Itselläni on käytössä 7 jalkaisia vapoja takila- ja yleisvapoina ja 8 jalkaisia pikkuplaanari käytössä.

Järväri

Omien kokemusten perusteella 8 jalan vavat ovat tuntuneet parhailta. 9 jalkainenkin menee. Siis järvärien uistelussa.

-escorvet-

siis joo,soutu uistelussa,joella, periaatteessa joskus joutuu kanavassa syväreitäki käyttää... mutta ei siellä plaanareita eikä takiloita käytetä,ne on erikseen ja kyllä semmonen 180cm striker räsähtää poikki ku kirkas lohi paukauttaa virrassa kiinni,ja ei toimi nii soutu uistelussa esim vapaa ei saa mieleiseen asentoon,ku on nii lyhyitä että pitäs vääntää suoraa sivulla plaa plaa :D

KatchU

nyt enemmän testailun jälkeen toi blue fox striker on ihan kelpo vapa. eipä ole kyllä kokemusta muista veto vavoista...

Rapsutiini

Tässä keväällä jo kävin paikallisessa kalastus ja urheiluliikkeessä(kesport), tutkailemassa vetovapoja!

Huomasin että kesport myy Bluefox vapoja jotka on ihan samoja mitä saa mm tokmanni ketjun halpahalleista, keskortissa vaan niiden hinta on kalliimpi, siksipä ostin tokmanliikkeestä 2 180 vapaa hintaan 23 euroa!

Kestävät siinä missä nuo abun vapanikin, ovat jopa jäykempiä kun abu carcia heittovapa, suosittelen!

Anonymous

Osta Blue Fox:in striker vapoja jos haluut päästä halvalla ja haluut hyviä vapoja!!!!
ite vedin niillä 3v. eikä menny mikskään mut vaihoin ugly stickeihin niiden toimivuuden takii.  mut Striker on hyvä vapa ja halpa!!

-escorvet-

paskoja just nuo 180cm pitkät, eihän niillä voi ees väsyttää ku osuu siimaki aihioon,kenen mielestä blue fox on jäykkä,sehän vääntyy 5kg hauesta rullalle ja menee melkei poikki...

Rapsutiini

Kannattaisi kokeilla ennenkun inttää muuta!

Nuo viiskiloset on kesään harvoja joita saa ja jos sellanen iskeekin siinä saa halpisvapa mennäkkin poikki sillä yhtä hyvin huonolla käytöllä siinä rytäkässä katkeaa kalliimatkin vavat, eipähän harmita jos bluefoxin uhraakin ison saaliin eteen.

Edelleen, ne kestää siinä missä abutkin, ja käytännön kokemusta foxeista mulla on jo kolmatta viikkoa ja kalastuspäiviä 19  sekä suurin mikä nousi foxilla on 3,450 kilonen hauki!

-escorvet-

no ite soudan lohta ja oon kerran erehtyny kokeilee strikeriä, vielä sitä vanhempaa mallia missä oli siinä kelaosassaki ne vaparenkaat... oli mielestäni parempi,vaan naps...ja kala karkuun no meni mulla tässä yks abun hiilikuituvapaki puolivahingossa taimenen kans poikki >:(

willE_

en tiijjä mutta toi abun trolling vapa menee ihan täysillä ja tais jäädä hintakin alle 10€  :wink: