Kahluuvaatteet ja -varusteet

Started by Anonymous, January 14, 2003, 20:19:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Pete

Kyllä vaan nimiä löytyy niillekkin. usein vain käy niin että kahluuhousujen sisäpuolelle muodostuu kosteutta päivän kalastuksen jälkeen. Joillain syntyy sen ensimmäisen kirjolohen saatuaan paljonkin koskteutta ja sen hajun pois saamiseksi teettää varmasti työtä, mutta kun sitä ensi kalasta on mennyt pari vuosikymmentä ei siitä niin ole enää paniikkia.
Ymmärrän kyllä, jos ensimmäisen istarikirren saatuaan niihin Visionin ihan uusiin hengittäviin kaikkien kavereiden kadehtimiin kahluuhousuihin lirahtaa pikkaisen kusta , niin ei se mitään. Se on ymmärrettävää siellä joen varressa.

Mutta kaikkea kosteutta päivän kahlailuista ja kävelystä rantapenkoilla ei edes hengittävät kahluuvehkeet pysty haihduttamaan. Kokeile heittää ne housut kuivattamatta kaappiin niin äitisi varmasti on iloinen parin päivän päästä mikä haju sieltä tulee.

-eräjorma-

Hong Kongista (kauppa) saa 35 eurolla kahluuhousut.Merkki on joku deu.er. Mitäs mieltä ootte, kun mulla ei oo vielä kahluuhousuja, niin kannattaisko ostaa.

edit: otsikko

flyfisher14

Housut ovat varmaankin pvc muovia? Jopa neopreeniset? Hengittäviä ei ole mahdollista tuohon hintaan saaha. En itse suosittelisi ostamaan nuita ainakaan aktiiviseen kahlaukseen, Satunnaiseen käyttöön tai kakkoshousuiksi varmaan olisivat ihan ok. Mieluummin ostat samantien hengittävät kunnolliset housut kuin nuo. Ilmeisesti ne ovat kiinteillä saappailla jotka eivät ole pidemmän päälle mukavat, Ainakaan jos kävelet pitemmästikkin koskilla. On vähän vaikea vastata koska et kerro housuista kovinkaan paljoa.

Peksim

Ai noin halvalla lähtee?? Ui ui! Pakko käydä hakemassa, vaikka laatu ei olisikaan kaikkein paras, niin se ei mua haittaa, koska aika harvoin tulee kahlattua.
Kiitos tiedosta vaan -eräjorma- :P
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Mie1

Joo itse en kyllä ostaisi ja tuli ostettua perhomessuilta Vision Flywater housut ja kengät.
Housuista sanotaan näin:

Tukevat nylon-
kahluuhousut
kumisaappailla
laiturin laskuun,
veneen laskuun
tai kalastukseen.

Mie1

Muuten, samassa esitteessä myytiin kahluutakkia hintaan 29€.
Saattaisin ostaa.Siinä on paljon taskuja.Ihan hyvältä näytti.

visa

Iskällä on noi housut ja on kyllä hintansa väärtit. Pvc on tosi ohutta ja siihen tuli nopeesti reikä. Ei tykkää yhtään housuista ja saappaat on liian isot housun pituuteen verraten :(

Jani2

Visa, luulen, että isälläs on ne edelliset housut. Samat kuin mun isällä.

Esitteessä olevat housut näytti aloittelevalle kahlaajalle mielestäni hyviltä. Taitaa olla pvc muoviset, missä on nylon päällyste. Henkselit ja vyö löytyy. Hikisethän noi on...

Itsekin olisin varmasti nuo ostanut, mutta ostin jo hyvät kahluusaappaat.

Mielestäni paremmat kuin biltemassa, siellä on kalliimmat ja mun mielestä niissä ei ollu vyötä.
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Peksim

Höh, kävin eilen kattomassa niitä housuja Nummelan honkkarissa ja olisin ostanut ne mutta, myyjä kertoi, että kontti jossa housujen piti tulla oli jostakin kumman syystä mennyt Singaporeen. :)
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Piiskuri

Kertokaahan vanahat kehäraakit että mistä sais todella edullisesti toimivat sukkamalliset (hengittävät) kahluuhousut.. Minä oon vähä joka puolelta kysyny mutta ku budjetti rajottuu max. 200 euroon ni ei mistää löydy.. Neopreenisetki kelpais!

Anonymous

Perhokulmasta saa ostin juuri viime viikolla ja 200€ riittää. Visionin vehkeet!

Piiskuri

Lisään vielä tuohon edelliseen että löytyykö jostain niinki pieniä kokoja ku S. Eikai 165cm jampalle paljon suurempia voi ostaa.. Onko kellään Visionin Keepereitä, oli tarjous rialinnassa (99,-), aika soppelin hintaset, mut pitäs tietää onko ne sukkamalliset ku siin ei sanottu..

otto

Lisään vielä tuohon edelliseen että löytyykö jostain niinki pieniä kokoja ku S. Eikai 165cm jampalle paljon suurempia voi ostaa.. Onko kellään Visionin Keepereitä, oli tarjous rialinnassa (99,-), aika soppelin hintaset, mut pitäs tietää onko ne sukkamalliset ku siin ei sanottu..

soita ja kysy...
Katsele erilaisia nettikauppoja ja vertaile hintoja ja kysele tarjouksia. Kyllä sitä välillä tärppää!
Nettikauppoja:
www.perhokulma.fi
www.perhokolmio.fi
www.topfly.fi
www.rialinna.fi

PatilZ

Sherwoodin sukkamallisia hengittäviä kahluuhousuja saa noin 80€ hintaan.

Housut olivat erä-lehden arvostelussa joku vuosi sitten (keskustelua käyty tälläkin foorumilla aikaisemmin: käytä haku-toimintoa). Siinä epäiltiin kestävyyttä, itselläni nyt kolmas vuosi lähtee liikkeelle kestotestissä ja vielä ei ole ongelmia esiintynyt. Miinuksena hiekkasuojien koko,  joka jää lyhyeksi normaalien kahluukenkien kanssa. Tähän ratkaisuna esim. Visionin tai Snowbeen irtohiekkasuojat (noin 15€). Itse ratkaisin asian aluksi valmistamalla itse korkeavartiset kahluukegät. Viime vuonna poika omi ne  >:(, jolloin olen joutunut käyttämään Visionin Flywatereita ja erillisiä hiekkasuojia.

Maahantuojaa en tähän hätään muista, se muuten kerrotaan ko. Erä-lehdessä. Lehtiä taas kirjastosta ja oikean numeron löytänet siis tältäkin foorumilta sillä haku-komennolla.

Jälleenmyyjinä etelä-suomessa ovat olleet ainakin Robin Hood - kauppaketju (myymälät ainakin Mäntsälässä, Hollolassa, Kouvolassa ja Kotkassa). Puhelinluettelosta/ numerotiedustelusta numero ja soitto kauppaan selvittää saatavuuskysymykset.

Mie1

Perhokulmasta saat ainakin alle 200€ housuja:
Vision Subzero neopreenihousut 149€,
Vision Flywater hengittävät housut 179€.

Anonymous

Sherwoodeja saa Keskiseltä 35e, ja nimenomaan pieniä kokoja!

31

Sherwoodin sukkamallisia hengittäviä kahluuhousuja saa noin 80€ hintaan.

Housut olivat erä-lehden arvostelussa joku vuosi sitten (keskustelua käyty tälläkin foorumilla aikaisemmin: käytä haku-toimintoa). Siinä epäiltiin kestävyyttä, itselläni nyt kolmas vuosi lähtee liikkeelle kestotestissä ja vielä ei ole ongelmia esiintynyt. Miinuksena hiekkasuojien koko,  joka jää lyhyeksi normaalien kahluukenkien kanssa. Tähän ratkaisuna esim. Visionin tai Snowbeen irtohiekkasuojat (noin 15€). Itse ratkaisin asian aluksi valmistamalla itse korkeavartiset kahluukegät. Viime vuonna poika omi ne  >:(, jolloin olen joutunut käyttämään Visionin Flywatereita ja erillisiä hiekkasuojia.

Maahantuojaa en tähän hätään muista, se muuten kerrotaan ko. Erä-lehdessä. Lehtiä taas kirjastosta ja oikean numeron löytänet siis tältäkin foorumilta sillä haku-komennolla.

Jälleenmyyjinä etelä-suomessa ovat olleet ainakin Robin Hood - kauppaketju (myymälät ainakin Mäntsälässä, Hollolassa, Kouvolassa ja Kotkassa). Puhelinluettelosta/ numerotiedustelusta numero ja soitto kauppaan selvittää saatavuuskysymykset.
Terve mieheen!!!!!! Luettuani tekstiäsi läpi aattelin kysyä Sinulta näistä sukkamallisista Sherwoodin housuista.Tämän tuotteen suhteen olen ulkona kuin lintulauta.Mikä materiaali ja silleen.Vielä sen verran että on mukava lukea asiansa tuntevan tekstejä ja näin kun vähillä rahoilla juotuu elelemään niin tämä perhokalastus on todellinen henkireikä,ainoastaan varusteet maksaa maltaita.Sen takia kiinnostuinkin näistä kahluuhousuista kun saattaisivat sopia meitsin kukarolle.Näiden hankinnasta emännys tuskin vielä minua siirtää ulkoruokintaan.Paistakoon Aurinko Sinunkin Risukasaasi

PatilZ

Sherwoodit Erän hengittävien kahluuhousujen vertailussa 6/2001.

Oli ylivoimaisesti halvin housu, kolme tähteä. Takuu 1 vuosi. Väri oliivi, sisäpuolella vetoketjutasku, mukaan paikkaussetti ja pesuohjeet. Housujen paino (L koko) 860 g, ollen näin yksi testin keveimmistä housuista. Hinnaksi mainitaan 83,25€.

Muistin väärin tuon kestävyysepäilyn. Sitä ei ollut, vaan housut saivat kulutustestissä maininnan: "Kestää hyvin kulutusta". Kiitokset keveydestä ja hinnasta, moitteet hiekkasuojista, kiristyksien väärästä korkeudesta (itselläni ovat kyllä ihan oikealla kohdella) ja kuljetuspussin puuttumisesta.

Kangas 100% nailonia, sukka neopreenia. Hengittävä kalvo Futur-teck. Kalvon hengittävyys 9 500 g/m2/24h. Hengittävyystestissä taakse jäivät mm. Vision Extreme ja Loop Adventure Vent.

Maahantuoja: Pick-Import, Veljekset Keskinen (06 510 0100).

Q: oliko kyseessä hengittävät Sherwoodit vai Sherwoodin hiostavat PVC:t?

Anonymous

Kyllä Keeperit on sukkahousumalliset.

Piiskuri

Kiitosta. Tilasin rialinnasta ne keeperit (99e) ja kävin jo testillä halsuanjoen avauksessa. Ostin stormin kahluukengät, sain tuttavan alennusta 40%... Kyllä sanon vaan että ´noilla vermeillä kahlailu on kivaa!!!! Halsuasta tuli kovasti kalaa, olis kandenu olla paikalla...

flyfisher14

Itselläni on nytten nuo vissun endurancet ja todella huvat liivit on! Ainakin sen perusteella mitä niitä nyt pari kolme kertaa olen jo käyttänyt. Taskuja löytyy juuri sopiva määrä, Liivit mukavat päällä ja kaikinpuolin hyvät. Voin suositella ko liivejä.

visa

Quote from: DeMe on May 25, 2004, 15:46:39
Itselläni on nytten nuo vissun endurancet ja todella huvat liivit on! Ainakin sen perusteella mitä niitä nyt pari kolme kertaa olen jo käyttänyt. Taskuja löytyy juuri sopiva määrä, Liivit mukavat päällä ja kaikinpuolin hyvät. Voin suositella ko liivejä.
Totta! Pehmustetut olkapäät jakavat liivien painon todella hyvin hartioille! Laitoin liiveihin samat tavarat kuin mitkä oli vanhoissa, mutta tuntuvat silti paljon kevyemmiltä :) Nää liivit jos mitkä kannattaa hankkia ;) Lisäksi ne ovat vettä hylkivät, eivät kastu kahlatessa ollenkaan.

Harri_83

Itellä on käytössä takki, mutta pitäs hankkia joskus myös liivi, syystä että liiveissä on yleensä kaikki kamat sisällä, paitsi rasiat. Takkia käytän muuhunkin kalastukseen eli kamat pitää aina ottaa pois ja laittaa takaisin, ei oo kovin kätevää!

Anonymous

Takki on kyllä ihan ehdoton. Pieni kaatuminen ei kastele, muuta kuin takin ulkopinnan ja säilytys tilaa löytyy ihan tarpeeksi, jos vain vaivautuu säästämään rahat semmoiseen (n.150€), joka ei pitäisi olla liika edes juniorille joka saa 5-10€ viikkorahaa(kokemusta) :D. Itse ostin liivit viime kesänä ja käytin niitä tasan kaksi kertaa ja loput takkia.  Ei se kovin kuuma ole edes kesähelteellä, kun tottuu ensin, jos on liian kuuma, niin voihan sitä hypätä, vaikka pienelle uimareissulle kalastuksen yhteydessä.

Anonymous

Liivejä paljon ja taskullista kahluutakkia sopivasti koskissa läträtessä käyttäneenä, on hissukseen huomannut, että nykyään kamat ottaa mielummin olkalaukkuun, ihan semmoiseen perinteiseen, missä on taskuja siinä edessä ja sivuilla sikin sokin. Mukavan boheemin tyylikäs, heh, enkä näytä ihan robotilta tai välineurpolta. Kehtaa kantaa sitten kalleintakin vapaa... Ja oikean kokoinen laukku matkaan, niin eipä tule liikaa sälää mukaan.
Ei ole tarvinnut heitellä kamoja liiveistä takkeihin ja takas, sopivat vällyt vaan päälle riippuen siitä, mitä saasanaa taivaalta tupruttaa, ja laukku vaan päälle, tai sadetakin alle. On vielä ollut tapana heittää liivit rannalle lepäämään heti kun mahdoliista, ettei se paino roiku pällä kuumana päivänä, ja tee säröä muuten täydelliseen hauskanpitoon. laukku sopii tähän vielä paremmmin. (En suosittele tätä kovin urbaaneissa paikoissa, tai muissa onkikohteissa, joisssa hiiparoi velmuja, ehkä ennemmin erämaakohteissa)

Niin, joo, käytäntöä. Laukku tarpeeeksi kireelle, ettei se kastu kahlatessa, ja pehot kätevästi etutaskuihin, pinturit siihen ja nymfit tuohon, itikat mahtuukin tuohon ja tekokalat tuonne. Laukun voi aina kääntää selän puolelle tai sivulle kun ei tartte mitään sieltä, eikä se silloin ole yhtään tiellä heitellessä.

Tota liivejen takataskua vaan on vaikea korvata millään... Ehkä liivit on paremmat jos tahtoo pitää termosta, varavaatteita ja haavia selässään. Mutta jos tahtoo ottaa mukaan sikspäkin ja enemmänkin eväitä, niin kyllä minun sitten on parempi ottaa ihan reppu selkään ja  se pieni laukku eteen..

Hyvän laukun löytää helposti kirppikseltä, jostain muotialan yrityksestä (esim. H&M), tai mistä vaan. Eiköhän noilla Hardyn ja Orviksen klassisemmalla puolella ole jotain semmoista, vähän kallimmalla vaan. Niin ja onhan noi Barbourit ja muut joilta varmaan löytyy. Onkohan marimekolla sopivaa...
Hitecin laukun hitachimmalle kaverillle saa varmaan perhomerkkejä myyvästä onkikaupasta tai jostain kiipeily / retkeily puljusta.

Ja meri- ja lohihommiin ei tarvii kuin sen rasian ja vähän tipettiä taskuun.. Tarviskohan muuten oikeesti koskelle / joellekkaan..

Anonymous

Suurimmassa osassa takeista on iso selkätasku ja omassa takissa on vielä isontaskun yläpuolella pienempiTasku.

Harri_83

Itellä on Visionin 11Jacket ja siinä on kans iso selkätasku ja yläpuolella pikkunen viel lisäks, eikä ollu kallis toissa jouluna kun ostin 100 e!

ToniW

Mä käytän nykyään Visionin Flywater kahluutakkia, kun Rialinnasta tuli jostain alennuksesta tilattua. Takki on muuten kaikin puolin hyvä, mutta taskujen määrä on hieman rajallinen, varsinkin jos pitää useampia perhorasioita pitää mukana. Vielä ei mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa ole tullut, mutta vähän saa suunnitella, että mitä ottaa mukaan ja mitä jättää autoon.

Tossa viime viikonloppuna tosin Halsuanjoella sateessa ja tuulessa kun kalastelin, niin takki osoitti kaikki parhaat puolensa. Ei tullut vilu eikä märkä vaikka vettä tulikin reippaasti.

Mie1

Itse olen enemmän liivin kannalla,mutta en pysty sanomaan takista mitään koska minulla ei sellaista ole.Ostan kylläkin takin tai uuden liivin (tämän loopin ehkä:)
http://www.topfly.fi/cgi-bin/topfly.storefront/40b48ef7030b9ad3272fc0a8071506a6/Product/View/1370&2D3?CatNo=1239

matiaz

Quote from: Mie1 on May 26, 2004, 20:44:35
Itse olen enemmän liivin kannalla,mutta en pysty sanomaan takista mitään koska minulla ei sellaista ole.Ostan kylläkin takin tai uuden liivin (tämän loopin ehkä:)
http://www.topfly.fi/cgi-bin/topfly.storefront/40b48ef7030b9ad3272fc0a8071506a6/Product/View/1370&2D3?CatNo=1239

Linkkis heittää TopFlyn etusivulle...hyvin voi tietää mitä liiviä tarkoitat... ;)
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info