Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Onko kirjoista hyötyä...

Started by Anonymous, May 15, 2004, 22:40:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Kannattaisiko ostaa jotain kalastus kirjoja koska olen aika aloittelija. Saa kertoa myös mitkä kirjat olis sitten sellasia hyviä kirjoja...

taimen

Suora vastaus otsikkoon; On. Kirjoja kannattaa (etenkin aloittaessa kalastusta) lukea hartaasti. Alan lehdistä on myös hyötyä. Yksi hyvistä kirjoista on Kalamiehen käsikirja.
Kirja sisältää niin perho-, kuin uistinkalastuksenkin esiteltynä läpikotaisin.

Kala_Jökke

Juuh, toi kalamiehen käsikirja on tosi hyvä aloittelialle. :) Itsekkin sitä luen vaikka oon kalastanu monia monia vuosia. Ton kirjan hinta on yli kolmekymmentä euroa ainakin Huittisten kirjakaupassa, mistä varmaan sen ostatkin. ;) Kannattaa lainata se kirjastosta. 700-800 sivua ja yli 500 värikuvaa. :)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

OzGu

Mulla on semmonen vanha Tapiolan 6 osainen kirjasarja jossa kerrotaan kalastuksesta ja metsästyksestä kaikki, siitä on ollut hyötyä. :)
-Kalamies Huittisista-

Mie1

On todellakin hyötyä.Kun olin vuosi sitten aloittelemassa perhokalastusta,niin lainasin useita aiheeseen liittyviä kirjoja kirjastosta.Niistä on saanut hyvää solmu- ja tekniikkaoppia.

Petri

Mulla on semmonen kirja kuin perhonsitojankirja, ihan pelkästään sitä lukemalla tuli toi perhonsidonta ja kalastus aloitettua (ostin koska oli tarkoitus sitoa virveli liitsejä mutta sitten rupesi himottamaan myös toi perhokalastus). Lehtiä selaimella oppii myös kunhan ei ihan kaikkea usko.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

TIIMU

Kyllä niistä aina vähän on hyötyä ja ainakin mulla on tapana lukea sillain että kesällä pilkinnästä ja talvellla virvelöinnistä  ;)

Anonymous

Kyllä kirjoista on hyötyä. Jo Juhani Aho aikoinaan kirjoitti loistavia juttuja kalastuksesta. Tuskin kalat osaavat lukea, mutta samaa pätee edelleenkin. Eniten apua kirjoista on siinä, ettei tule tehtyä niitä hukkareissuja niin paljon. Oppiihan sitä kokemuksen myötä tietämään milloin kalat ovat syöntituulella ja milloin ei. Helpommin tiedon saa kirjoista. Olkoon vaikkapa pohjoistuulet merellä tällainen esimerkki.
Ehkä vielä konkreetisempi esimerkki: Jäätyneellä järvellä harvoin saa kalaa heittovälineillä....

tammerkoski

Minäkin olen aloittelia ja luin kirjaa ja opin kaiken tärkeän kun luin nuoren kalamiehen opasta
''Kalastus suomalaista elämää''