Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Edullinen avokela Corsar Special 210 -vapaan?

Started by Anonymous, May 19, 2004, 17:11:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Mitä edullista avokelaa suosittelisitte tuollaiseen Corsar special 210cm pituiseeen vapaan joka on tarkoitettu 10-30g vieheille. Käyttöä lähinnä heittely ja soutu-uistelu tuossa joella. Kiitoksia jos viitsitte vastailla!

edit: otsikkoa muokattu aihetta vastaavaksi...

Kokslax

Edullisia avokeloja löytyy niin paljon kun jaksaa vain luetella, mutta itse olen todennut Shimanon "halpiskelat" toimiviksi ja kestäviksi, myös Abulta löytyy hyviä alle 50 euron avoja. Kelan koko voisi olla 2000-3000, 210cm vapaan. Kerro tarkemmin hintahaarukkasi.
Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

Anonymous

Joku tuollainen 50e alkaa olla yläraja..

panumies

Joku tuollainen 50e alkaa olla yläraja..

Tuolla saat jo pari siimaa, mutta laadukkaaseen kelaan en usko sen riittävän. Itsellä paljon kokemusta aiheesta, toistanpa taas: Osta kerralla hyvä, joka useimmiten on kallis, se tulee pitemmän päälle halvemmaksi.[/u] Tämän lisäksi saat vielä rutkasti lisää käyttömukavuutta, toimintavarmuutta ja jopa enemmän saalista. Esim. nykypäivän kuitusiimat kuluttavat takaliikkeettömiä keloja niin paljon, vanhanaikainen kela ei kestä kauaa kuitusiiman kulutusta. Sama juttu jos revit uistinta irti pohjasta/kaislasta/kivestä riuhtomalla takaliikkeettömällä kelalla, jälki on aika pahaa. Omapa on asiasi jos haluat ostaa joka toinen vuosi uuden kelan...

rusakko

kyllä mielestäni 50e kelalla pärjää ihan mainiosti..riippuu siitä kuinka paljon kalastaa, minkä hintaisen kelan kannattaa ostaa.. Itse suosittelen myöskin shimanon halpiskeloja.. miksei abugarciankin,mutta henkilökohtaisesti en niistä pidä.

SledgeHammerFIN

Edullisia avokeloja löytyy niin paljon kun jaksaa vain luetella, mutta itse olen todennut Shimanon "halpiskelat" toimiviksi ja kestäviksi, myös Abulta löytyy hyviä alle 50 euron avoja. Kelan koko voisi olla 2000-3000, 210cm vapaan. Kerro tarkemmin hintahaarukkasi.
Shimanot alkaa hyytymään jopari avovesi kauden jälkeen, mutta niinhän kaikki. Kaikkista parhaat kalavehkeet on Abu Carcia & Abu MAtic from Sweden.
Hanki ihmeessa Shimano tuohon hintaluokkaan
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

Järväri

Alle 50 ekellä saa jo ihan kohtuu hyvän kelan. Ei ne kalliimmatkaan kovassa käytössä montaa vuotta kauempaa kestä nykyään (poikkeuksia toki on). Kestävät kelat, kuten vanhat abun gardinaalit ovat aika epämukavia käyttää. Shimanon kelat on mielestäni erinomaisia aluksi, ne ovat hajonneet ainakin meillä jo vuoden parin käytön jälkeen. Minä suosittelisin abun avokeloja (joku uudempi gardinal). Ovat kestäneet paljon paremmin, vaikkeivat ole olleet yhtä mukavia käyttää kuin vastaavan hintaiset shimanot.

Jos on aikaa kannattaa kytätä tarjouksia, tosin tähän aikaan vuodesta niitä tuskin pahemmin tulee. Jonkin laadukkaamman viime vuoden mallin voit kuitenkin löytää alennuksessa halpiskelan hinnalla.

SledgeHammerFIN

Alle 50 ekellä saa jo ihan kohtuu hyvän kelan. Ei ne kalliimmatkaan kovassa käytössä montaa vuotta kauempaa kestä nykyään (poikkeuksia toki on). Kestävät kelat, kuten vanhat abun gardinaalit ovat aika epämukavia käyttää. Shimanon kelat on mielestäni erinomaisia aluksi, ne ovat hajonneet ainakin meillä jo vuoden parin käytön jälkeen. Minä suosittelisin abun avokeloja (joku uudempi gardinal). Ovat kestäneet paljon paremmin, vaikkeivat ole olleet yhtä mukavia käyttää kuin vastaavan hintaiset shimanot.

Jos on aikaa kannattaa kytätä tarjouksia, tosin tähän aikaan vuodesta niitä tuskin pahemmin tulee. Jonkin laadukkaamman viime vuoden mallin voit kuitenkin löytää alennuksessa halpiskelan hinnalla.  
Turun Sanomissa oli tällä viikolla tarjouksessa joku Daiwan kela 199? norm. hinta. Nyt 79?
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

Anonymous

Taitaa Turun Pyyntivälineessa olla myynnissä sama kela kuin Rialinnassa eli Daiwa Ondine 4000. Hintakin on ihan sama eli 79e(199e). Nopean tutustumisen jälkeen voin todeta että, todella laadukas kela, hinta/laatusuhde kohdallaan.

Tuunas

ite ostin shimano 1500 fa:n vai mikä nyt lienikään.hintana 89 €
olen ollu tihan tyytyväinen kelaani ja kauppias ainakin kehu kelaa kovasti.kehu myös jotain michelin kelaa joka on rakennettu niitten ensimmäisten avokelojen mallin mukaan kun avokelaa alettiin kehittelemään.sanoi että on ollut hittisuosikki amerikassa.
mutta mitäs mieltä kokeneemmat ovat tuosta kyseisestä kelasta.?

Midas

Quantumin keloja olen suosinut, ihan niiden käyttömukavuuden vuoksi. Omani maksoi 90e, mutta hyvä Quantum Crypton rd430 saa kyllä 50e..