Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

paras hyrräkela hintaan 80Euroa

Started by jaba88, May 24, 2004, 13:52:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaba88

Eli pitäs hankkia kunnon hyrräkela heittokalastukseen ja vähän uistatteluunkin,en ole löytänyt tuohon hintaan vielä kun yhden "hyvän" kelan nimittäin 6000-dööri :D, (79e) ja shakespearen hyrräthän on halpoja mutta ei varmaan nuiden abujen tasoisiakaan?

Siis ehdotelkaa edullisia hyrräkeloja ja paikkoja missä niitä myydään.

rusakko

Kannattaa katsoa jotain abun viimevuoden malleja. Esim c3 ja Rocket hyrräkeloja on saanut melkein tuohon hintaan..muistaakseni n. 100e pintaan. Ne ovatkin sitten jo aivan huippukeloja ;). Heittelyssä kun pärjää yhdelläkin kelalla niin siihen kannattaa sitten jonkin verran satsatakkin.

Anonymous

Rialinnassa olisi Abu Ambassadeur 6500 CS Mag Elite 89 euroa. Erinomainen kela heittokalastukseeen.

SledgeHammerFIN

Rialinnassa olisi Abu Ambassadeur 6500 CS Mag Elite 89 euroa. Erinomainen kela heittokalastukseeen.
Aika järeä kela
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

jaba88

no millaisia kokemuksia tuosta 6000C-dööristä?

jaba88

no onko tämmöinen kela sitten mistään kotoisin,tai edes ostamisen arvoinen Amiral 1880L kela
- 4,8:1
- 0,45 mm/200 m
- hiilikuitupuola
- hiilikuitu runko
- NST-siimanohjain
- 436 g

???

-escorvet-

no se on periaatteessa maku asia onko mistää, ite en osta koskaan enää abun keloja kokeiltu on punasta 6000 ja 7000 sarjan ja sinistä 700 sarjan ja mustaa 7000sarjan ja six staria ykskää ei oo ehyenä ja ostan aina jonku halvan nii ei ala vituttaa...kerran tempasin sinisen 7000 sarjan döörin veteen ku hajos koneisto ja sitte seuraavana päivänä eräs henkilö naaras sen pois, :D

Anonymous

Jos ostat kelan heittelyyn, niin 5000-sarjaa suosittelen. 6000 on liian iso - ja siitä ei kannata kiistellä (ellet sitten ainoastaan lohta kalasta). Jos hakkeja fiskaat, niin 5000-sarjaa tai pienempi. Esim. 5000 punainen ambassadeur on just hyvä - omani ostin  uutena 50e:lla. Se tosin oli erikoistarjous, mutta varmasti saat sen hintahaarukkaasi.

Kalacommmissa on näitä hyrräkeskusteluja ja paljon, sinne vaan hakua käyttämään. Tuntuu tällä foorumilla olevan hyrrämiesten osuus melko pieni, tosin sen varmaan jokainen tietää, että miksi...

:)

Pete

5500 ProRocketteja kaksi käytössä ja toimivat Titanium 9" kanssa mainiosti.
Hauelle sopiva koko tuo 5*** sarja. Pienemmälläkin tottavie pärjää, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että aivan kelpo heittopeli.
ProRocketissa on räikkäkin, että jos veto hommiin sitä käyttää niin ainakin äänellänsä herättää kalastajan.

Heittopituudethan riippuu siitä miten uskaltaa akseli ym. jarrua löysätä ja kuinka peukalolla jarruttaa puolan pyörimistä (aluksi perkaleenmoisten siimasotkujen jälkeen tietää hieman mistä puhun)
Hetken aikaa menee että siihen tottuu ja tietää miten paljon peukaloa käyttää.
Itse pidän jarrun aikasen löysällä ja eipä noita sotkuja nyt kovin usein tule. Vastatuuleen heittäminen onkin siten toinen juttu.

Shimanolla on uusia todella makeita heittohyrriä CALAIS, CALCUTTA 150-200  mallit. Puola on laakeroitu niin että riittää...

Se, että saako niitä aina 80 eurolla onkin eri asia, mutta seuraa tarjouksia esim. nettikaupoissa !

jaba88

no mä ostin ambassadeur 6000 uudenmman mallin ja sillä on erittäin hyvä heittääkkin...

SledgeHammerFIN

Itse olen kiinnostunut noista <5000 abuista, hauen heittelyyn. Ja sitten 8-9 jalkanen keppi seuraksi
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

lecsa89

Kalakaverissa on nyt vissiin sellainen tarjous, että
Ambassadeur 6000 Six Star maksaa 50€, kaupan päälle saa vetovavan sekä siiman

Petri

Mitenkäs on kokemuksia noin Ambassadeur C3 keloista, kun tekisi mieli ostaa se 4600 kokoa oleva C3. Mitenkäs toi sopisi aloittelijalla kun en ole ikinä hyrrällä heittänyt ? Entä toi koko riittääkö kun tavoiteltaisiin semmosta perus haukea (  2-10 kg) ja viehepainot noin 15-45g ? Minkäkokoiseen vapaan kannattaisi pistää kun heittelee pääasiassa veneestä jolloin heittopituudet ei niin tärkeitä kuin rannalta kalastajalle. Sen hinta kyllä on yli 80 euroa mutta syksyllä vois saada alennusmyynneistä halvemmalla.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Peksim

Ambassadeur 6500C3 löytyy hyviä kokemuksia. Sopii hyvin hieman raskaampien kuvien heittelyyn ja kyllä tuo kela vedossakin on ihan hyvin toiminut.  Tuon ko. kelan hinta on kyllä reilusti yli 100 euroa...
Ehkä parhaana alle 80 euron kelana pitäisin 6000 classicia.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Kalastaja

Itse ostin tarjouksesta Abun jonkun Antibackslash kait estää siiman sotkeentumista....
Sain sen 57.0€ vaikka  Abun kuvastossa sen hinta oli yli 110€!
Hyvä hyrräkela se on ollu. Käytän sitä eniten vetouistelussa.
Heittääkkin sillä voi.

Anonymous

6500-dööris toiminut hyvin heitellessä, ja kait se on vähän kii vavastakin..?

willE_

hommasin juuri abun 5500 pro rocketin ja on todella mainio peli. 110e vavan ja siiman kanssa  :wink:

Anonymous

Joku sanoi että tuo on liian iso kela heittelyyn (ambassadeur 6000) mutta nyt kun olen sillä pari kuukautta kohta heitellyt sanon että pa*ka puhetta,
pienimmät uistimet joita olen koittanut heittää ovat n.5g vilkkuja ja kyllä nekin on lentänyt (enemmän kuin 8m :D ).

Sitten vielä nuo pelti uistimet n.10g-25g niin lentää vähintään yhtä hyvin kuin avokelallani,usko tai älä.