Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Jenkki-niminen vaappu

Started by Anonymous, May 25, 2004, 11:43:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Sain kaverilta vaapun, jonka selässä lukee Jenkki ja jonka turpalevy on metallinen. Vaapussa on kolme koukkua (joista tosin yhden poistin sotkeentumisten välttämiseksi). Onko kenelläkään tietoa milloin tätä kyseistä vaappua on valmistettu? Se näyttää melko vanhalta...

Millaista saalista kyseisellä vieheellä on odotettavissa? Kokemuksia? En ole vielä itse päässyt kokeilemaan, mutta melko perushaukivieheeltä näyttää...

SledgeHammerFIN

Haukea, Haukea.. :) Mulla roikkuu myös tuollainen jenkki tossa ilmoitustaulussa tms. enkä raski sitä käyttää, koska sillon on se mahdollisuus että uistin katoaa
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

jaba88

pistäppä kuva näkyviin :)?

_KO_

Tässä on kuvia:

Alkuperäinen laatikkokin mulla on jossain, en vaan tiiä että missä  :)

Tässä muutamia muita vanhoja (luulisin ainakin) vieheitä jotka ovat minulle päätyneet. Oikean puolimmaisessa lukee Abu Kaleva, keskimmäisessä vain Abu Sweden ja kolmannessa Flax, Sweden. Millainenkohan historia näillä on ja mitä kaloja näillä pyydetään???

Kiitos vastauksista

Ernesti

Ite en menis pistää tommosta "antiikkiuistinta" veteen :)

Anonymous

Jenkki-vaapua valmistettiin -60,-70,ja -80 luvuilla Hämeenlinnassa.Jenkillä oli myös ultra harvinainen isoveli Big Pike.Molemmat arvatenkin kopioita Ameriikasta kuten lähes kaikki muutkin "Suomalaiset"uistimet.Jenkin esikuvana ehkä ollut Creek Chup niminen vaappu.