Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mistä polaroidut lasit?

Started by miserable, May 27, 2004, 17:48:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miserable

Moi!

Mistä kannattaa hankkia kalastukseen hyvin soveltuvat polaroidut lasit? Onko polarisaatioita eritasoisia? Ulkonäkökin pitäs laseilla olla kohdallaan.

Saahan noita jotensakin polaroituja laseja marketeista vaikka mihin hintaan, mutta onko niistä mihinkään?
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get. There's the same thing for Fishing ;)

panumies

Omat lasini (Aqua Catfish) olen ostanut kalastustarvikeliikkeestä, monissa on juuri Aquan "torni" jossa monia eri malleja ja linssivaihtoehtoja. Se on oikeestaan ainoa vaihtoehto, koska optikkoliikkeiden valikoimat ovat huonommat nimenomaan kalastukseen suunnitelluissa laseissa ja hinnat ovat aivan järkyttävät. Aquan lasit on muidenkin mielestä todettu hyviksi, olen nähnyt jossain myös Visionin laseja. Yleisesti laseista sen verran että ne auttavat aina jonkun verran, joskus hyvinkin paljon. Mutta mitään "supernäköä" et niillä saa, esim. että erottaisit kaikki kalat joesta tms.

miserable

Hehe, eihän niitä kaikkia kaloja tietenkään. Olen kokeillut serkkupojan laseja ja niillä kyllä pääsee aika pitkälle, mutta ovat kerrassaan karmean näköiset. Minkähän hintaiset lasit ostit? Kunhan alle 100 € niin niitä voin jo harkita.
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get. There's the same thing for Fishing ;)

Mä mies

Asiaa kannattanee tiedustella optikkoliikkeestä...
Luulisi että sieltä löytyy ainakin tietoa, jos ei sopivan hintaisia laseja.

panumies

Quote from: miserable on May 27, 2004, 18:08:01
Hehe, eihän niitä kaikkia kaloja tietenkään. Olen kokeillut serkkupojan laseja ja niillä kyllä pääsee aika pitkälle, mutta ovat kerrassaan karmean näköiset. Minkähän hintaiset lasit ostit? Kunhan alle 100 ? niin niitä voin jo harkita.

Omistani maksoin 55e, mutta on Aqualla sitä halvempia ja kalliimpia laseja.

Tuollaiset siis on nuo Catfishit, kannattaa käydä kokeilemassa eri malleja alan liikkeissä.

Mie1

Mullakin on Aquan Catfish -lasit.Makso 52€.
Todella hyvät,mutta ei minun päähän ihan parhaiten istu,mutta lippiksen kanssa loistavat!

Järväri

Pitää varmaan minunkin tollaset polaroidut lasit hommata. Tuli kokeiltua tuossa kaverin laseja (vision) ja kyllähän ne vakuutti. En kyllä mitään hirveitä rahoja aio niihin laittaa.

Bilhelvetessä näytti olevan polaroidut lasit kaupan 13 eurolla, tekeeköhän niillä mitään. Eipähän ainakaan paljoa maksais :)

Tyrskytaimenessa taas oli myynnissä 30 ekellä Visionin laseja ja samassa liikkeessä oli myynnissä myös "prestige" laseja 20 ekellä.

flyfisher14

Quote from: Järväri on May 27, 2004, 19:27:07
Pitää varmaan minunkin tollaset polaroidut lasit hommata. Tuli kokeiltua tuossa kaverin laseja (vision) ja kyllähän ne vakuutti. En kyllä mitään hirveitä rahoja aio niihin laittaa.

Bilhelvetessä näytti olevan polaroidut lasit kaupan 13 eurolla, tekeeköhän niillä mitään. Eipähän ainakaan paljoa maksais :)

Tyrskytaimenessa taas oli myynnissä 30 ekellä Visionin laseja ja samassa liikkeessä oli myynnissä myös "prestige" laseja 20 ekellä.
Vaikka itsellä ei ole ko asiasta kokemusta vastaan silti, Eli niinkuin joka asiassa pätee tämä "Halvalla ei saa hyvää", Eli en suosittele ostamaan mitään 10? laseja vaan osta samantien esim. nuo vissun lasit.

Kalliimmathan ne ovat mutta tulevat olemaan mukavemmat käyttää ja tulevat kumminkin pitemmän päälle halvemmaksi luultavasti..

Mokki

Mitä polaroituihin aurinkolaseihin tulee, niin suosittelen ehdottomasti! Ja vaikkei olisikaan varaa ostaa polaroituja, niin aurinkolasit silti. Jokainen on varmasti huomannut kuinka ärsyttävää on kokoajan siristellä silmiään...

Mitä laatuun tulee, niin ei varmasti kannata lähteä ostamaan niitä City-Marketin halvimpia malleja. Eipäs mullakaan niistä kokemusta ole, mutta uskon siskooni, joka on joku rilliasentaja (lue optikko).
Mä luulen, ettei myöskään heti kannata rynnätä sinne optikkoliikeeseen ostamaan niitä 200 euron laseja, kun halvemmillakin varmasti pärjää. Mun kaverilla (Otolla) on jotkut Tyrskytaimenesta ostetut 30 euron lasit, polaroiduilla peililinsseillä. Mulla taas vastaavasti on sata euroa kalliimmat, optikkoliikkeestä hommatut lasit, polaroiduilla peililinsseillä, mutta kun välillä vaihdellaan niitä laseja, niin eipä siinä mitenkään merkittävää eroa huomaa.

Käveleppäs kalastusliikkeeseen ja kysele myyjältä minkälaisia laseja hän itse suosittelisi, vaikkapa alle 60 euroa maksavista malleista. Uskoisin, että saat ihan hyvät lasit.
^^ Totta joka sana.

miserable

No juu, tällaiset vastaukset alkaa jo miellyttää. Eipä nuo hinnatkaan aivan pilvissä pyöri, joten saattas vaikka pienen vertailun suorittaa ;) ensin halpishallista halvinta mitä löytyy ja sit jotain 20-50 € väliin lasit. Pitää laitella tänne testituloksia, jos innostun vertailemaan. Kaverinikin ostaa tietty välittömästi polaroidit, kun minä hommaan ne ;) sittenpähän ois muutamat vertailussa.

Daiwa

- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Kaivo

Aquan lasien hinta näkyy pyörivän ~40 € paikkeilla. Ei paha hinta kalastuskäyttöön suunnitelluista laseista, pitkään markkinoilla ollut merkki. Visioneitakin saa suurin piirtein samaan hintaan.

-- Kaivo

kalasa

http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=117

Itselläni on Fisherman Eyewear-lasit:
- aurinkolasisarja joka suunniteltu kalastajien ehdoilla, laaja valikoima aurinkolaseja jokaiseen makuun.

enhä minä..

_ussi

Löytyisikö linssin väri suosituksia? Sisävesillä heittelyä, onkimista, uistelua. Kuinka tummalla linssillä näkee auringonlaskiessa parhaiten? Keltaset lisäävät valon tuntua mutta miten hyvin soveltuvat kirkkaaseen auringon paisteeseen? Varmahan se on että jos investoi kalastuslaseihin niin kesällä olisi käyttöä sadehatulle enemmän. Rohkeasti mielipiteitä, ja niitä perusteluja! Saa kertoa myös mihin ei kannata rahojaan pistään.

Kaivo

Linssin väreistä ruskeaa pidetään yleisvärinä. Keltainen on valoisana mukava pimeämmillä keleillä. Molemmilla pärjää, mutta jos valita saisin niin ottaisin mieluummin keltaisen. En ole kokenut sitä liian räikeänä aurinkoisella kelilläkään, ja pimeitä kelejähän meillä Suomessa riittää... Sateentuhnuinen syysiltakin näyttää hieman kirkkaammalta.

-- Kaivo

Kalastaja.94

-Tonttu

JereJ

Gigantin sivuilla myydään jotain. Taitaa vaan olla ihan susia. Tosin ei ole kokemusta, joten vaikea sanoa. Hintaakin vain 20,- ja ilmanen kotiinkujletus.

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000hrsXiJoL?ProductID=WAzD4QFHtgEAAAEZxSpqYls7&CatalogCategoryID=IkPD4QFHbIgAAAEOVxss9Q5F

ps. älyttömän kokosia nää gigantin linkit.

Nismox

www.porinkalastus.com

Tuolla järkihintasia Loopin / Didan laseja, myös silmälasien päälle.

-Nismox-

_ussi

Storm Thundereye 103-kalastuslaseihin keltaisella linssillä päädyin sattumalta kun maxikodintukusta tarttuivat mukaan 15€. Kehyksiä en suosittele iso päisille, kokeilemalla selviää. Eipähän haittaa vaikka vähän damagee ottavatkin reissussa. Linssi ja kehys vaihtoehtoja on useampiakin.
Tuosta näkee kehys mallin -->http://www.tackleuk.co.uk/storm-thundereye-103-polarized-sunglasses-grey-lens-p-4802.html

vainaja

Polarisoituja laseja saa melkein joka marketista, mutta nää ei varmaan oo yhtä hyviä ku noi kalastuskäyttöön suunnitellut. Ostin ite joku vuosi sitte halpahallin 13e lasit ja ihan hyvin on pelannu. Kyllä niillä vähän helpommin näkee pohjaan ja ei häiritse niin paljon veestä heijastuva aurinko.