Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Nykyajan käytöstavat

Started by Javalt, May 30, 2004, 08:33:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Javalt

Nykyään olen nähnyt monia kalastajia joen äärellä kalastavan tupakka huulessa tai kiskoen jotain vettä vahvempaa heittojen välissä. Mielestäni tämä ei ole hyväksyttävää käytöstä. Olenko sitten liian vannoutunut sen saa jokainen päättää itse, mutta mielestäni kunnioitus pitäis säilyttää kalastustilannetta ja luontoa kohtaan, että jättää moiset pois veden ääreltä. Eri asia sitten kuivalla maalla, kun ei kalasta. Koska otsikkoon laitoin käytöstavat, niin lisätään tähän vielä tuomittaviksi turha kivien heittely, metsän tuhoaminen ja muu mellastus ja mekastus. :(

panumies

Samaa, mieltä, mutta esim. tupakointi on monille hyvin tärkeää kalastuksen yhteydessä, tunnen kaverin, joka lohen tartutettuaan pistää joka kerta tupakaksi. Mutta roskaaminen, meluaminen ja muu rymyäminen ei kuulu kalastamiseen, varsinkaan paikoilla, missä on muitakin. Vettä ja kaloja pitää sen verran kunnioittaa ja suojella, että on tulevaisuudessakin joitain mitä kalastaa.

Jorkki

Kyllä täytyy itse myöntää että tulee jokunen tupakki vedettyy kalareissulla :)..

Mutta ei sitä röökiä siellä kahlatessa tartte vetää, itse poltan yleensä rannalla. Katsellen koskea ja muita kalastajia että nouseeko sitä kalaa vai ei.

Mutta kalareissuun ei kyllä tartte sotkee mitä väkeviä juomia, ne juodaan sit reissun päätteeks eikä kesken reissun.

jami

totta,yhä useampi nuori kalastaja vetelee sauhuja kalassa...mun mielestä jokin "muoti" on tullut nuorille,että on pakko polttaa jotta näyttäis aikuiselta ja kovalta kalakonkarilta! itse en polta savuja,vaikka nuori olenkin ja hyvin menee ilman viinaa ja savuja  ;)
Jatketaan....

Mikko_-Procyon-

Toisella foorumilla jo vastustin alkoholinkäyttöä kalavesillä, mutta täällä voisin vastustaa sitä tupakan käyttöä. Nimittäin!

-Tupakka haisee ihan he***tin pahalta. Sitä saamarin katkua joutuu jokainen lähistöllä oleva sitten haistelemaan. Periaatteessa minulle on aivan sama, polttaako joku kalalla tupakkaa vai ei, kunhan MINUN ei sitä tarvitse haistella. Itse olen luonnossa haistelemassa luonnon hajuja. Suopursu, sateenjälkeinen tuoksu, korpimetsä.. kyllä siinä on sitä jotain, mutta kun lähistöllä joku pistää nortin huuleen, niin kyllä kirvestä tulee ikävä.

-Tupakoitsijat tiputtavat tumpin AINA veteen tai maalle tai nuotiopaikalle yms.. Samoin tippuu myös tulitikku. Ja tyhjä sytkäri. Joku ihme siinä on, että tuo on niin huoleton jäte!! Sitten kirret napostelee tumpit suoleensa ja kuolevat pois. Ja kyllä ruokahalua kiihottaa saada kala, joka on täynnä tervaisia venttejä.

-Tupakointi näyttää ehkä coolilta, mutta katsokaapa tarkkaan tupakoitsijan eleitä ja ilmeitä. Aina ne on samanlaisia. Sellainen "kärsivä" katse miespuolisilla, naisilla taas sellainen kylmänviileä ja harkitseva. Naisilla tupakki on etu- ja keskisormen välissä kämmenselkä ulospäin ja miehillä etusormen ja peukalon välissä  siten, että tupakki on kämmenpuolella. Sitten puhallellaan ja ollaan sen näköisiä, että "kaikki on kunnossa ja harkittua". Jostain syystä minua huvittaa ko. toiminta.

-"Pitäähän hermosauhut ottaa".. eli kalalla menee hermot? No, syytä lähteä toisen harrastuksen pariin sitten.. ja jos ei kalansaamisesta saatu nautinto riitä, vaan pitää tupakka vielä vetästä päälle, niin hohhoi..

Eli: Minä vastustan tupakanpolttoa kaikissa muodoissaan ja kaikissa paikoissa. VARSINKIN luonnossa se on erittäin epämiellyttävä ja itsekäs tapa, jos muita on lähettyvillä. Alkoholikaan ei kuulu kalavesille. Säästettäköön se nautinto saunanjälkeen kuistilla nautittavaksi.. tai sitten terassille.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Ernesti

Kyllä. Mikko puhuu asiaa.

Jorkki

No mikoltahan tuli asiaa kerrakseen.

Itseäni en pidä tämmösenä kuulina polttajana. Tuohon tumppien viskomiseen niin ei niitä tosiaankaan viskota sinne koskeen yms. vaan ne tumpataan nuotioon tai roskikseen.

Kalalla voi mennä jollakin hermot, mutta en ole itse menettäny kertaakaan. Ainahan se harmittaa jos siima katkee, perho puussa yms.

Mutta jokaisella on omat mielipiteensä asioista. Ja jokainen tupakan suuhunsa laittava tietää sen vaarat luontoa ja etenkin itseään kohtaan.