Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Millon haukea?

Started by -Mikke-, May 30, 2004, 20:45:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Mikke-

Millasella säällä hauki syö parhaiten?
Mulla on aika paljo ruohikosta tärpänny helteellä?

jorska

No mulla on tärpänny hauki melkein joka kelillä, mutta helteellä mä oon saanu parhaiten jostain puiden alta varjosta. Joskus on tullut tosi hyvin heti sateen jälkeen. Kun taas ennen ukkosta ei ole tullut juuri koskaan.

Mä mies

Itselläni ei ainakaan ihan lämpimimmillä keleillä ole haukea tullut. 10-15 astetta on ollut sellainen sopiva keli ja jos vielä vähän sataa niin kalaa tulee... ;)

kaivo

Quote from: -Mikke- on May 30, 2004, 20:45:50
Millasella säällä hauki syö parhaiten?
Mulla on aika paljo ruohikosta tärpänny helteellä?

Jos puhutaan hauenpyynnistä vesikasvien seasta, itse en ole huomannut kellonajalla olevan kovin selvää merkitystä kalansaannin suhteen. Lumpeikon varjossa oleileva hauki ottaa uistimen, jos sen vain suinkin saa uitettua "kalan silmille" eli riittävän lähelle helteellä passiivista kalaa.

Mitä tulee itse kasvustokalastuksen tehokkuuteen, olen sitä mieltä että mitä huonompi syönti, sitä tarpeellisempaa touhu on. Heikolla otilla oleva hauki ei aina jaksa rientää uistimen perään jos se kurvaa paljon lumpeikon reunan ulkopuolella; tällöin kasvuston sisään uitettu uistin saattaa antaa tärpin.

Kala_Jökke

Ainahan ruohikoissa haukea on. :) Parhaiten on haukea tullut sateen jälkeen tai ennen. Helteellä sitä saa hyvin, kun virittää täkyongen ja heittää sen puun varjoon. Ei sillä kellonajalla ja kelillä oo mun mielestä paljoo merkitystä, ainakaan siihen millon mä meen haukea pyytään.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Feikki O

Mulla tuppaa kalaa tulee aina tossa 9 jälkee illalla ja siitä tohon 12 asti syö hyvin...Ja ruohikon reunukset etenkin tulee.
Terveisin: Feikki O

Peksim

Kesällä todella kuumilla keleillä hauki on ottanut erittäin ahkerasti aamulla klo. 5-8 kasvillisuuden reunasta sekä matalikoilta. Illalla syönti on ollut hyvää auringonlaskun aikaan.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Wamba

Tossa eilen ma 30.5.04 oltiin taas kerran kavereiden kans lappalalla valkealassa. Ja ilma oli hyvä ja aurinkoinen ja kalaa tuli 9 haukee. Meidän tämän hetken paras kpl määrältään.
Se mikä ei tapa nii sattuu aivan s******sti...!!!

Mchauki

Pilvinen on ainaki kukkasella parempi sää kuin aurinkoinen. Ja tyynella on tullu paremmi ku tuulella. Vieheena stormin suspending (10cm) jigi on ollu ihan ehdoton. Nykii hitaanlaisesti ni kylla nappaa.