Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Jerkkausvälineenne?

Started by Heikinheimo, May 25, 2004, 17:36:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heikinheimo

Niin että millä välineillä te jerkaate?Omat dööri 5500 ,shimano beastmaster jerk ja Power pro 0.36. Omat lempi jerkit ym kaikkea mitä päähän tulee.

edit: muokkasin otsikkoa, koska käynnissä on toinenkin jerkkikeskustelu...

miikka

En yksinkertaisesti jerkkaa ehkä joskus tulevaisuudessa kyllä.
Mutta jos joku haluaa tietää oikeat jerkki vempaimet niin ne ovat tietääkseni tälläiset: lyhyt jäykkä vapa, avokela ja punottu siima.
Tietenkin tarvitaan myös jerkkivaaput joita löytyy jo kaupoista ihan mukavasti. Jerkkauksessahan kalastaja antaa vavankärjellä uistimelle uinnin, vähän niin kuin perhostelussa.

Ja "roskakaloja" ei olekkaan!!

Haltianpolun_tallaaja

Avokelalla???? Luulenpa että hyrräkela on noissa jerkkaus hommissa paljon käytännöllisempi.

Jerkkausvälineet hankin kesän lopuilla että pääsee syksyllä taistelemaan haukien kanssa.

miikka

Sorry minun virhe. Tietenkin hyrräkela eikä mitään avokelaa.
Ja "roskakaloja" ei olekkaan!!

Anonymous

niin mistä niitä jerkkejä saa???  oon ettiny mut ei löydy....  kaikki vavat ja kelat on mut ei just sitä jerkkii....!!  onko niitä myynnissä 06-alueella? vai pityääkö niitä tilata jostain?

Heikinheimo

Siis jos sä asut jossai metsän korvessa niin kyllä mä sitte ymmärän mutta parhaat jerkki valikoimat on tyrskytaimenessä ja tamperen kalastustarvike liikeissä jos tekee mieli tilata todella isosta valikoimasta niin www.lundgrensfiske.com

esox lucius

Kurresta saa ainakin Buster jerkkejä.(molempia kokoja)

Anonymous

**Kurresta saa ainakin Buster jerkkejä.(molempia kokoja)**

Saahan niitä jos kerkee hakemaan, Tuppaavat loppumaan heti kun uusia ilmestyy (ainakin 12cm malli)! Itselläni Kurresta ostettu Ron Thompson - Monterra Jerk 180, ja ikivanha Daiwan heittohyrrä... Salmon Slidereita, piglettejä, 15 ja 12cm Bustereita, itse tehtyjä yms...

-dw-

http://www.netikka.net/joni.loukko/

Harri_83

Onko noita jerkkejä saatavina yleensäkin minkä kokoisia, että onko ne kaikki 12-20 cm vai onko niitä saatavana pienempinäkin kokoina?
Pystyykö jerkkivavoilla heittelemään miten muita uistimia esim lusikoita vai onko vapa siihen liian jäykkä?
Minkä merkkisiä jerkkivapoja on saatavana ja minkä hintaisia ne on suunnilleen?
Kalastusmuoto kiinnostaisi todella onko netissä jotain sivustoja joilta löytyisi enemmän tietoa aiheesta?

Anonymous

Pienin jerkki (jonka itse tiedän) taitaa olla Salmon 7 cm slider, toimii kuulemma tavallisilla vehkeilläkin... Ron Thompsonin - Monterralla oli hintaa vain vaivaiset 39 eeroa!

Potkuri

Jerkkailen Ron Thompson Monterra jerk-kepillä, Daiwa Procaster-hyrrällä ja 0,32 PP-siimalla. Jerkkejä löytyy mm. manta, buster, salmo slider, viper, ymym..
Team Ruoto

kko

No jos on rahaa ja haluaa hyvän kepin niin omasta kokemuksesta niin shimano beast master jerk 180 on aivan ylivoimainen. Ja ei jerkejä kannata ostaa alle 12cm koska 15cm jerkiin on tälännyt pari kertaa 30cm hauki. Miten on tullu kalaa? Minulla 10 ensimäisen jerki reissun jälkeen oli 10 haukee päivä vauhtia mutta aika onnetoman kokoista suurimmat 3-4kg yleensä 1-2kg. Minulla on ace Hell tail ja salmo jack 18 toiminut tosi hyvin miten teillä? ?itkä jerkit on toiminut.