Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Onko tullut uistimia vedestä?

Started by kaivo, February 26, 2004, 13:07:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

heittäjä

toissapäivänä tuli vanhankaupunginkoskelta bilteman joku lusikka.
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

KatchU

sain 9cm proffan mut en muista muuta kuin et uistelles tuli mut miten...

Peze90

mulla on tulut monta kertaa. ensimmäinen oli rapalan pieni vaappu. ja sitten oli toinen joka oli täysin ruskea, ruosteessa oleva lusikkauistin! varmaan ollu 10 vuotta vedessä.. semmonen aika leveä. siinä koukut katkeili heti kun vähänkin taitteli. se oli merkiltään varmaankin Atom. itsellä on atomeita. (suosittelen)   sillä on noussu isoja haukia. ;) isoin oli ruotsista 6,3 kilonen. ja suomesta  4,6.
ja sitten on  tullut joku lippa. siimaa oli peräs. joka sattu olemaan minun entinen :D 2 vuotta sitten ku heitin niin katkesi siima.. ja sit otin takasin. :)

Shenzu

mulla kävi kerran silleen,että mulla jäi lippa pohjaan ja harmitti aikalailla.no laitoin uuden lipan ja hetken heiteltyä tuli keppi missä oli se lippa kiinni.laitoin sen takas kiinni,mutta se jäi taas pohjaan mutta ei tullu takas ;)

Joona90

Sain eilen Hartolasta uistellen kuusamon puukalan... luulin eka et se oli ISO kala mut se olikin vaappu joka vaa lähti irti pohjasta
Tässä olen kun en muuta voi...

Anonymous

olin kerran kalassa ja sit jysähti...luulin et nyt tulee kymppihauki mut mitä....mun krokotiiliin oli tarttunu muistaakseni jottain 400 erilaista uistinta...kyl kävi tuuri

Black Bass

Oon saanu enimmäkseen lippoja... 2 Vibraxin lippa ja sitten jonkun oudon lipan jossa ei ole sen nimeä...
KALASTUS ON KIVAA!!!

mikke.l

yks profesori ja muutaman krokodilen oon saanu :D

Fishbone.

Kaverillani kävi kerran hyvä tuuri. Olimme kalastamassa veneellä eräällä järvellä. Kaverilleni tarttui noin kilon hauki siiman päähän, mutta hauki kuitenkin katkaisi siiman. Seuraavana aamuna huomasimme että sama hauki oli kuolleena pohjassa laiturin edessä. Yllättävää oli se että edellisenä päivänä samainen hauki oli katkaissut siiman noin sata metriä kauempana laiturista. kävi hyvä tuuri, että hauki oli ajelehtinut juuri siihen kohtaan. Ongimme tietysti kalan ylös ja kaverini sai uistimensa takaisin. :D
Yritä edes!

tammerkoski

kerran isän kanssa oltiin yhellä lammilla niin huomasin siellä pätkäm siimu puussa kiinni. Päätin sitten sitoa siiman käden ympärille ja lähteä kävelemään ja kappas sieltä tuli kakkos koon mepsi jossa oli kumi kala :D
''Kalastus suomalaista elämää''

Anonymous

olin heittelemassä suolla abu reflexillä ja siinä nostin muutaman hauen, sitte aattelin että oliki kiinni vähän isompi hauki,nostin sen siihen suon reunalle ja oli siinä sitte ihmettelemistä kun hauen leuassa oli pari  muutakin uistinta, muun muummoassa samanlainen abu reffu   :shock: :lol:

Kalaboi

Heh oltiin serkun kanssa hammonjoella perhokalassa. Katsoin kun serkku veti siimansa rantaan, sanoin: Sulla on jotain p*skaa sun perhossa" serkku ei välittänyt vaan jatkoi heittelyä ja sanoi vasta heitettyään perhon takasin veteen, että "Ei se ole paskaa se on..." kun serkku oli saanut perhonsa ylös kesti vähän hiljaisuutta, sitten kuului: "what the fuck" oli se komia ku serkun perhoon oli toinen perho pohjasta tarttunut koukut olivat toisissaan kiinni. ihme, että kesti vielä heittämisenkin, ettei perho mennyt menojaan... sellainen Zulu perho se oli.

ei kyllä liity vieheisiin, mutta päätin silti kirjoittaa :P

JUBE

tänä kesänä tuli n. 1kilon hauen suussa 7gramman abu atom, josta oli värit lähteny.pari vuotta sitte tuli kaitikselta joku taimen lusikka ja noin 10m jotain kuitusiimaa.

menee nyt vähä off topic mut kuitenki:siskoni oli juhlimassa pari vuotta sitte meiän mökillä. yks sen kaveri oli heittäny siskon poikakaverille mun uimamaskin. liika lyhyt heitto ja maski pohjaan. noh tänä kesänä heittelin calico cattia ja tunsin että siihen tarttu jotain roskaa ku ei potkinu. kelasin loppuun enkä ollu uskoa että maski oli siinä. aika hyvä tuuri. :D naureskeltiin sitte myöhemmin että me voitais alkaa tekemään kestävyys testejä noille maskeille :)

toivon mukaan saitte selvää!!!

VK.

Quote from: Timo_Heh oltiin serkun kanssa hammonjoella perhokalassa. Katsoin kun serkku veti siimansa rantaan, sanoin: Sulla on jotain p*skaa sun perhossa" serkku ei välittänyt vaan jatkoi heittelyä ja sanoi vasta heitettyään perhon takasin veteen, että "Ei se ole paskaa se on..." kun serkku oli saanut perhonsa ylös kesti vähän hiljaisuutta, sitten kuului: "what the fuck" oli se komia ku serkun perhoon oli toinen perho pohjasta tarttunut koukut olivat toisissaan kiinni. ihme, että kesti vielä heittämisenkin, ettei perho mennyt menojaan... sellainen Zulu perho se oli.

Itellä kävi täysin samalla lailla viikko sitten Merikarvianjoella! Perho oli vaan joku nimetön streameri, en huutanu "what the fuck" eikä ollu kaveria mukana :wink:

TIIMU

Ei vedestä mutta joskus putsasin kynäsjoen puista perhoja niitä oli älyttömästi  yhdessäkin puussa oli ainakin 6 perhoa :)

Yks tuttu kerto ku oli ollu laitteittenkans sukeltaas norjassa niin oli joku hylky ollu pohjassa ja ihan täynnä uistimia niitä sai kuulemma vaan nyppiä siitäpois  :)

Anonymous

Ruunaalla joku käy kuulemma sukeltamassa vieheitä ja paras oli kait 300 kuvaa neljässä tunnissa. Itseltä jäi sinne kolme, mutta meijän porukalta varmaan kolmekymmentä neljässä päivässä.

puolisukeltaja6

En ole saanut ikinä virvelillä uistinta mutta äitini löysi lohialtaan "matofarmista" lipan. :D

sinttimakke

ruunaalla oli jonkin näköinen palokunnanleiri. äijät heitteli siinä niskan yläpuolella uistinta ja yhden perintö-jesse jämähti pohjaan. pojat alkoi sitten joukolla sitä pelastamaan. pienen sukeltelun jälkeen sällit raijas kuiville 5kg ankkurin ja kymmenkunta metriä köyttä köydessä oli uistimia 1 per 20cm eli noin 50... ja ne kehtas vielä pohtia pitäiskö viedä pyydys takaisin pyytämään.

Peliqtio

Kyllähän on tullut pohjasta muutama uistin, mutta oudoin tapaus oli, kun heittelin Tampereella, Iidesjärvellä. Siellä tärppäs luultavasti hauki, mutta pääsi lähes heti irti. Siinä kun manailin ja kelasin Kuusamon Räsästä sisään, niin perässä tuli rapalan CountDown, joka oli luultavasti irronnut kalan suusta.
-Kaikki koneet toimivat savulla, kun savu tulee ulos, kone ei enää toimi-

Paina tästä, jos vain uskallat!

mikke.l

kerran sain siiman pätkän johon oli takertunu kolme uistint,ne oli 2lippaa ja yks uppoava vaappu :shock:

Tuntematon kalastaja

Joo itseki olen saanu uistimia pohjasta, mutta eniten niita uistimia tuolta viinikanjoelta, koska siinä keskellä jokee on sähköjohto niin siinä varassa roikkuu varmaan 6 uistinta tällä hetkellä
Ei sitä kuule noin kalasteta,vaan näin

__janvi__

Demee

Kerran löysin rannalta oman 3v sitten kadottaneen minnow spoonin.
Kertokaas hyvä vinkki, mitenkä sais puhelin/sähköjohtoon jääneen uistimen pois? Se kyseinen johto ei onneks mikään kovin suurijännitteinen ole, joten uskaltais ehkä yrittää ottaa pois. Kun täällä lähettyvillä on yks silta, jonka lähellä on sähköjohto, jostai roikkuu yli 10 uistinta :D
- Ei sitä mitään saa jos ei yritä mitään -

kaivo

Quote from: DemeeKerran löysin rannalta oman 3v sitten kadottaneen minnow spoonin.
Kertokaas hyvä vinkki, mitenkä sais puhelin/sähköjohtoon jääneen uistimen pois? Se kyseinen johto ei onneks mikään kovin suurijännitteinen ole, joten uskaltais ehkä yrittää ottaa pois. Kun täällä lähettyvillä on yks silta, jonka lähellä on sähköjohto, jostai roikkuu yli 10 uistinta :D
Kannattaa tosiaan varmistaa ettei kyseessä ole voimajohto. Oma henki on tärkeämpi kuin uistimet. Mikäli kyseessä on normaali puisten pylväiden välillä melko matalalla kulkeva-, paksuhko muovitettu musta "puhelinjohto" (joita maanteidenkin varsilla usein näkee), ei isompaa riskiä pitäisi olla. Mikäli tolpassa lukee "hengenvaara", niin näpit irti :)

Jos kyseessä on tällainen matalalla kulkeva lanka jollaisen yli on helppoa heittää uistin, tulisi ensimmäisenä mieleen etsiä lähimmästä metsästä riittävän pitkä riuku. Sen päähän voisi kiinnittää jonkinlaisen isohkon koukun, jonka saisi tartutettua roikkuviin uistimiin tai siimoihin. Sitten vaan kiskomaan. Ja ottaa mahdollisten ohikulkijoiden katseet huuumorilla :)

Kala_Osku

Täällä kotipaikkakunnallani on kalastajilla kummallinen tapa, kun he heiltä jää uistin vähän pohjaan kiinni,  pari kertaa ne nyppäsee ja katkasee siiman.  sitten niitä löytyy aina jokus kahlaillessa ja heitellessä rannalta  :P
XIITOMGLOL

WWE

Me mentiin lomareissulle kajaaniin, siellä oli yks semmonen järvi\lampi ( en tiiä kumpi) niinsiellä ei ollu kaloja ollenkaan, mutta kalastus minusta rentouttaa niin rupesin viskelemään kuusamon uistinta nimeltä hauki ja sitten huomasin, että uistimeni koukkuun oli takertunut Blue foxin uistin. :o
Motto: Pistän sut kenttään!

kalastaja89

Onhan niitä tullu vaikka kuinka paljon.En muista kaikkee,mutta kerran kun olin kaverin kanssa kalassa yhdellä purolla...uistin jäi pohjaan kii ja riuhdoin sitä ja tunsin että siellä on joku tsydeemi...vedin sitä rantaa päi ja sieltä tuli verkko jossa oli vaikka kuinka paljon ahvenia(80%mätääntyneitä) ja olihan siellä 3lippaa,2lusikkaa ja 4vaappua.....on yks professoriki,räsänen ja team eskoki tullu ja muita tuntemattomii.

Bister

Quote from: Anonymousolin kerran kalassa ja sit jysähti...luulin et nyt tulee kymppihauki mut mitä....mun krokotiiliin oli tarttunu muistaakseni jottain 400 erilaista uistinta...kyl kävi tuuri

Satuilijat taas vauhdissa  :lol:

L a p p i s

olen löytänyt 1 sirppipyrstö jigin, kalalipan ja toisen jigin jonka annoin kaverille.

ahvena(ko)

ite en ole sannut mutta kaveri repi risun mukana jonkun rapalan
Fiat,todellinen peto,susi jo syntyessään