Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Re: Mikä vuoden aika paras?

Started by Anonymous, September 28, 2002, 14:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Mä kalastelen eniten syksyllä.

Sillon tulee hyvin haukea ja ahventa, ja ne kelpaa mulle.  ::)

Peksi

Kalallisesti parasta aikaa on mielestäni syksy, mutta kesällä kalastaminen on mukavinta.

Salmo

Syksyhän se. Tulee ahventa, haukea, järvilohta, taimenta...

Syksyisestä kalastuksesta saa todella mielyttävää, jos vain on lämmintä päällä. Kesällä tahtoo olla liian kuuma.

Minnow_spoon

Mä tykkään eniten kesästä. Mä jaksan kalastaa eniten kesällä ja silloin mä saan myös eniten kalaa. Myös senkin takia että sillo pääsee parhaimille kalapaikoille, merelle mökeille.  8)
-=Minnow=-

Anonymous

Jep, kesä on mukavinta aikaa kalastella. Silloin saa ihan hyvin kalaa, mutta isot puuttuu.

Syksyllä on usein ankeeta kalastaa sormet jäässä, ja ihan kylmissään. Mutta kunnolla kun laittaa päälle että pystyy hyvin kalastamaan, niin silloin nousee myös kalaa.
Syksyllä häiritsee myös toi pimeys. Kun koko päivä pitää istua koulun penkillä mätänemässä, ni ei meinaa enää ehtiä kalaa. Vielä kun kuukauden odottaa, ni pimeetä tulee jo viideltä !

Reaper

ihan parhaita haukia aikoja on kesä ja loppu kevät sillon saa suurimmat hauet. lohta kannattaa yrittää syksyllä.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

shanghai

Kesällä tulee vähemmän heittokalastettua kun on kuhan uistelusesonki.

Syksy onkin sitten heittokalastuksen aikaa ja saaliina yleensä haukea ja ahventa.

- eemeli -

Viking_Herring

No kaikissa on omat hyvät puolensa.
Keväällä on mukavaa seurata sivusilmällä luonnon heräämistä ja haukea saa rannaltakin hyvin.
Syksyllä tulee kalaa mukavasti, mutta on näpit jäässä aina.
Kesä on ehdottomasti paras aika, kun on kesälomat sun muut extrana, lämpöä riittää ja kalaakin tulee
El-P:"Even When I Say Nothing It´s A Beautiful use of negative space!"

Nimimerkki

Mä kalastan yleensä eniten kesällä, mutta tulee sitä syksylläkin aika paljon kalasteltua, koska silloin tulee hyvin noita ahventa ja haukea, jotka moni käyttäjä olikin jo tuossa edellä todennut...

visa

Kaikki vuodenajat ovat parhaita ;D Minään vuoden aikana en ole kalastamatta. Keväällä kirreä ja taimenta koskesta kun pilkille ei enää pääse, mutta ei pääse järvellekään. Myöhemmin keväällä niinikään kirre ja tane, myös hauki tulee silloin mukaan. Alkukesästä samat louhet ja hauet, nyt tulee kuha mukaan kuvioihin. Keskikesällä ehkä eniten kuhaa. Loppukesästä ja alkusyksystä taas tulee louhet ja hauet kohdekaloiksi. Syksyllä ja myöhäissyksyllä lähes pelkästään lohikalaa. Talvella niin kauan kuin on jäitä tulee pilkittyä ja iskukoukuttettua  ;)

Kala_Jökke

Vähän niinkuin visa sanoi, kaikki vuodenajat on hyviä. Itse kalastan aina yhtä paljon. Pikkasen tulee innoikkaammin kalastettua syksyllä ja keväällä. Pilkkiminenkin on hienoo. Kesällä taas on lämmintä ja mukavaa kalastaa ja kala silloinkin syö. En tarkasti osaa sanoa.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....