Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

perhostus

Started by Anonymous, June 19, 2004, 23:04:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

HEI!!!!!!

olen aloittanu perhostuksen, mutta ostin vaan sellaisen halvan paketin. ongelma on siinä et kun se ei taho lentää kuin 5m. niin ajattelin kysyä täältä mikä on vikana? onko siima halvassa paketis niin huono et se ei kerta kaikkiaan lennä mut onko vika minussa. olen kyllä harjoitellu jo aika paljon mut ei onnistu.

flyfisher14

Nuo halpojen pakettien siimat ovat huonoja enkä yhtään ihmettele vaikket sillä pitkälle pystykkään heittelemään. Myös vapa vaikuttaa tähän asiaan paljon ja luulen että et jollain halpispaketin vavallakaan pitkälle onnistu heittelemään. Tietenkin paljon heitellyt pystyy heittelemään myös tuollaisilla välineillä aika pitkälle mutta aloittelijalta tuskin onnistuu..

Seteissä siimat ovat juuri yleensä se "heikoin" lenkki, Varsinkin halvimmissa seteissä. Suosittelen ostamaan uudet välineet että pääset kunnolla harrastuksen alkuun. Itse suosittelisin ostamaan loop adventure setin jos et ite osaa "koota" uusia välineitäsi. Maksaa noin 160?.

Ja sitten lyhyet heitot voivat johtua myös taidon puutteesta, Lueppas nämä..

Kolme perusheittoa

Perhonheiton perustekniikat

KalaKaapo

Tämä on varmaan vähän väärä paikka tälle keskustelulle...
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

PasiN

Tuntuu oudolta ettei saa kuin 5m heitettyä. Seteissä yleensä on asiat jollakin lailla mitoitettu oikein vaikkakin kuten aiemmin sanottiin ei siima ole niiden vahvin osa. Kysymys kuuluukin...oletko varma, että heittosiima on oikein päin ? Jos laitoit sen väärin päin eli juoksusiima eteen ja kartio vasta lopussa niin ei ihme ettei lennä.