Suosikkiperhosi?

Started by Ernesti, June 21, 2004, 11:15:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ernesti

Elikkäs. On hauska tietää mitä porukka on mieltä, että mikä on heidän suosikkiperho(t). Vastaukseksi käyvät kaikki perhot. Putkiperhoista lohiperhoihin.
Vastauksen perään voi myös laittaa mikä perho se on, esim.
Mar Lodge - Lohiperho.

Minun suosikkini on tällä hetkellä Red Tag.
En ole kyllä sillä saanut yhtään kalaa mutta luotan siihen.

marabou

En osaa sanoa se on ehkä nalle puh pintaperho nouseehan sillä niin hyvin harjusta

Kalamees

Lähiaikoina en oo periaatteessa muuta käyttäny ku larvoja ja kuulapäitä. Eli joku yksinkertainen oliivi larva tai harmaa kuulapää pohjan tuntumassa uitettuna. Ne toimii melkein aina.
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

Javalt

Jaa-a.. vaikea on lähteä suosikkiperhoa sanomaan. Useimmiten löytyy siiman päästä Hares ear nymph, joku klinkhamer variaatio tai Elkhair caddis :)

taimen

Quote from: Kalamees on June 21, 2004, 12:51:42
Lähiaikoina en oo periaatteessa muuta käyttäny ku larvoja ja kuulapäitä. Eli joku yksinkertainen oliivi larva tai harmaa kuulapää pohjan tuntumassa uitettuna. Ne toimii melkein aina.
Ihan samaa mieltä. Perho vaan täyteen 0.10 lyijylankaa ja eikun pohjaa pitkin uittamaan!

jami

kuulapää pupat ja larvat taimenille,kirjoille ja harjuksille
putkiperho tyyliin PuMu menee lohelle ja nousutaimenelle

ja suuria tulee....
Jatketaan....

Perhopoika

No mulla on ainakin nalle puh, klinkhämerit ja the humpy, sillä niillä pintureilla on ainakin kalaa noussu, mutta kumma kyllä siiman päästä löytyy yleinsä aina sama perho...

Pitäis kyllä vähän enemmän vaihdella, mutta onkkelmana on se, että ei löydy koskaan, sitä mitä haluaisi... >:( ;)
Hölömö.

Javalt

Quote from: Perhopoika on June 24, 2004, 13:32:27
No mulla on ainakin nalle puh, klinkhämerit ja the humpy, sillä niillä pintureilla on ainakin kalaa noussu, mutta kumma kyllä siiman päästä löytyy yleinsä aina sama perho...

Pitäis kyllä vähän enemmän vaihdella, mutta onkkelmana on se, että ei löydy koskaan, sitä mitä haluaisi... >:( ;)
Mullakaan ei koskaan löytynyt oikeaa perhoa rasiasta. Tämä klassinen ongelma ratkesi ottamalla sidontavälineet kalareissuun mukaan. Jos vain sidontaa harrastatte, niin suosittelen kokeilemaan. Käytännössä sinulla on mukanasi loputon määrä perhovaihtoehtoja. Paikanpäällä on sidonnassa sitäpaitsi paljon enemmän tunnelmaa, kuin pimeänä talvipäivänä.  :)

Se Isoin KuulaPää

kyl mun suosikki ehdottomasti on Royal Wulff.
siitä ei mun mielestä enää pinturi parane.en ole kyl paljoa perhoillut mutta kyllä sillä kuusamon kiveskoskea sai ryöpyttää mielin määrin.
~ yli 20harria iltaan, suurimmat about 35cm~
ihan jees perho se on.
sit toinen suosikki serkun sitoma mäkäräjäljitelmä diiva harjuksille jotka ei muuta suuhunsa pistä :D
kireitä!

ps. löysin muuten perhonsitojan itelleni, kiitoksia kaikki!
~Perhokelan huuto on ylistyslaulu harjukselle ja zilleen~

liistijä

No peruslarva tottakai!!

KalaKaapo

Liitsejä olen tässä eniten ainakin käyttänyt...
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

Teroa

Nalle puh = aina varma  :wink:
Sen verta oli pitkä että piti ottaa kaksi kuvaa kun ei yhteen mahtunut..

tme

10 koon oliivinvihreä peruslarva.

matiaz

Vaikea sanoa yksi, niin tässä ehkä 3 perhoa, jotka useimmiten perukkeen kärjessä roikkuvat:
Peruslarva
Bomber Irresible (en oo vrm mite kirjotetaan...?)
White Marabou Mudler
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

-joona

Ylivoimainen ykkös-suosikki on itsetekemäni luonnonvärinen CDC-hörhö,
pomminvarma tarjous harrille ja taimenelle pienemmissä koissa myös siialle, toimii useimmiten paremmin kuin esim. Nalle Puh harjuksen pyynnissä. Sitten on murkku (pinta ja uppo) sekä Griffith`s Gnat.

-joona

Dogi89

Kyllä ne liitsit menee kärkeen. Mieluiten musta/punainen
UL-kalastus on maailman toiseksi paras kalastuslaji perhokalastuksen jälkeen!!!

kala90

kyllä se red tag on suosikki sillä sillä tuntuu nousevan melkein kaikkea kalaa tai ainakin taimenta, harjusta ja k-lohta
kukaan ei ole täydellinen minä olen täydellinen esimerkki siitä

Perhopoika

No 12 koukussa pinturit:
Nalle puh
CDC-Sedge (muunnos) [Sisältää häkilän]
The humpy (muunnos) [Runko harmaa täyte ei keltainen lanka, peurankarva-häkilä sidottu muddler-tyylillä, mutta näyttää häkilältä]
14 kaareva koukku:
Kelta-mustapupa

Noilla tuli vajaassa kahessa viikossa 100 ja risat harria ja n. 50 taimenta, lapista, mun ''salaiselta'' lempipurolta! Tultiin just 10 tuntii sitten... :lol:
Hölömö.