Porkkalanniemi

Started by Nosturi, June 20, 2004, 15:30:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosturi

Mistä päin ja mihin aikaan Porkkalan niemen tienoilta saa heittelemällä parhaiten. Käytössä on pieni vene tai sitten vaan rannalta. Kertokaa kokemuksia. Siellä on hyviä paikkoja mutta olen muuttanut Vaasan kalavesiltä tänne Uudellemaalle joten neuvot ja vinkit on nyt paikallaan. Nosturi/Kirkkonummi

Anonymous

Niin, minuakin kiinnostaisi tieto tuosta Porkkalanniemen kalamestoista ja tuleeko sieltä ylipäätään edes mitään.

Kokslax

Todella suosittu paikka Etelä-Suomessa. Isoa kuhaa, siikaa ja haukea tulee paljon.
Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

Anonymous

Jees, kiitos tästä tiedosta. Juhannuksen aikoihin sinne ajattelin mennä. Pitää vielä jostain kartasta katsoa tarkemmin hyvät kalamestat, tai sitten vaan ihan paikan päällä...

Anonymous

Vielä semmosta, että onko tuonne Porkkalanniemeen mahdollista ajaa pyörällä? Itse asun Helsingin Malmilla ja täältä olisi sinne tarkoitus pyörällä matka taittaa. Tiedän miten sinne autolla ajettaisiin, mutta kysymys kuuluu, onko sinne mahdollista ajaa pyörällä suunnilleen samaa reittiä kuin autolla.

Nosturi

Vielä Porkkalanniemen mestoista. Alue on laaja ja avomeren tuntumassa joten kalaa siellä varmasti on mutta tarkat kohteet olisivat tervetulleita. Kalaa riittää kaikille ja olenkin huomannut aikaisemmin muualla, että kalastajien määrä ei vie kaloja vaan päinvastoin tuntuu että saalista päinvastoin kerääntyy paikalle. Eri asia jos sitä ei kertakaikkiaan ole. Se on varmaa myös että joka paikassa ei tärppää ja etäisyys hyvien ja huonojen paikkojen välillä voi olla pienikin.  

Nosturi

Sonnylle.
Malmilta pyörällä Porkkalanniemelle. Itse menisin pyörän kanssa junalla, ensin Pasilaan ja siitä vaihto Kirkkonummelle menevään junaan. Kirkkonummen asemalta olisi hyvä jatkaa matkaa niemelle jonka toiseen päähän taitaa olla vielä parikymmentä kilometriä, joskin matkalla löytynee vettä lähempääkin. Ja ne kilometrit Malmilta lisäksi. Mutta jos aikaa ja kuntoa löytyy niin mikä ettei. En tunne oikein niitä fillarireittejä mutta Helsingin ympäristöalueen, pyörätiekartasta, muistelen sellaisen jossain nähneeni, voisi olla apua.

Anonymous

Jos oletetaan että asut malmin asemalla niin reitti porkkalaan saakka kulkisi jotenkin näin:

Malmi-Pitäjämäki-Leppävaara (vanha turuntie)-Espoonkeskus-siitä kuninkaantietä pitkin kauklahteen. Kauklahdesta kehä 3 yli josta menee joku vanha tie kehä3 seuraillen.

Tuut jorvaksen asemalle suurinpiirtein ja siitä sitten hangontietä seuraillen aina porkkalan liittymään saakka.

Autolla kun meen niin ajan kehä 1 turunmotarille ja siltä kehä3 jne... eli melkein sama reitti,

Btw: Asun itse alamalmilla :D

Anonymous

Jees, kiitos erittäin paljon tiedosta. Itsekkin asun alamalmilla  ;)

dgdfgdf

siinä ennen kisokia olevan sillan juuresta tullu haukee hyvin

Merisika

Terve. Voisiko joku antaa ajo-ohjeen Linlon venesatamaan. Olen käynyt siellä muutamia vuosia sitten haukia jahtaamassa, mutta en muista enää miten sinne ajetaan. Kiitos

Tomba

Älkää nyt pyörällä polkeko vaan hypätkää kyytiin,saisin minäkin vähän opetusta kalastamiseen :wink: