Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Rannalta vai veneestä?

Started by tonireps, June 16, 2002, 18:49:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tonireps

Mietin tuossa että kumpi on parempi heittelyssä
Kahluuhousut jalkaan ja rannalta vai veneellä rantoja pitkin???   MIELIPITEITÄ.
_-_--_-_

goa_1000

:D Mielummin itse ainakin heittelisin veneestä rantaan, näin saa mielestäni paremmin...

Miksei tietysti kahlaamallakin, jos vesi vain on matalaa...

kalapoikapaavo

ite tykkään veneestä myös. ;D

Salmo

Veneestä! Pääsee koluamaan rannat miten haluaa ja on helppo siirtyä paikasta toiseen (esim. saarelta saarelle)

Anonymous

Jep, veneestä !

Veneestä ei yleensä jää uistimiakaan pohjaan, lukuunottamatta uppotukkeja !  :-/

UL_Tommi

veneestä tottakai,pääsee syvimmätkin rannat koluamaan,kun rantakalastuksesta tässähän oli kyse

Antti

Onhan se veneestä hienompaa kalastaa... Siis Veneneestä tietty.

tonireps

Quoteveneestä tottakai,pääsee syvimmätkin rannat koluamaan,kun rantakalastuksesta tässähän oli kyse

Sehän se
_-_--_-_

Veneestä. Venellä on helpompi liikkua ja on yksin kalastaessa yleensä enemmän tilaa mitä ranta pusikossa on. :)

Anonymous

Varsinkin järvillä botski on välttämätön, kun rannalta ei ylety heittämään koskaan tarpeeks pitkälle !   ::)

tonireps

QuoteVarsinkin järvillä botski on välttämätön, kun rannalta ei ylety heittämään koskaan tarpeeks pitkälle !   ::)

Niinhän siinä yleensä käy.
_-_--_-_

Mjvaakanainen

Parasta ainakin järvellä on veneellä sellaset 50 metriä kaislikosta ja ankkuri pohjaan ja 240 CM vapa esiin ja sitten kaislikon suuntaisesti tai kaislikon viereen heitellen.Haukea ja ahventa ainakin tulee kalasteltua näin.

Salmo

QuoteParasta ainakin järvellä on veneellä sellaset 50 metriä kaislikosta ja ankkuri pohjaan ja 240 CM vapa esiin ja sitten kaislikon suuntaisesti tai kaislikon viereen heitellen.Haukea ja ahventa ainakin tulee kalasteltua näin.
Juu näin on, mutta 50m kaislikosta on aika pitkä matka. Kyllä minä menen lähemmäksi!

tonireps

Kaikillla taitaa olla sama mielipide, eli veneestä
Mutta mitäs tuo menoa haittaa ;D
_-_--_-_

Anonymous

veneestä mielummin kun rannalta veneellä pystyy mennä kaikki  kaislikot läpi   ;D

Anonymous

No mitäs sitten tehdään kun tuulee sellanen 12+ m/sekunnissa niin jää muuten kaikilta (järkeviltä) veneestä heittely.....

Onko siinä paljon eroa veneestä tai rannasta kun oikein asiaa miettii. Kuitenkin veneellä mennään lähelle rantaa, heitetään van toisesta suunnasta samoja paikkoja.

tonireps

QuoteNo mitäs sitten tehdään kun tuulee sellanen 12+ m/sekunnissa niin jää muuten kaikilta (järkeviltä) veneestä heittely.....

Onko siinä paljon eroa veneestä tai rannasta kun oikein asiaa miettii. Kuitenkin veneellä mennään lähelle rantaa, heitetään van toisesta suunnasta samoja paikkoja.

Tuossa oot kyllä oikeessa!
_-_--_-_

Pete

Tossa jo aikasemmin sanoin siitä tuulesta niin sen tuuli jutun kanssa saa olla aika tarkkana. Millonkaan ei paljon kannata luonnonvoimia vastaan taistella  luonto voitta aina ! Oli kyse sateesta / tuulesta tai mistä hyvänsä luonnon voimasta.
Nuorena mentiin kalaan oli tuuli taikka ilma mikä hyvänsä, mutta onneksi ei koskaan sattunut mitään pahempaa kun olen tässä kirjottelemassa(vaikka kyllä oltiin jos jonkinlaisissa tilanteissa aina veneen kaatumisesta eksymiseen saaristossa)
Eikun malttia vaan jätkät ja likat, ei ne kalat mihinkään häviä !!

Salmo

QuoteTossa jo aikasemmin sanoin siitä tuulesta niin sen tuuli jutun kanssa saa olla aika tarkkana. Millonkaan ei paljon kannata luonnonvoimia vastaan taistella  luonto voitta aina ! Oli kyse sateesta / tuulesta tai mistä hyvänsä luonnon voimasta.
Totta!

tonireps

Kyllähän se kannattaa aina varovainen olla vaikka eihän sitä pienempänä aina tajuu mitä tekee
_-_--_-_

Mjvaakanainen

Tossa hommassa pitkä vapa on paras kaveri..Eipä ole puitakaan häiritsemässä.240 cm vavalla saa parempia heittoja kun 180 cm..

Pete

Taitaa tosiaan olla temppu heittää sieltä pusikosta rannalta sillä 240 cm "paras kaveri vavalla", ja sitten vielä vastatuuleen.
Ei ala kuin v***taa ja seuraavaksi ostaa UL-kamat....

tonireps

_-_--_-_

slp^

Eikun vain kosken rantaan ja siitä kahluuhousut jalassa niin syvälle ku pääsee melkein ja ul käyttöön tietenkin järvellä sitten veneellä ja isoimmalla vavalla oliskohan mulla 3.1m tele mulla lähes kaikki haspelivavat mitkä kulkee mukana on telejä.
jep jep ja uutta matoa koukkuun..

Minnow_spoon

Veneestä rantaan. Heittelin rannassa kaislikon vieressä noin tunnin ilman että sain mitään. En aluksi olisi jaksanut ottaa venettä mutta otin kuitenkin ja ajoin saman kaislikon edustalle noin 6m siitä kaislikon rajasta. Tuli tunti 15min aikana 5 haukea josta yksi tosin pääsi karkuun ennen kun sain ylös. Mutta näin selvästi että se oli hauki. Eli voi kuitenkin sanoa että "vain" 4 haukea tunti 15min aikana. Kello oli 7.45 - 9.00. Olisin ottanut lisää haukia mutta oli pakko lähteä mökiltä kaupunkiin takaisin. Tämä tapahtui 5 päivää sitten. No siinä mun stoori miksi olen nyt päättänyt alkaa heittelemään veneestä useammin.
-=Minnow=-

troopper5

Itse kalastan yleensä rannalta sekä veneestä. En kyllä ainakaan itse käytä mitään kahluusaappaita, vaan heittelen rannalta vain, jos ranta syvenee nopeesti. Ettei jää uistimet niin helposti pohjaan.

Kaislikot on kans ihan hyviä paikkoja, niistä saa kaikenlaisia kaloja: haukia auringonpaisteella ja muutenkin, sekä muita pikkukaloja kuten ahvenia lippoilla.
---------------------------------------
// troopper5

dj_mummo

tottakai veneestä. siit voi heitellä ja myös veto uistella.
mitämitä, jotain uuttako?

hajoilen noille mun vanhoille viesteille :D

HerraHame

Vene löytyy ja sitä käytetään
Mo~

HAUKI

yoda kiittää?

paulinho

Veneellä rantoja pitkin.. tosin keväällä on tullut kalaa enemmän rannalta heittelyllä