Kahluuvaatteet ja -varusteet

Started by Anonymous, January 14, 2003, 20:19:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Anonymous

Quote from: DeMe on June 08, 2004, 15:19:17
Eli saatan saada tässä kohtapuoliin kahluuhousut, (Rippilahjaksi) Niin mitkä kengät ja housut kannattaisi ostaa? Mitään aivan halvimpia(=Huonoja) en ole ostamassa.. Visionin ja loopin housuja en varmaan osta vaan samantien jonkun hieman laadukkaamman merkin. Eli kertokaa teillä hyviksi osoittautuneita housuja yms neuvoja asiaan liittyen.

-DeMe-

Miksi et osta Looppeja tai Visioneja? Kestävyys ja hinta-laatu ovat ainakin aivan huippuluokkaa. Jos ammattioppaillekkin kelpaa nämä merkit niin miksi ei sinullekkin?

No, jos välttämättä haluat jonkin muun merkin housut niin Simmsiltä kyllä löytyy laadukasta tavaraa, tosin saa niistä yli puoli kiloeuroa sitten pulittaakkin. Jos eo loopit ja visionit kelpaa laatunsa puolesta niin sitten Simssin halvimmatkaan (Freestone) tule kysymykseen. Jos rahaa löytyy riittävästi niin menee melkein noihin Simmsin Gore-Tex malleihin...
Mitä Loopin ja Visionin laadukkuuteen tulee, niin ne ovat kyllä markkinoiden parhaimmistoa, halpismalleja lukuunottamatta. Löytyy sitä tosin Simmseiltä yms "halpismallejakin".

Suosittelen kyllä menemään myyjän juttusille, täältä tuskin saat asiantuntevaa kommenttia varsinkaan yli puolen kiloeuron paketeista.

Anonymous

Loopin kahlurit ei oikein tahdo kestää. Parilla kaverilla on alkanut Loopit vuotaa saumostaan vähän kaytön jälkeen. Vision taas on kestänyt useammallakin kaverilla ja itellä. Osta Enduranset on kestävät on kestänyt monta rymyämistä koskessa. :D Jos on laittaa 500-700 niin osta Simmsit, mutta kannattaako. Alussa kuitenkin rymyää ja kaatuilee niin ei ole kivaa repiä uusia kalliita housuja harjoittelu vaiheessa. Visionit on taatusti laadukkaat, mutta luupista en menisi niinkään takuuseen. Jos vanhemmat maksaa niin mikäs siinä.

Ps. Vaikka on kuinka hienot pöksyt ei sinua siellä joella ihailla. ;)

Tatuu

No ei ole kyllä mitään järkeä ostaa jotain 1000e kahluupakettia (= housut ja kengät), kun olet vielä tuon ikäinen ja kasvat niistä vielä ulos. Osta vaan jotkut Visionit, vaikka extremet. Loopeista ei kokemusta, mutta huhuja olen kuullut, että hajoavat kovassa käytössä.
I think that he has gone FISHING....

matiaz

Joo...Jos väität ettei Visionilta tai Loopilta löydy tarpeeksi hyviä malleja sinulle (amatöörille.... ;) ) , niin sitten olet kyllä tassäkin asiassa pahasti hakoteillä. Jos sinulle eivät kelpaa Loopin GoreTexit, Outdoor Stretchit tai Visionin Endurancet tai Extremet, niin minkäköhänlaiset housut se jätkä sitten haluaa?!? Voin tässä kyllä vaäittää, että Loopin kalleimmat mallit kilpailevat aivan tasa vertaisesti Simssinkin huippumallien kanssa, ja nuo kummatkin Visionitkin hakkaavat Simssin halvimmat housut mennen tullen (Freestonet).

Ja jos olit tuota Freestone-settiä ostamassa, niin väitän, ettet niillä vehkeillä vielä voi kehua, että minulla on paremmat kahluukamppeet, mitä Loopilta tai Visionilta edes löytyy...!
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Olpponen

Kyl mun mieli kääntyy liivien puoleen, ostin viime kesänä markkinoilta liivin makso jotaa alle 30 kybää ja hyvin on palvellu ei viitti laittaa kasoittain rahaa liiveihin. Takeis ei oo läheskää nii paljo taskui ja kyl sellasel takil pärjää ihan siviili käytös, ei nyt ehkä ihan sydän talvella mut keväällä ja syksyllä kyllä. (koulussa eräs kalastaja pitää)

Tornio_River

itse olen tykästynyt,työpaikalta saatuun visionin perhotakkiin ,rompettamahtuu tarpeeks,vesisade ja muut kylmät ilamt ei haittaa jne,mut todella lämpimällä kelilä suosin  tienkin liivejä

marabou

Liivit on paremmat ainakii lämpimäl. :D

petu

mikä olisi paras koko noin 37-38 jalalle ku pitäs ostaa kahluuhousut ja ite en ymmärrä mitään noista m ja xs kokoista.

tme

Nyt on housut sitten ostettu, Vissun Extreme housut Visionin Emerger 2 kenkien kanssa. Pari krt testattu jo ja hyvät on ollu.

ps matiaz koska tiedän että sulla ei oo nuista mistään housuista yhtään kokemusta on turha tulla sinun niitä tähän threadiin vertailemaan.. Ja yrittää päteä. Kysyin niiltä joilla oikeasti on kokemusta ja tietämystä.

fiskemannen

Morjensta!
Hyviä uutisia!
Loop on sittenkin erittäin reilu firma. Oli mahdollisesti tullut pieni informaatiokatkos maahantuojan ja jälleenmyyjän välillä. Maahantuoja lupasi toimittaa vastaavat kahluuvarusteet tilalle, vaikka he eivät ehkä saakkaan korvausta tehtaalta, koska reklamaatiot olisi heilläkin pitänyt toimittaa tehtaalle jo vuoden alussa. Loopin maahantuojaportaan mielestä on parempi että asiakkailla on hyvä mieli / kuva tuotteista vaikka itse joutuvat siitä hieman rahallisesti kärsimään. Kyllä pojat pitivät iskulauseestaan kiinni, "otamme perhokalastuksen vakavasti, jotta sinulla olisi hauskaa." Silti kannattaa hoitaa reklamaatiot hieman paremmin kuin minä...:)
Kireitä siimoja kaikille.
Minusta tuntuu että kalantappaminen on yliarvostettu kokemus.

flyfisher14

Mulla on noi visionin extreme housut ja emerger 2 kengät.. Kellään kokemuksia? Pari kertaa kokeiltu mutta tuossa ajassa ei vielä tiedä kuinka hyvät ovat. Jotkut kehuu noita extreme housuja ja jotkut haukkuu.. Tiiä sitten. :)

Kalamees

Näistä on ollut jo aika paljon erilaista juttua. Sun kannattaa mennä liikkeeseen testaamaan niitä, että saat varmasti hyvät.
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

Perhopoika

Quote from: -Panu- on May 29, 2004, 22:43:39
Quote from: fiskemannen on May 29, 2004, 22:30:18
Onko muuten kellään kokemusta polaroiduista laseista nimeltään Aqua (hinta 35-50 eeroa), ainakin liikkeessä kokeilu vaikutti lupaavalta.

On kokemusta Aqua Catfisheistä, hyvät lasit, ei purista ja istuvat hyvin päähän. Myös auttavat näkemisessä, varsinkin aurinkoisella säällä.

http://localhost/forum/viewtopic . php?t=6928
Oon aivan samaa mieltä ja noi lasit ovat aivan mahtavan hyvät, ei huononna näkyvyyttä, blokkaa aurinon valon, eli ei häikäise, mutta silti näkee yhtä selvästi ja vielä ovat hyvät ''vedenalle näkemiseen''... :D  

Kannattaa ostaa!!
Hölömö.

Pete

Jokaisella on vähän erilainen jalka sekä jalan mitta. Saapastele lähimpää kahluuvehkeitä myyvään kauppaan ja kokeile. Sen jälkeen saapastele toiseen kahluuvehkeitä myyvään kauppaan ja kokeile. Sen jälkeen jos mahdollista saapastele kolmanteen kahluuvehkeitä myyvään kauppaan ja kokeile. Sen jälkeen mieti tarkkaan mitkä kokeilluista olivat parhaat Sinun jalkaasi sekä käyttöösi ja osta ne.

Ei kauhean vaikeata. Ethän osta farkkujakaan kokeilematta, luulisin, tai sen mukaan mitä internetissä joku Sinulle kertoo.

fiskemannen

Visionin Extreme housut ja Extreme kengät on ollut nyt käytössä/päällä n. 10 kertaa/100 tuntia.
Ei minkäänlaisia ongelmia...ainakaan vielä. Ostin kyllä varmuudeksi Visionin irtohiekkasuojat, toimii aikas pätevästi. Pinta on aika herkkä lialle, muuten kyllä tuntuu kestävältä, eivätkä juurikaan hiosta. Arvosana: Hyvät kamitsut.  Ostin ne Aqua catfish:it keltaisella linssillä, toimivat lasit muuten mutta aika arka pinnoite ja melkoisen pieni käyttöalue/polarisaation poisto, eli vähänkin kallellaan niin häviää tehot. Miellyttävät päässä pitemmälläkin sessiolla.
Loistava näkyvyys sumussa ja sateessa autokäytössä. Arvosana: Hyvä ostos.  
Minusta tuntuu että kalantappaminen on yliarvostettu kokemus.

Jorppa

kokeilu on paras konsti löytää oikeanlaiset vetimet päälle.

tire

Itse olen ostanut vision extreme kahluuhousut montavuotta sitten (eli sitä vanhaa mallia) ja niillä on rymytty kaikki pusikot ja ryteiköt. Housut eivät ole vuotanut vielä tippaakaan joten uskallan suositella niitä lämpimästi eikä hintakaan ole pilviä hipova.  :D

Kaveri on ostanut myös kyseiset Loopin kamppeet, eikä tarvinut kehua...

Arza

Ajattelin itsekkin ostaa kahluuhousut ja kysyisin tekeekö Vangen merkkisillä kahluuhousuila mitään niiden hinta on 135e kun taas vision green waterit sais 139e kummat ois hyvät? Kyllä ite noita Visionia aattelin mut  kysyin tekeekö noilla vangenin pöksyillä mitään? :roll:

tme

Quote from: hauen_kalastajaAjattelin itsekkin ostaa kahluuhousut ja kysyisin tekeekö Vangen merkkisillä kahluuhousuila mitään niiden hinta on 135e kun taas vision green waterit sais 139e kummat ois hyvät? Kyllä ite noita Visionia aattelin mut  kysyin tekeekö noilla vangenin pöksyillä mitään? :roll:
Keskisellä hypistelin nuita Vangenin housuja ja ihan hyviltä ainakin vaikuttivat! Itse suosittelisin silti ostamaan Visionit..

Karim

Itse ostin Vangenit Hodmanin classic kengillä ja hyvin ovat hönkineet pari reissua mitä olen niitä käyttänyt. Visionin Extremet kahluuhousut joutaa kolmen kesän jälkeen vaihtoon, neopreeni jalasta kulunut puhki. Extreme kengät aivan surkeat. Kuiviksi kenkiä ei saa oikein millään, paljon kalastavalle koko kesän märkänä. Kengät muuttuu vaarallisen liukkaiksi, lesti katkeaa, "jarrupalat" kengän pohjan käressä ja kantapäässä irtoavat, tukevuus olematon.
Oma mielipiteeni on että oli pöksyt sitten Simmssit tai Vangenit niin kolmen kesän jälkeen paljon kalastavalle ne on vaihto kunnossa.

Lati

Quote from: KarimVangenit niin kolmen kesän jälkeen paljon kalastavalle ne on vaihto kunnossa.

Ja on vissiin kolmen kesän kokemus Vangenin housuista. Kaikkea ihmiset puhuukin...

teikka

Tuttavapiiristä moni on siirtynyt Loopin kahluuhousuja kiroten muiden merkkien pariin.

Täälläpäin jo melkein tullut sanonta,että Loopin housuissa on varmaankin valmistusvirhe silloin kun ne pitävät!!

teikka

Muissa Loopin tuotteissa ei ole kyllä moittimista.((itselläkin 2 vapaa (blueline)+siimoja)).

Karim

En ole väittänyt, että olisi kokemusta Vangeneista 3 vuoden ajalta, eikä minulla ole kokemusta kyllä Simmsseistä senkään vertaa. Esitin vain oman mielipiteeni (hinta vs. ketävyys) ja vertailun vuoksi mainitsin halvat Vangenit ja kalliit Simmssit ja olen edelleen sitä mieltä, että kolme kesää yksille housuille on tarpeeksi. Kolmen vuoden päästä laitan kommentit Vangeneista, luultavasti aikaisemminkin.

Hätähousu

Miksi muuten Orviksen housuista kuulee niin vähän? Käsittääkseni moiset ovat hyvät?

MArkus_X

Ite en ainakaan Visioneita enää osta... Viime kesänä ennen inttiä kerkesin about 8 kertaa käydä niillä rymyilemässä ja tänä keväänä alkoi jo saumasta tihkua vettä. Arvelin eka hikoiluksi, mutta koko ajan kosteus lisääntyi. Ja lapinreissul heinäkuun alussa housut petti totaalisesti. Saumasta vuotaa kuim seulasta! Sukan ja lahkeen välinen sauma antaa veden läpi vaikka mitään näkyvää vikaa ei siinä kohdassa ole... =/ Meni luotto Visioneiden kestävyyteen. Nyt on aquasuret kuivamassa saumassa, toivottavasti toimii...

Petri

Nyt kun olen n. vuoden kahlaillut noilla mitkälie halpis muovi housuilla niin alkaa kaipaamaan hengittäviä malleja. Rahaa en viitsisi kauheasti upottaa housuihin joten raja menee 200 eurossa. Olen itse katsellut vision flywater housuja joita ovat useimmat kehuneet hyviksi, toinen vaihtoehto olisi tämmöinen kuin keeper by vision hinta houkuttelisi ostamaan ( n.100 euroa) mutta en sitten tiedä ominaisuuksista, kolmantena vaihtoehtona olisi rialinannan sivuilla mainostetut snowbee hengittävät housut myös hinta oli muistaakseen 130 euroa. kengiksi ostaisin luultavasti visionin flywaterit tai emerger mallit... perhokulma mainostaisi flywater housuja ja emerger2 kenkiä hintaan 188e. Mutta erityisesti haluaisin tietoa noista keeper ja snowbee housuista ja muista halvoista housuista. ja kenkiä saa suositella.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

tme

Itse ostin Visionin Extreme housut Visionin Emerger II kenkien kanssa. Maksoin yht. 200?. Housut on non 10-15 reissun perusteella olleet hyvät.. Suosittelisin ostamaan nämä housut tuossa hintaluokassa. Kengätkin tuntuvat ihan laadukkailta vaikka taitaa olla Visionin halvin malli? Esimerkiksi tämä paketti on varsin hyvä tai vaikka Extreme housut Flywater kenkien kanssa.

Ja Flywater housutkin ovat varmaan ihan hyvät, Päällä olen niitä kokeillut ja sovittanut mutta itse kalastuksessa ei ole niistä kokemusta. Flywaterit on suunniteltu kesäkalastukseen ja ne on jonkun verran vähemmän kestävät kuulemma kuin Extremet.

Jos olisin sinä niin ostaisin Extreme housut Flywater/Emerger II kenkien kanssa.

matiaz

Joo ne Extreme-housut on kyllä todella hyvät, mutta noista kengistä olen eri mieltä. Noin 15 reissua olen niillä kahlannut, ja kummankin kengän nauhoista on jäljellä enää ~10cm pätkät ja kummastakin kengästä on liimaukset lähtenyt jostain kohdasta jo repeämään. Noista kenkiä ei kannat kyllä ostaa, sillä noin 20 e hinnan korotuksella saat jo Flywaterit. Nyt kun tämän vuoden mallissa on vielä koko huopa pohjakin...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

HalDi

Ostin myös tossa juhannuksen jälkeen Vissun Flywaterit ja Emerger II kengät. Hyvin on toiminu, vaikka jouduin pari kertaa oikasemaan kuusitiheikön läpi.
Eräs kenties yksilöllinen seikka nousi kuitenkin esiin. Kalastuksen jälkeen oikean jalan isovarpaan kynsi on yleensä kipeä, kosketusarka jonkun aikaa. Lieneekö yleinenkin vaiva vai johtuuko välineistä tai jalasta? Onko muut huomannu samaa?
Joka tapauksessa luotan näihin pöksyihin edelleen ja olen tyytyväinen ostokseeni.
Kaiken lisäksi Erälehdessä oli housutesti, jossa verrattiin kyseistä Visionia Fenwickin vastaavan malliin. Tietysti Vision Flywater voitti kirkkaasti. Ei kulunu, revenny, puhjennu, ym. testin aikana.
Nuo Emergerkengät ei oo mulla vielä hajonnu. Tuntuvat kyllä kestävän, sanotaan näin.
Joten suosittelen lämpimästi noita Vision Flywatereita. Keskisellä 139 €
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!