7-9 luokan perhokela

Started by Anonymous, June 08, 2004, 17:53:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Onko kenellekään ollut kokemusta Mitchell Graphite 7750 Fly reel kelasta, tai vastaavasta merkistä?Olen juuri hankkimassa 7-9 luokan kela,mutten oikeen tiedä tämän luokan keloista juuri mitään.Sattuisko kenellekään olemaan mitään neuvoa tai kokemusta,että mikä olisi sopiva tai ainakin todistetusti hyvä kela?

Anonymous

Ei taida ketään kiinnosta vastata edelliseen kysymykseen.No,esitän toisen:Onko järkevää käyttää microkuitusiimoja perukkeina,vaikkapa kirjolohi- ja taimenpyynnissä?Jotkut ovat väittäneet,että kuitusiimojen venymättömyys tuottaisi ongelmia mm.väsytyksessä jossa kala esim.pääse irti siiman liian venymättömyydensa takia.Siis,onko tämä totta vai pelkkää palturia.Käyttäisin mielellään kuitusiimoja perukkeina,mutta jos tämä mainittu haitta on totta niin...

jani vaan

Peruke käytöstä en tiedä, mutta ainakin ul- virpalla+ firelinellä olen väsytellyt taimenia ja harjuksia, enkä ole havainnut mitään ongelmia. Perhosiimahan(siis itse heittosiima) joustaa jonkin verran jolloin venymättömyys ei näy niin selvästi verrattuna monofiiliin. Toisaalta jossain Erässä Jari Tuiskunen on sanonut käyttäneensä punottua siimaa perukkeena larvastuksessa ja siihen se ei kuulema sovellu. Katkeaa liian helposti äkillisessä nykäyksessä. Minkä paksuista ajattelit käyttää ja minkä tyyppiseen kalastukseen?
Parhaiten saat asiat selville kokeilemalla.
Peruskoulu loppu ja jätkä sen kun kalastaa!

Anonymous

Siis onko kyseistä kelaa vielä tosissaan jossain saatavilla ja onko se edelleen valmistuksessa?? Mulla on kyseinen kela ollu todella kauan noin 15 vuotta.
Mitään ongelmaa en kelasta ole tavoittanu ja hyvin on kestänyt, suosittelen! Varapuolasta olisin kiinnostunu jos niitä todella vielä valmistetaan tai jostain löytys..

- Sli

Perhopoika

No visionin 3zone kela on hyvä, ja mulla se on toiminu hyvin ja moitteettomasti.

Niin ja siitä kuitusiima perukkeena, ei kannatta, jos et halua menettää perhosiimaa, sillä perhosiima maksaa paljon enemmän, kuin perho. Eli perukkeen kärjen olisi tarkoitus kestää vähemmän kuin heittosiima tai pohjasiima...   ;)
Hölömö.

Perhopoika

Niin ja täällä ei usein saa vastausta parissa tunnissa! Sillä usein täällä on kerralla n. 15 käyttäjää ja thriidejä on tuhansia, eli odota vaan reippaasti!! Ja usein ennen kun saa vastauksen kuluu helposti viikkokin! ;)
Hölömö.