Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

erilainen liitsi??

Started by siima_simo, June 24, 2004, 00:44:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

siima_simo

eli oon enne sitonu liitsit ihan perinteisiin perhokoukkuihin ja siihen pääksi perinteinen kultanen kuula. nyt käväsin tossa ostamassa pieniä jigipäitä ja sitoin pari liitisiä niihi.tuli muuten komeen näkösiä noista jigipääliitseistä.Kokeilemaan en vielä oo päässyt mutta onko o muut sitonu liitsejä iha perus jigipäihin?? ja mite ne "käytäyttyy" perhovehkeillä heittäessä?

visa

Itekin oon sitonu ihan pieniin jigipäihin liitsejä perhovehkeitä varten :)  Heittäminen on tosin vähän hankalampaa kuin normaaleilla, mutta se helpottuu kun käyttää lyhyempää ja hieman paksumpaa peruketta.  Jigikoukku-liitsit ui tosi siististi ja kalakin tarttuu hyvin kun koukku rusahtaa kunnolla yläleukaan ;)

Ps. Ei kannata käyttää missään matalissa koskissa ainakaan larvastaen, alavirtaan uittaen kyllä onnistuu. Ite oon niitä käyttäny vain syvissä "voimalaitoskoskissa", joissa tarttee päästä tosi syvälle :)

Kala_Jökke

Kummin päin se  koukku tulee. Ylös vai alas. Siis sidotaanko se koukku ylöspäin vai alas?
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

visa

Quote from: Kalamies_Jertzi on June 24, 2004, 11:51:41
Kummin päin se  koukku tulee. Ylös vai alas. Siis sidotaanko se koukku ylöspäin vai alas?

Eihän jigikoukun kanssa oo kun 1 vaihtoehto, eli koukku ylöspäin :)

visa

Quote from: _visa_ on June 24, 2004, 13:03:00
Quote from: Kalamies_Jertzi on June 24, 2004, 11:51:41

Eihän jigikoukun kanssa oo kun 1 vaihtoehto, eli koukku ylöspäin :)

Eli siis näin:

Petri

Minkä kokoisia jigipäitä heitätte perhovehkeillä ? Itse sidoin eilen 2g jigikoukkuihin liitsejä ja omasta mielestäni tuli aika hyvän näköisiä, uskoisin että pääse pohjan tuntumaan kovemmassakin virrassa. Onkohan 4g koukku liian painava 5-luokan perhovavalla heitettäväksi ?
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

siima_simo

joob.nyt tuli tossa testattua noita jigibää liitsejä,ja täytyy kyllä sanoo että,TOIMII IHAN TAUTISEN HYVI!! kolme tuntia kalastelin näillä jigipäillä ja sai n 2 kirjoo ja yx karkuutus.kaveri kalasteli samaan aikaan ihan perus kuulapäillä ym eikä ollu tärpin tärppiä.yllätän helppoo oli noitten heittäminenki,kuha ei nyt ihan niitä 10gr koukkuja käytä. tosin miedommessa virrassa täyty vaihtaa perhoo ku alko tulla pohja kosketuksia melko paljo. mutta suosittelen näitä jigibäitä virta paikkoihin!! :wink: