Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Eläinrääkkäystä, sanovat...

Started by Royal Trude, May 13, 2003, 22:44:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kaksi viestiä aijempi

"Kumpi olen C&R-kalastaja vai se valikoiva kalastaja ?"

-C&R-kalastaja, koska valikoivia kalastajia ei ole olemassakaan, kaikki jotka päästävät -minkä tahansa- kalan takaisin vesistöön "väsytetyn-elävänä" ovat C&R-kalastajia.

"Vai onko tässä mitään järkeä koko väittelyssä ?"

-No, on koska täytyisi yrittää takoa C&R-kalastajien kaaliin, että ovat kiduttajia, joiden hupimenettelynsä on kieroon vääntynyttä ajanviettä. Siihen asti tämä aihe saa kohua ihmistenkeskuudessa, ja miksi ei tällä palstallakin, kunnes C&R-kalastus lasketaan rangaistavaksi-rikokseksi. Sakotus täytyisi ottaa käyttöön.

"Minä teen ainakin juuri niinkuin haluan, luontoa ja kalastusta sekä kaloja kunnioittaen."

-Et kunnioita kaloja, etkä luontoa! Ehkä kunnioitat omaa hupimenettelyäsi ja kalastusta, et muuta. Itsekästä ja itsekeskeistä tekstiä kirjotit, pelkkää panettelua koko viestisi! Mihin muuten yrität vedota tällä sinun kunnioituksellasi? Siihen, että sinä teet oikein ja kun muutkin tekevät niin elämä hohtaa? Kaikki kalat jotka rajuinmenetelmin (kaikki muut kalastustavat, paitsi hellävaraisella haavilla hellävaraisesti pyydetyt) pyydetty on tapettava, tai on edessämme väistämätön ympäristökatastrofi! Ehkä biologianne on jäänyt hieman vaiheille kouluaikoina, kun kelaatte sitä, että ah, olette niin ympäristöystävällisiä, kun päästätte "jalomielisesti" kalat takaisin vesistöön. Naiivia ajattelua sanon minä!

Voi v***u, kun osaavat C&R-kalastajat olla yksinkertaisia!!

Kala_Jökke

Eikös ne jossain akvaariopalstoilla ole sitä vastaan, ettei kalaa saa päästää enään takaisin, koska se kärsii. Itse en oikein tiedä kumpi olen??? Toi ketä kirjoitti ton aijenman viestin on joku aquawebbiläinen.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Anonymous

Tämäpä kiva soppa, taidanpa hämmentää minäkin.
Tuossa muutama viesti ylöspäin joku kerskui sillä että asettaa oman kokorajan saaliille, 60 sm. Olenko minä tuplasti parempi ihminen jos minä asetan rajaksi 120 sm. Molemmat kippaamme kaiken saaliimme takaisin (jos...). Eli tarkoitus onkin vain huvitella "kalastuksella" = luontokappaleiden kustannuksella.
Tai ovatko ne erityisen hyviä ruotsalaisia jotka siinä Kireitä siimoja Niilin ahven-jutussa saalistivat. Ei siinäkään syötävän kokoista näyttänyt osuvan vaappuun. 45 kiloinen ahven sai kyytiä laivan perässä, hyppeli monen metrin ilmalentoja ja lopuksi kiskottiin nostokoukuilla laidan yli sankareiden kanssa kuvattavaksi aika pitkäksi aikaa. Näin esitetyssä osuudessa, mitähän tapahtui leikatuissa osissa. Tässäkään ei kyllä ollut ruokakalojen hankinnasta kysymys, ihmettelenkin mistä sitten, tuskin maailma tällä konstilla pelastuu. Vai onko se pelkkää ihmisen itsekkyyttä, olenpa minä suuri ja viisas, pystyn tähän.
Kalakantojen säästämiselläkään minusta ei voi perustella turhaa pyydystämistä. Uskon että ruokakalojen ottamisen nykyisetkin kalakannat kestävät. Joskus suomalaiset ovat syöneet luonnonkalaa sentään aivan eri määriä kuin nyt ja tuskin yhtään vesistöä tyhjäksi syötiin. Nyt syödään tuontikalaa n. 1 kg/henk/kk, viljeltyä lähes kaikki, tuskin niitäkään on ruokittu cr-kalarehulla.
Miksei tuolla metsästyspuolella saa nauttia samasta ilosta, juoksutetaan jänis uuvuksiin, upotetaan veteen siksi aikaa ettei ihan huku ja sitten ylpeänä esitellään kuvia, eikö ookkin hiee–no. Vai onko kysymys ehkä siitä että kala on muka alempi olento kuin nisäkäs. Kukas se niin on päättänyt.
Kalastetaan se mikä tarvitaan, pidetään alarajat mielessä ja jos tuntuu että tulee liikaa tehdään homma vaativammaksi, ei mennä siihen parhaaseen paikkaan ja hankita niitä kaiken maailman ottavimpia välineitä. Eikä tehdä kalastuksesta addiktiota. Nautitaan luonnosta ja poimitaan marjoja jos tuntuu että kalaa tulee yli tarpeen.

Hymyillään kun tavataan, heitetään sikaa

Temanteri

Joo, ihan oikein! CjaR kalastus on silkkaa pelleilyä... Jos ei kalasteta sitä varten, että vois syödä, niin sitten ei kalasteta ollenkaan!

kaivo

Quote from: TemanteriJoo, ihan oikein! CjaR kalastus on silkkaa pelleilyä... Jos ei kalasteta sitä varten, että vois syödä, niin sitten ei kalasteta ollenkaan!
Minusta C&R puoltaa oikein toimittaessa täysin paikkaansa. Hyvä tilaisuus kalojen vapauttamiseksi on esim. kalastelu rehevissä tai vähän likaantuneissa vesissä, jolloin kaloissa saattaa olla makuhaittoja eikä niiden syöminen oikein houkuttele. Tällaisissa paikoissa olen alkanut päästellä kaikki hauet, kiduksista tarttuneita yms. vahingoittuneita kaloja lukuunottamatta, takaisin järveen särkikantaa harventamaan...

Vesku

Itse olen toiminut niin, että päästän kaikki minihauet takaisin, eli kokoluokka tuollaista n.40cm ja alle, niin pääsevät kyllä takaisin veteen. Sitä isommat hauet saavat klapia otsaan sekä kaikki ahvenet. Noh lukuunottamatta tietenkin aivan minikokoisia.

Sitten kun olen mielestäni saanut riittävästi saalista, eli sanotaanko nyt vaikka n.10 kalaa jos on hillitön munkki matkassa, niin lopetan siltä illalta.

Paluumatkalla voin sitten heittää perään uimaan jonkun mörkökokoisen vaapun sitä suurta varten.

Varmaan monet "viikonloppumökkikalastajat" toimivat samoin ?
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

--PROFESSOR--i

itse kalastan syödäkseni en rääkätäkseni  :evil:
MADE in Finland...

Anonymous

Quote from: --PROFESSOR--iitse kalastan syödäkseni en rääkätäkseni  :evil:

Tähän väliin täytyy kysyä: Etkö muuta proteiinin lähdettä saa ?

Ei kannata vastata jos ei ole threadiin mitään uutta sanottavaa, kuten ei minullakaan ollut.

--PROFESSOR--i

kyllä saan muustakin proteiiniä senkin tuntematon kuka nyt oletkin, kala on yksi esimerkki, muita ovat esim.kananmuna tai leipä.
MADE in Finland...

Kala- ANa

En asetu selkeästi C&R kalastajien tai perinteisten kalastajien tielle vaan kerron oman näkemykseni kalastuksesta. Nykykalastus ei enää ole ruuan hankkimista vaan harrastus. Kannatan C&R kalastusta joissain tapauksissa , mutta on se niin säälittävää kun väsytetty kala on saatu kammettua uisteluveneeseen kitumaan. Niin väsyneen kalan takaisin laskemista en puoltaisi sillä varsinkin takilalla saadut kalat ovat käytännössä kuolleita ns. *paineshokkiin*. Jos tässä tuli haukuttua C&R- kalastajia. Voin toki sanoa että C&R kalastusta harrastavat onki- ja Perhokalastajat tekevät mielestäni oikein laskiessaan tarpeettoman saaliinsa takaisin toivottavasti tuottamaan muillekin elämyksiä. Uistelussa kannatan ,että kaikki mitan täyttävät kalat otetaan mukaan. Ja kun kiintiö on täynnä lähdetään kotiin. Ylipyynti ei ole hyväksi... :wink: