Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä on paras kellonaika kalastaa?

Started by sajs, July 15, 2004, 20:49:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sajs

Olen kuullut, että kala syö 12 tunnin jaksoissa. Tarkoittaako tämä, että kalat syö hyvin koko 12 tuntia esim.  iltakuudesta aamukuuteen vai tarkoittaako tämä, että kalat syö 12 tunnin välein jonkin aikaa hyvin? Niin ja mikä on paras aika kalastaa illalla ja entä aamulla?

Vesku

Jos olet aamuvirkku, niin painut kalaan aamuviideltä ja pommitat vettä vaahdoksi jonnekin 8-9 välille. Hyvä ottiaika.

Minun ruumiinrakenteelleni ei sovi tällainen touhu, joten itse käyn osapuilleen 18-22 välisenä aikana joka muutenkin taitaa olla se paras ajankohta syönnin suhteen.

N. tunti ennen ja jälkeen auringonlaskun on kaiketi aika optimaalinen ajankohta, mutta kyllä ne eväkkäät syö milloin vaan kun jotain sopivaa osuu kohdalle. Eivät vaan taida muina ajankohtina juuri takaa- ajosta innostua, eli syövät sen mikä suuhun ui ja muuten antaa olla.
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

kaivo

En tiedä mikä siinä on, mutta jos olen kerrankin vaivautunut kalalle aikaisin aamulla en ole saanut kuin yhden kerran hyvin kalaa. Esim. kesäisin klo 05 vesillä on kyllä kaunista, tyyntä ja linnut laulelevat jne., mutta ihmeen huonosti on tullut kalaa. Normaali iltakalastus esim. klo 18 - 23 välillä on ollut kohdallani lähes aina tuottoisampi vaihtoehto. Mistähän johtuu...

Vesku

Veikkaan että johtuu todennäköisesti omasta vireystasosta, eli se kalastus taitaa olla aamuväsyn takia enemmän sellaista "huohhoijakkaa, kun väsyttää ja ohhoijaa ja sinne päin"- kalastusta, kun taas iltasella on enemmän sellainen saalistajan olo ja ajatus sekä kädet toimivat paljon skarpimmin. Tappajan vaisto herää iltaisin  8)
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

Ernesti

Jossain kalastussivulla oli sellanen millon on saatu yli 10kg hauet.
suurin osa klo 19-20.

Mutta itselläni nuo ajat pyörii klo 14-20.

jaba88

No usein ainakin pilkkireissuilla kun kalaa on tullut niukahkosti ja kaverit hinkuu jo pois niin olen sanonut että odotetaan vielä kello 14.00;n ja kun kello lyö sen verran niin on alkanut kalaa nousta :D .

Ja kesäisin lienee paras syönti noin 14.00-15.00 ja 17.00-22.00

teksi

Yleensä olen kesällä kalastanut iltaisin elikkäs noin kello kuudesta eteenpäin. Joillain joilla olen saanut kalaa myös päivällä, tosin en aivan kuumimpina päivinä, mutta yleensä illalla.
kalastusvehkeitä ei ole koskaan tarpeeksi, on vain vajausta kalustossa

--PROFESSOR--i

No itte kalastan yleensä 18-21..Mut aamulla klo:600-8.00 :P
MADE in Finland...

ovolo

Paras kelloaika käsittääkseni vaihtelee. Katso sivulta http://www.datahaka.fi/ottikalenteri/ vasemmassa reunassa olevat linkit Solunar teoria, sekä Ottikalenterin periaate.