Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Oulujärven kuhat

Started by Mikko_-Procyon-, July 22, 2004, 09:43:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

Tänne threadiin saalisilmoituksia, viehevinkkejä ja ottipaikkoja Oulujärven kuhista. Myös nollareissuista ja muista havainnoista vinkkejä.

Itte kalastelin juhannuksen kieppeillä ja saaliina oli kymmenkunta kuhaa, suurin 1.2 kg. Ottivieheinä Procyon luret painovieheen kera ja ilman. Tutuimmat kalapaikat löytyvät Jormuanlahden suunnalta ja sieltähän nuokin kalat tulivat.

Vieläkö kuha on otillaan? Onko isoja näkynyt? Mistä? Milloin? Millä?
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

-escorvet-

ollisaaren tyköä löytyy omakohtaisia kokemuksia kuhia tullu jessellä ja monela muilla..vuosien mittaa kuhia on kertny jonkin verran, muistuu mielee eräs tapahtuma, kun oltiin ollisaaren lähellä uistelemassa kuhaa. Olin ostanut uuden hyrravavan heittelyyn ja nyt vetohommissa halusin käyttää hiilikuituvapaa, sitte tärähti 7,3kg hauki ja ron thomson nasahti kerta laakista paskaksi :cry:

mie oon mie

MIKKO!!  :lol:

itse olen uistellut tuolla ärjänselällä ihan ärjää pitkin...eikä oo tullu vielä mitään ikinä vaikka useamman kertaa olen käynyt onko vieheissä, kohdassa vai miehessä vika????  :cry:

onkos muuten itselläsi mikko kokemusta tuolta ärjänselältä??  :?

vastatkaa kaikki pian että mikä vikana ja millä uistimillä minkä värisillä mihin aikaan tuonne nyt kannattaisi mennä kuhastamaan sillä olen taas tässä kohta puoliin menossa kalalle!!!???!?!?!?  :lol:

Mikko_-Procyon-

Enpä ole Ärjällä käynyt. Sen verran tiedän, että järven itäpäässä on kuhaa ja länsipäässä taimenta. Itäosista "Mieslahden monttu" on yksi tunnetuimmista. Itte en ole sinne koskaan osunut. Minun kalapaikat on perinteisesti Jormuanlahden tietämillä, koska minun veneellä ei selille paljoa uskalla mennä.

Vaappuvinkkejä voi katsoa vaikkapa rakentelusivuilta ja siellä on itse tehdyistä vieheistä kuvia ja sieltä kuhavaappuja... Sen suuntaisilla niitä tuntuu tulevan.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

KalaOlli

Morjens vaan kaikille ! Oulujärvellä on tullut opeteltua vetouistelua muutamana viikonloppuna. Opetteluksi on jäänyt. Yksi tasan 100 cm   :P  hauki tuli juhannuksena ja sekin vissiin siksi että ei ollut löytänyt ruokaa aikoihin. Painoi 5,1 kg.  :shock:   Sitten niitä n. 2 kg haukia kyllä on työntynyt ja joku ahvenkin, mutta taimenet, kuhat ja siiat vaan naureskelee meikäläiselle.
Oltiin pojan kanssa viikonloppunakin Käkisaaren ja lossin välillä keikkumassa. No ei kai siinä kelissä edes kannattaisi yrittää, mutta kun ei tiedä taas milloin sinnepäin pääsee, niin pakko oli kokeilla. Tulos kaksi haukea.  :?  Kertokaapas vinkkejä jotta saisi joskus muutakin ruokapöytään kuin haukea ( tai Wilhelmiä ).
Tae voep se sitte olla ihan toesinnii päen vuan en oo ihan varma jos se kuitennii ...

Jake15

Moro mikko

Missäs päin jormuanlahta olet käynyt uistelemassa meillä on mökki jormuanlahdella ja pitkin kesää olen käynyt siellä uistelee mm:jessellä merimetsoilla ja vaikka millä erinlaisilla kuha uistimilla enkä kertaakaan ole yli 3 kuhaa saanut :( Mikä on suurin kuha jonka olet sieltä saanut. Minä sain vetouistelemalla 3kg.