7-8 luokan välineet!

Started by Mie1, August 04, 2004, 15:59:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mie1

Niin olen tässä ajatellut hankkia tollaset 7-8 luokan välineet.
En usko että mitään valmista settiä ostan...haluasinkin teidän kokemuksia näistä 7-8 luokan välineistä.
Ehdottakaa jotain vapaa,kelaa ja siimaa...joku hyvin yhteensopiva paketti.
Hintaraja on 250€-450€!
Kiitos jo etukäteen!

ja vielä mikä siima kannattaa hankkia(WF,DT ym.)

Tatuu

Ensinnäkin, tuleeko vapa sisävesille vai merelle?

Tuohon hintaluokkaan järkeviä vaihtoehtoja:

Vavat:
Loop, Blue line
Scott, A2 ja V2
Orvis, Clearwater classic
Grey's GRX

Keloista:
Guideline, reelmaster
Shimano, ultegra
Daiwa, Lochmor
Loop, Ewotecin muoviversio

Siimoja on pilvin pimein. Kannattaa hankkia ainakin yksi kelluva ja yksi uppoava. WF tai DT molemmat toimivia.

Siinä nyt joatin toivottavasti auttoi edes vähän ;)
I think that he has gone FISHING....

Markus_X

Itte hankin tänä kesänä Orviksen Trident TLS 968-4 puolitoimisen vavan ja oon tykänny kuin hullu puurosta. Voimaa on heittää vaikka kuinka ja nopeus on ainakin mulle tosi kohillaan, kun en kaikista nopeimmista ja jäykimmistä tykkää. Rullaa kiitettävästi ja takaheitossa saa kyllä melko vaivattomasti lähes koko siiman ulos. Tietysti aina vähän mistä tykkää... Tridenttiä on kyllä nopeampanakin... Hyvä vapa joka tapauksessa.

Dogi89

Paljon toi Orvis Trident TLS 968-4 oikein maksaa?
UL-kalastus on maailman toiseksi paras kalastuslaji perhokalastuksen jälkeen!!!

Markus_X

Muistaakseni 460 euron kieppeillä oli suositushinta. www.orvisfinland.net sivuilta löytyy hinnastot. Ei muuten välttämättä olisi huono valinta se uusi halvempi sarha, streamline. Matskut niissä on huippuluokkaa, kuten kalliimmissakin vavoissa ja niissäkin on se 25 vuoden takuu.

PasiN

Quote from: Markus_XEi muuten välttämättä olisi huono valinta se uusi halvempi sarha, streamline. Matskut niissä on huippuluokkaa, kuten kalliimmissakin vavoissa ja niissäkin on se 25 vuoden takuu.

Pitää korjata tuo eli ainakin Orvis Finland:n sivujen mukaan kerrotaan streamline vapasarjan takuusta näin:

"Orvis antaa vapasarjalle vuoden takuun materiaali –ja tuotantovirheitä vastaan"

Clearwater-sarjasta alkaen tulee vavoille 25-vuoden takuu.

jani vaan

Vuoden takuun Streamline sisältää.
Peruskoulu loppu ja jätkä sen kun kalastaa!

Dogi89

Olisiko täällä kenelläkään myytävänä 7-8 luokan välineitä sillä minäkin olen kiinnostunut niistä ja olen ostoaikeissa.
UL-kalastus on maailman toiseksi paras kalastuslaji perhokalastuksen jälkeen!!!