Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

ISOJOKI

Started by Anonymous, August 24, 2004, 21:05:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Tarkoitus lähteä Isojoelle vanhan kylän alueelle syyskuun alussa. Onko reissukokemuksia tai vinkkejä viime ajoilta?

MRI

Ei kokemuksia Vanhastakylästä, mutta alempaa Lapväärtinjoen  yläosasta ja Perusforsilta muutama reissu kesältä. Tuli harjuksia, joista useimmat alamittaisia ja taimenenpoikasia. Suosittelen väkästen litistämistä turhien taimenpoikasten vahingoittamisten välttämiseksi. Isoja kaloja ei tarttunut, yhden 2.5 kg kalan näin saatavan uistimella. Isoja taimenia (suurin 9 kg) on kyllä saatu korkean veden aikaan alkukesällä pääasiassa uistimella (lipalla). Koska jokea ei "tankata" pyyntikokoisilla kaloilla meressä käyneen taimenen saanti on melko harvinaista mutta sitäkin mieluisaampaa.
Ympäristö vie voiton kaikissa suhteissa Merikarvianjoesta. Nauti siitä!

MRI

Kerrothan, kuinka kävi Isojoella.

Anonymous

Eipä kannata lähteä, kalastuskausi päättyy 31.8

M.Jensen

Anonymous

Vastauksena tuohon kalastuskauden päättymiseen: säikähdin itsekin kun luin netistä Isojoen kalastustietoja. Pikainen soitto luvan myyjälle, joka kertoi että tänä vuonna kalastuskausi päättyy 10.9.

Anonymous

Oho! Ja minä kun meinasin vielä eilen mennä joelle viimeistä kertaa; ja harmitti sitten kun ei huonon ilman takia viittinyt lähteäkään.
Onko muuten Vanhakylän alueella eri lupa kuin varsinaisen kirkonkylän vesillä? Itse olen tahkonnut juuri kirkonkylän alueella aika huonolla menestyksellä, vain pari isompaa ( yli 35 cm ) taimenta tullut.

M.Jensen

jre4101

Quote from: Anonymous
Onko muuten Vanhakylän alueella eri lupa kuin varsinaisen kirkonkylän vesillä? Itse olen tahkonnut juuri kirkonkylän alueella aika huonolla menestyksellä, vain pari isompaa ( yli 35 cm ) taimenta tullut.

M.Jensen

Käsitääkseni on eri luvat.
Jostain luin, että Lapväärtin Isojoessa (vai mikä sen virallinen nimi on) on 4 lupa aluetta.
Lapväärtin alueella yksi,  Vanhankylän alueella toinen, kolmas siinä Isojoen keskustan kupeessa ja neljäs Heikkilänjoen haarassa.
Itse oon kalastellu vaan Heikkilänjoessa kun kaveri asustelee sen haaran välittömässä läheisyydessä, niin ollaan silläpäin pyöritty.
Taimenia ei oo tullu ku pieniä mutta jokunen mitta Harjus on näiden kahden kesän aikana mukaan lähtenyt.

Tesy

keväällä joella taas isot taimenet melskaa ja räikeä raju potkuinen vaappu kehiin! ittellä hyvät kokemukset!

UppoPerho

On tullut kalasteltua Isojoessa. Jämikän alueella on mökki Isojoen varressa. Virvelillä kesäisin nousee haukea hyvin lusikoilla. Paras lusikka tähän mennessä on Tobyn vihree kultainen.

Tietääkö kukaan hyviä perhokalastuspaikkoja Isojoessa?
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!