Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

karhu vastaan

Started by Anonymous, September 01, 2004, 20:02:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

onko koskaan kalareissulla tullut karhuja vastaan jos on niin mitä ootte tehneet?

Ernesti

Ei oo, mutta kaverilla oli tullu pikkupurolla, nämä oli nakellu virveleitä ja kaikkee sinne ja sit se oli lähteny. :D

Pete

Kalliovuorilla kalassa ollessa tuli karhu vastaan kaksi kertaa. Ekalla kerralla molemmat varmasti säikähti aivan yhtäpaljon, sekä karhu että minä. Toisella kerralla karhu käänsi vain selkänsä ja lähti erisuuntaan kuin minä, onneksi.

Mikko_-Procyon-

Yhdellä reissulla keväällä kuultiin joen vastarannalta ryminää. Ei noteerattu tarkemmin. Mentiin sitten sillan yli vastarannalle ja naurettiin maassa olleelle möykylle, että tuo jos mikä ON karhun pihkatappi! No, jatkettiin matkaa ja isännät meni edellä jo pitkällä, kun itse jäin katselemaan tuoreita painaumia maassa. Sen verran oli kohmeessa suon pinta, että jäljet olivat vielä selkeästi tunnistettavat. KARHU! Ja 2 poikasta! Eli siinä oli ne vastarannan rytisijät! Lähdettiin melko vilkkaasti kohden autoa... Ei nähty, mutta kuultiin. Rohkeus ei riittänyt kohdata emokarhua, joka puolustaa 2 pentua.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

jaba88

No olen ollut muutaman kerran yhdellä jänkälammella jossa ukki kertoi nähneensä toissavuonna kun karhu jahtasi porotokkaa parin sadan metrin päässä,ja kymmenisen vuotta sitten hän oli siellä karhun ampunutkin...
Mutta itse en ole karhua luonnossa päässyt/joutunut kohtaamaan,mutta
lähes kaikki edellytykset on sille ollut.

Anonymous

oltiin iijoella kalassa ja siitä sillan yli puhaltaa pyöräilijä ja katsomme siinä kun hän pysähty noin parinsadan metrin päähän juomaan siinä sitten kalastamme ja samantien sama pyöräilijä tulee takaisin noin 45km/h vauhdilla ja vetää varmaan 50m liiriä ja sanoo että perhana siellä oli karhu ja lähtee polkemaan kerrassaan uskomatonta vauhtia.
no siinä sitten aikamme kalastamme ja vaihdamme paikkaa