Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hirvenkarva

Started by Flyster, November 21, 2002, 22:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flyster

Muuten, Peurankarvahan on kelluvaa ja hyvä yleis tarvike perhoihin esim spudler-päihin , mutta voiko Peurankarvan korvata Hirvenkarvalla ? Itselläni olisi mökin vintillä Kokonainen hirven talja ja voisin ottaa sen perhonsidontaan tai osan edes  :D . Vastailkaahan Mulle sillä asia kiinnostaa minua...jos sen voi korvata niin säästäisin Todella paljon rahaa !!! Ja jos jotain kiinnostaa niin voin myydä karvaa muillekin ! No kyselkää ja vastailkaa !  :)
I just can't stop thinking what i'm thinking - fly fishing

Anonymous

Itse en hirven karvasta ole koskaan mudlerpäitä sitonut, mutta poroa on joskus tullut kokeiltua. Luulisi sen onnistuvan hirven karvastakin, ainakin se on rakenteeltaan sen oloista, että siitä vois ihan näppärästi mudlerpää pyörähtää. Kokeile ihmeessä ja vertaa siitä sidottujen perhojen uintia ja sidonnan hankaluutta\koukun ympärille "pyörähtävyyttä" vaikka peuran karvaan niin eikoöhän ala jo omien kokemuksien pohjalta muodostua kuva onko hirvenkarvasta peuran karvan korvikkeeksi.

Anonymous

Yhdyssanavirheitä rutkasti hirvenkarva,poronkarva ja peurankarva. Ei tälleen kouluja käyvälle kaverille tommosia mokia oikeen sais käydä!!! No ompahan nyt kuitenkin korjattu.  

Anonymous

Mä veikkaan, että hirven karva ei "nouse" yhtä hyvin kuin esim. poronkarva. Hirvenkarvassa ei varmaan ole niin paljon "ilma taskuja" :(. Mutta siiven siitä saa hyvin sidottua pintapehoon! :D

Flyster

Onko Muuten hirvenkarva hyvä runkomateriaali ? Peurankarvasta ainakin tulee joihinkin perhoihin runko esim. korri-jäljitelmiin niin onnistuisikohan tuo Hirvenkarvasta ? Ainakin kaupoissa myydään Hirvenkarvaa pusseissa niin kai se on "hyvä" sidonta aine . No vastailkaahan !!!
I just can't stop thinking what i'm thinking - fly fishing

Perhopoika

Se on mainio materiaali. Se sopii mielestäni aivan yhtä hyvin mudlerpäihin.  ;) Mutta päästä ei vaan tule niin mukavan tuhti, koska hirvenkarva on paksumpaa. Pää näyttää silti hyvältä....Ei hätää se on  hyvä materiaali! ;)
Hölömö.

Perhopoika

Onko Muuten hirvenkarva hyvä runkomateriaali ? Peurankarvasta ainakin tulee joihinkin perhoihin runko esim. korri-jäljitelmiin niin onnistuisikohan tuo Hirvenkarvasta ? Ainakin kaupoissa myydään Hirvenkarvaa pusseissa niin kai se on "hyvä" sidonta aine . No vastailkaahan !!!
Itse olen tehnyt The Humpyyn hirvestä rungon. Siis eli se taitetaan takaa eteen niin että se on ikäänkuin selkäkilpi. Kannattaa kuitenkin jättää eteen reilusti tilaa, että jää häkilälle riittävästi tilaa, sillä se on pintaperho... ;)
Hölömö.

Harri_83

Niin vieläkö oisit myymässä sitä voisin vaikka ostaakin!
Miten vanhaa se on ja paljon maksais?