Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Neuvoja matikkapilkille?

Started by pietu, November 01, 2004, 19:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietu

Moih! Milloin matikkapilkille tulisi mennä? Mihin kellonaikoihin?
Mikä olisi sopiva siimanpaksuus? Pilkit? Minkä tyyppisistä paikoista vesistöissä matikan löytää?

edit: otsikkoa ja kysymystä muokattu lukuystävällisempään muotoon...
mie oon manne noh en ookkaan kun karjalan poikii

Arza

hyvä aika ois siinä, joulu-tammi-helmikuun aikaan. kokeile sitä perinteitä valkoista matikka pilkkiä(saa kaupasta) tai tee ite hitsaus putkesta. matalat ja mutapohjaiset ja hieman kivikkoise rannat ovat kova sana. :D

Arza

niin ja sit keskellä yötä ja jos on kova lumituisku niin sen paremmin made syö ja siiman paksuus voi olla aika paksua oikeestaan ihan siihen tarkoitettua narua(saa kaupasta)

Risto87

ottavinta aikaa tammikuun lopusta helmikuun loppupuolelle! parhaimman made paikan löytää heinikkoisista lahdekkeista joissa mieluiten savipohja ja pilkkiessä avantoon nousee pitkänomaista ruohoa jossa tähden näköisiä pikku lehtisiä,pilkkisyvyys 0,40m-1,5m. kaikista parhaimmaksi matikka pilkiksi olen todennut made haran ja kuoreen palan!! :) ja kairana käyttänyt tietenkin 6 tuuman kairaa... ps.kokemusta löytyy

Risto87

niin ja tuohon siimajuttuun vielä... kannattaa käyttää kalastajanlankaa mustaa ja paksua:)

Kalamies_Jertzii

Siimanpaksuus kannattaa olla semmonen 0,40-0,50mm. Madepilkki kannattaa tehä ite. Jostain putkesta tai sitten ihan lusikasta. Syöttipilkki on joulu-tammikuusa parempia, mutta soitten helmi-maaliskuulla kannatta kokeilla ryöstäjällä...illalla/yöllä kannatta pilkkiä. Madepilkki kannattaa olla iso jossa jäykkä kärki. Mistään kovin syvältä ei kannatta pilkkiä. Noin oon ainakin itte saanu kalaa, siis matikkaa...:D

Ps:en taaskaan jaksanu kirjautua...:D