mikä pilkkirepuksi ?

Started by kalakunkku#, December 14, 2004, 10:01:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalakunkku#

nyt täytyisi saada hyviä neuvoja ja suosituksia pilkkirepuista, mikä merkki ja mikä malli, eniten kiinnostaisi tervasport ja väre reput. Kohta on nimittäin ensimmäinen kisa ja vanha otso reppu on jo eläkeiässä :D

HalDi

Repuista en nyt mene sanomaan mitään, koska olen pöntön kannalla. Ookko tullu ajatelleeksi pönttöä? Ei ollenkaan pöntömpi vaihtoehto.

Ittellä on tämä NorMarkin maahantuoma TEHO, josta nyt en äkkiä huonoa voi sanoa. Olen lyönyt sisälle ilmastointiteipillä solumuovilevyn jakamaan pönttöä ja saa vähän järjestystä lootaan. Pysyy tietyt tavarat irti koukuista.

Joten jos et ole aivan hylännyt ajatusta pöntöstä, niin suosittelen lämpimästi tuota TEHOa. Ite en vaihtais mihinkään. Tukeva ja käytännöllinen.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

OnKummaJosJollakinOnJoTäm

Mä ostaisin pöntön jos siirtymämatkat ovat kohtuulliset (<3km). Jos pitää kanniskella pisempiä yhtenäisiä matkoja, niin reppu on sillon ehkä parempi ja nimenomaan sillon kun painoa on enemmän.

Jos reppuun päädyt, niin voin suositella Tervasporttia. Itsellä ollut sellainen medium kokoinen reppu. Ainoa miinus on se että irralliset koukut tahtovat luiskahtaa kankaaseen väkästä myöten. Aikaa tuhraantuu irrotteluun juuri silloin kun on kiire. Aika harvoin näin on silti käynyt ja sama ongelma lienee kaikissa repuissa. Iso reppu kannattaa ostaa!!!  :wink:  Omani on aavistuksen liian pieni!  :(

Läjä

Quote from: OnKummaJosJollakinOnJoTäm

Jos reppuun päädyt, niin voin suositella Tervasporttia. Itsellä ollut sellainen medium kokoinen reppu. Ainoa miinus on se että irralliset koukut tahtovat luiskahtaa kankaaseen väkästä myöten. Aikaa tuhraantuu irrotteluun juuri silloin kun on kiire. Aika harvoin näin on silti käynyt ja sama ongelma lienee kaikissa repuissa. Iso reppu kannattaa ostaa!!!  :wink:  Omani on aavistuksen liian pieni!  :(

kandee kehitellä sinne reppuun vaikka lokeroita niin ei tartu ne irtokoukut mihinkään kankaaseen...siis mulla on 10ämpäri tuolla sepussa sisällä johonka olen teipannu kiinni nuota pringles tuubeja ..aivan hyvin on toiminu eikä oo jäänyt irtokoukut kiinni kankaaseen

Eci

Itse tuskailin vuosia kaikkien halpojen paskareppujen kanssa joissa ei ollut tilaa kaloille eikä vavoille.....pari vuotta sitten tein sijoituksen ja ostin Väre-repun (korhosen martin suunnittelema) ja nyt on sellanen reppu mahtuu vavat ja kalat ja vähän muutakin....
Ehkä otin, ehkä en!

Arza

kyllä se Tervasportin isoin reppu on hyvä tai oikeestaan paras.. itellä siinä on 20 litran pönikkä, taskuja on vaikka muille jakaa, hinta tämmöisellä repulla 105e   eli ei mikään masterin halpa paska.

Peksim

Mulla sellanen Abu carcian reppujakkara ja täytyy sanoa että kyllä on hyvä reppu!
Tilaa löytyy niin kaloille kun välineillekin... Taskuja ihan tarpeeksi ja penkki oikein mukava ja suhteellisen lämmin karva päälisestä johtuen.. Myös kantohihnat ovat oikein hyvät mielestäni. Kaikin puolin hyvä reppu siis  :)
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Mikko_-Procyon-

Vinkki: Älä osta sitä abun reppua! NIMITTÄIN! Sellaisen saa "nimettömänä" puoleen hintaan! Kyseessä on 99%:sti sama reppu! Reppuna ihan kohtuullinen, nimettömänä erittäin hyvä hinta-laatusuhde.

Tai no.. oli siinä joku merkki,mutta ei niin ihmeellinen. Liekkö ollut master? En muista, pitäs tarkistaa.

Itselläni Bagtekin reppu, sitä parempaa en ole löytänyt.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

--PROFESSOR--i

No minulle se on ihan sama missä minä istun...

Mutta itse käytän jokoksen pilkkieppua, jossa on minulle ihan tarpeeksi lokeroita, taskuja sun muita... :wink:
MADE in Finland...

Salmo

Tähän asti mua on palvellut ihan hyvin Stormin reppujakkara. Istuinosa on erityisen kestävän oloinen, mikä onkin mielestäni tärkeintä. En juuri tarvitse suurta säilytystilaa, koska yritän selvitä mahdollisimman vähällä tavaramäärällä. Tosin tavaratilaakin Stormista löytyy mielestäni hyvin.

Storm on kankaaltaan ja metalliosiltaan varsin vankkaa tekoa. Muoviosat saattavat rikkua kovilla pakkasilla. Ja istuimen jalkojen suojanupit katosivat jäälle jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Selkäänkään reppu ei istu mielestäni niin hyvin kuin voisi.

Ostin tuon noin 30 euron hintaan muutama talvi sitten.
Ei mikään unelmareppu, mutta ei huonokaan.

-Juuso-

Oon kyllästyny mun kolisevaan ja rämisevään pönttöön joten aion ostaa reppujakkaran. Ajattelin tuota Stormia, mutta en oo oikeen mistään löytäny. Missä niitä myydään ja millä hinnoilla?   Kertokaa muutkin lisää kokemuksia..

Tornio_River

Kunnon reppujkakkarasta on iloa myös kesällä joten kyllä sellaiseen kannattaa satsata hyvin,turhaa ostaa joka talvi  uutta  halpaa kapistusta,ajna päälle käy kalliiksi.Itsellä tällä hetkellä  ei ole yhtään jakkaraa ,mutta hakusessa on laadukas reppujakkara.Käytösä tällä hetkellä näiltäkin sivuilta tuttu minisuksihärveli tilaa on,ja perässä tulee nätisti mutta painoa vielä tällä pönttö nro 2  on vielä ihan liikaa.
Pikku lammille metsään mentäessä ei "pötikkä" tahdo tulla enään perässä  suksilla mentäessä,siksi laadukas reppu hakusessa.

Peksim

Quote from: Tornio_RiverKunnon reppujkakkarasta on iloa myös kesällä joten kyllä sellaiseen kannattaa satsata hyvin,turhaa ostaa joka talvi  uutta  halpaa kapistusta,ajna päälle käy kalliiksi.

Juuri niin! Reppujakkarasta on todellakin iloa esim. keväisellä siikaongella,jossa itse ainakin tuota käytän.
Joten minä en ainakaan tingi laadusta tuossa tavarassa. Kuten ylempäänä mainittiinkin niin kyllä niille halvoillekin kapistuksille alkaa hintaa löytymään, jos joka vuosi uuden ostaa...
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Anonymous

sinuna ostaisin abu carcian rebbu jakkaran

Anonymous

VÄRE, jois meinaat kisoissa käydä ja käytät haarukoita 8)

Bluery

Mulla on semmonen masterin punanen reppu.. Ihan ok sekin on.. :)
"Kuivan maan kalastaja"  8)

Anonymous

No mulla on nyt ollu 3 vuotta tuo VÄRE- reppu. Olen käyttänyt sitä metsästyksessä, mutta pääasiassa pilkillä. Korkea hinta pisti miettimää, mutta nyt tutustuttuani reppuun en kadu ostosta. Se on kestänyt moitteetta koko ajan. Reppu on minulla kovasa käytössä, koska käyn paljon pilkkikisoissa. Reissuja tulle n. 30- 50 kappaletta talvessa. Hyvää repussa on isot taskut, vaesinkin sivutaskut johon mahtuu yhteensä n. 10 vapaa. Ison taskun irrotettava pussi on hyvä kun voi pilkkiä kalat suoraan siihen. Pussi on helppo pestä ja se kuivaa nopeasti. Reppu pitää hyvin ryhtinsä, eikä lösähdä ku istuu reiälle. Ja tietysti kotimainen laatu takaa kestävyyden. Enpä ole paremaa reppua löytänyt. Osta se ja olet tyytyväinen!

Sir.Milo

Mikä repuksi ? Omalla kohdallani vastaus on ainakin Maximaisen reppu!
Ei oo sellasta joka olis sen jälkeen vaihtanut takasin tavalliseen putkireppuu. :!:

harrastelija23

Väre ehdoton!!!!!!!

Knofler

Uusimmassa ERÄssä  voiton vei Retki Finland reppu, erityistä kiitosta tuli hinnasta, kanto-ominaisuuksista ja soveltumisesta metsästys käyttöön. Itsellä ollut pari kesää Retken reppu tosin ilman jakkaraa oleva versio ja  ei voi kun kiitellä.

Sir.Milo

Joo olihan siinä ERÄ:ssä testi, mutta testattujen reppujen määrä oli aika pieni. Varsinkin kun suurin osa repuista oli juuri niitä perus reppuja, joita on halpahalleissa kaupan ja joita tosi harrastajan tulee harvemmin ostettua. Testistä puuttui kokonaan väreen ja maximaisen reppu esimerkiksi! Reput oli testattu  "retkeily" mielessä ja voittaja on varmaankin tällä saralla ykkönen ,mutta testissä olisi tullut paneutua mielestäni hieman tarkemmin eri osa alueille esim. "mikä on paras pilkki reppu" ja "mikä on paras onkireppu" ... Testiin olisi tarvinnut hankkia mielestäni hieman enemmän ERILAISIA reppuja ja muutamankin lähes samanlaisen repun olisi voinut jättää esittelemättä! Esimerkiksi pilkkikilpailuissa en ole juurikaan nähnyt esiteltyjä reppuja.