Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Uteliaisuutta...!!!

Started by Anonymous, January 01, 2005, 19:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Olen 15 vuotias tyttö ja minulla on se vika, että jos näen jonkun saavan kalan maihin, niin menen heti lähemmäksi ihailemaan saalista... Siinä sitten oma kalastus jää sivu suun... Seuraatteko te usein muiden kalastajien puuhia?
Sitten kysyisin myös, että jutteletteko te paljon ihan vieraiden kalastajien kanssa? No minä usein menen kysymään, että onko kalaa tullut, tai jotain sinne päin... En ole vielä kertaakaan tavannut törkeää kalastajaa :shock:  Vaan kaikki ovat olleet tosi kilttejä :D

puolisukeltaja6

No en yleensä ole puheliaalla päällä, silloin, kun joku saa kalan, niin olen yleensä vain kateellinen enkä todellakaan tahdo puhua hänelle. En yleensäkän puhu muille kalastajille, vaan ohikulkijat kysyvät aina minulta
-"onko tullut kalaa?". En niin tarkasti seuraa muiden kalastajien puuhia, mutta joskus esim. perhokalastus näyttää kiinnostavalta.

erästäjä

Minä yritän  hyvin usein hakeutua sellaiseen paikkaan kalastamaan missä ei ole paljoa muita kalastajia. Se on vaan jotenkin mukava kalastaa koskella ihan yksin kaukana sivistyksestä. Ne kalat mitä ei ole paljon häiritty on huomattavasti helpompi saada siiman päähän.

Jos vastaan sattuu tulemaan muita kalastajia niin tulee sitä aina vähän jotakin juteltua.
-Kala Eemeli-

Anonymous

mie meen aina juttelee muille kalastajille, se on hauskaa ja kulee samal saaliita.

HalDi

Jos multa kysytään, niin kalastushan on perinpohjaisen sosiaalinen laji. Omalla kohdalla tulee aina juttua muitten kanssa. Kalamiehet ja er. nykyään naisetkin ovat tavallaan samalla aallonpituudella.

Kerran sattu mökkijärvellä semmonen koominen juttu, että tuli pari oikeen snobin näköstä aikuusta miestä hienolla pulpettiveneellä vastaan. Huusin siinä sitten, että onkos tullu mitään ja näähän vaan tuijotti ku härät vierasta sikaa uudella portilla. Kavereilla oli kaiken lisäks aurinkolasit pääs. Ittellänihän oli yks ainoa vapa soutuveneen pohjalla lojumassa ja näillä snobeilla ainakin kolme vapatelineissä ja pitkällä siimalla! Moottori leppoisasti prutkuttaen lipuivat lipeästi ohitte. Ja mä en ees ollu ajamas niitten plaanerin päälle tai mitään muuta semmosta. Kumpaa osapuolta siinä tilanteessa sitten olis pitäny sääliä loppujen lopuks, tiedä häntä...

Taitaa olla muuten sama Vieras, joka on ollu jo kolmessa threadissa ihan justiin, ku alotti tän threadin. Kannattaa rekisteröityä! Saa laittaa tämmöset hienot avatarit ja tilastot ja kaikkia oikeuksia foorumilla. Ellei tietysti oo vaan käymässä... Mutta että se ei oo kova prosessi rekisteröityä.

Ja sanoisin vielä tälle vierailijalle, että mielestäni kalastuksen syvin olemus ei ole kalojen saamisessa, vaan arvokkaassa ajankulutuksessa ja muistoissakin hyvien ystävien kanssa. Kalastuksen parissa voi paneutua miettimään myös kaikessa rauhassa omaa maailmankatsomustaan, ym. Kerran tapasin kotovesillä Seinäjoella erään paapan, joka heitteli lusikkaa vanhalla, löysällä umpikelasetillä. Mies oli harvasanainen ja mainitti toki jotain, ku vanhoina hyvinä aikoina oli aivan uskomattomia haukia siinäkin suvannossa. Mutta siinä vasta ihannoitava luonteenmalli ja kalamies!

Sisältö on ykkönen. - Yleisradio
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

--PROFESSOR--i

No jos joku kalamies tuleevastaan ja kysyy esim.[/i]"Onkos tullut kalaa?"...Vastaan niin kuin on ja kysyn samaa, mutta itselleni ei ole tullut vastaan yhtään äreää kalastavaa.
Kalastushan ei ole pelkkää olemista yksinään(ainakaan omalta kohdaltani, vaikka monethan tulevat luontoon nauttimaan yksinäisyydestä), vaan uusin ihmisiin tutustumista, ja se on kivaa!Saattaa kuulla hyviä kalapaikkoja sun muuta.

Kalastakaa ystävien kanssa :wink: !!!
MADE in Finland...

Ernesti

Joskus kyselen ja joskus en. Riippuu ihan minun mielentilasta, jos olen ollut jossain esim. Kajaaninjoella 4 tuntia ilman saalista (normaalia), silloin alkaa jo mennä hermot, mutta jossain muualla, syrjäisillä koskilla, joiden lähellä ei asutusta ole, eikä liikenne häiritse, siellä on todella hauska kalastaa ja nauttia luonnosta ja silloin myös juttu luistaa. :)

Niin ja sinä Vieras jonka tämän threadin aloitit kannattaa rekisteröityä. Ei mene pitkään ja saat uniikin nimenkin vielä! ;)

HalDi

Aivan, ja se kalojen tulo on vaan semmonen pieni tekijä, mikä tekee kalastuksesta aivan sitä "parasta" tekemistä ja tilanteesta sellaisen, josta ei haluaisi päästää irti. Olla siinä vaan aikojen loppuun asti, eikä tehdä mitään muuta, ei mennä mihinkään muualle.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Korallikala

QuoteTaitaa olla muuten sama Vieras, joka on ollu jo kolmessa threadissa ihan justiin, ku alotti tän threadin. Kannattaa rekisteröityä!

QuoteNiin ja sinä Vieras jonka tämän threadin aloitit kannattaa rekisteröityä. Ei mene pitkään ja saat uniikin nimenkin vielä!

No saitte ylipuhuttua :wink: Nykyään minut tapaa täällä fisutyttö-90 nimellä...

jaba88

No yleensä jos kalastan rannalta heittäen niin saaliita kysellään ja joskus jopa neuvotaan muka paremmille apajille,varsinkin vanhemmat ohikulkijat tykkäävät neuvoa hyvistä kalapaikoista.:)

Ja uistatellessa ei oikeen tule ulkopuolisten kanssa juteltua koska niitä harvemmin veneen ulkopuolella näkyy.

Ja jos näen jonkun saavan kalan niin katson kyllä tarkkaa minkä "merkkinen" kala on ja sen koko,en välttämättä mene lähemmäksi vaan keskityn omaan kalastukseen.
Ellei se sitten ole mikään 15kiloinen lohi tai muu vastaava... :)

Montako nais puolista kalastajaa täällä on muuten nyt keskustelemassa,yhteensä?

Jooseppi

Quote from: AnonymousOlen 15 vuotias tyttö ja minulla on se vika, että jos näen jonkun saavan kalan maihin, niin menen heti lähemmäksi ihailemaan saalista... Siinä sitten oma kalastus jää sivu suun... Seuraatteko te usein muiden kalastajien puuhia?
Sitten kysyisin myös, että jutteletteko te paljon ihan vieraiden kalastajien kanssa? No minä usein menen kysymään, että onko kalaa tullut, tai jotain sinne päin... En ole vielä kertaakaan tavannut törkeää kalastajaa :shock:  Vaan kaikki ovat olleet tosi kilttejä :D

Riippuu vähän onko kalastaja tuttu vai tuntematon... Tietenkin jotain sanaa voi vaihtaa mutta en välttämättä mene sen kummemmin ihmettelemään toisten saaliita :) Joku voisi siitä ehkä jopa loukkaantua. Vähän sivusilmällä seuraan mitä muut tekee :wink: Ja en minäkään varsinaisesti törkeää kalastajaa ole nähnyt, mitä nyt joku ollut ilman kalastuslupaa tai ei sallituilla kalastusvälineillä jollain koskella...
Toisen mielestä törkeää toisen ei :)

kaivo

Yleensä porisen muiden kanssa ihan mielelläni, jos nyt ei muuta niin ainakin perinteiset morjenstamiset, saaliskyselyt ja millä on tullut. Itselleni uudessa paikassa saatan kysäistä myös ottipaikkoja, koska se säästää omaa vaivaa.

Monni

Mää ainakin kyyllän aina toisia kalastajia välillä kun kelaa ja kattelee muita niin yhtä äkkiä viehe kopsahtaa kärkirenkaaseen. Ja sitte ottaa päähän jos se perkeles saa kalan...
Poltinkoski

Kalaboi

jep jep, enpä itse niinkään mene kyselemään, paitsi jos joku muu on minun perinteisellä apajallani ennen kun itse ilmaannun paikalle. Ohikulkijat kyselevät hyvin usein tuleeko kalaa.

Kerran olin yhellä kirrelammella perhokalassa jossa oli terassi vieressä, heittelin siinä perhoa ja sain kirjon kiinni. Siinä kirre muutaman kerran loikkasi ja loiskahdukset  kiinnittivät porukoiden huomion, jotka olivat terassilla. Siinä sitten alkoi hirviä kannustus ja huuto kun kala loikki, tietenkin  yhdessä hypyssä perho irtosi kalan suusta ja hirviä huuto alko terassilla :/
"voeeeee"

Kersantti

Quote from: HalDiAivan, ja se kalojen tulo on vaan semmonen pieni tekijä, mikä tekee kalastuksesta aivan sitä "parasta" tekemistä ja tilanteesta sellaisen, josta ei haluaisi päästää irti. Olla siinä vaan aikojen loppuun asti, eikä tehdä mitään muuta, ei mennä mihinkään muualle.

Kyynel tulee silmään ku HalDi kirjotti niin kauniisti  :cry: