Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Siianonginta tammikuussa

Started by Cordon -Mikko T-, January 09, 2005, 15:17:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cordon -Mikko T-

Onkos kukaan etelän mies käynyt onkimassa siikaa nytkun pilkkijäitä saa odotella? Jos on niin onko tullut saalista? Oman tietämykseni mukaan satunnaisia kaloja voi saada näinkin aikasin. mutta monisukasmadon kuoriutumisen alkaessa maaliskuussa suuremmat parvet alkavat syönnöstää rantavesissä. Jotakin pitää kehitellä kun ei kerran pilkille pääse.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

Pete

Ihan hyvä artikkeli asiasta:

http://www.sportfishingmagazine.fi/fin/saaristomeri/artikkelit/2001/siika_avovesikauden_alussa.htm

näiltä sivuilta löytyy aikalailla kaikenlaiseen kalastukseen tietoa ja juttua.

Anonymous

Muuten hyvä mut toi ei antanu vastausta mun kysymykseen. Eli: Merellä ei ole ollut jäitä koko talvena ja normaalista jäät lähtee mereltä maaliskuun puolenvälin/lopun tienoolla. Kiinnostaisi tietää syökö siika jo näin aikasin?

Pete

Kysele jos joku hakisi sulle tietoa ja sitten kirjoittaisi sen tänne palstalle. Älä nyt vaan itse mene ja kokeile hakea tietoa, tai saati sitten mene ja kokeile tuleeko sitä kalaa. Odottele nyt vielä hetki, kyllä joku sulle kertoo.

Cordon -Mikko T-

Saa niitä näköjään. Asia on klaari :) Kuinkakohan kauan saa olla rauhassa?!

Peksim

Mihin tietoihin perustuu tuo "saa niitä näköjään"??  Itsekkö kävit kokeilemassa?? Vai onko vaan ihan huhu puheita? Kiinnostaa vaan tietää koska kädet syyhyävät siikaongelle  :) Jos vielä kertoisit että mistä päin noita tietoja on tullut niin olisi oikein hyvä.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Cordon -Mikko T-

Ne perustuu tän viikon ja päivän tapahtumiin tuolla maastossa :D Jokainen etsiköön siikapaikkansa mutta olen sitä mieltä että ulompaa löytää varmemmin.

Anonymous

Quote from: CordonNe perustuu tän viikon ja päivän tapahtumiin tuolla maastossa :D Jokainen etsiköön siikapaikkansa mutta olen sitä mieltä että ulompaa löytää varmemmin.

Taisi nyt Cordon heittää ihan mukavan vitsin. Siikaa ei varmastikaan ole kaikkien näiden myrskyjen ja veden nousun jälkeen tulvalukemiin. Rantavedet on niin paskaiset ja täynnä roskia ynnä muuta sontaa, ettei siellä kuule siiat paljoa uiskentele.

Peksim

Quote from: CordonNe perustuu tän viikon ja päivän tapahtumiin tuolla maastossa :D Jokainen etsiköön siikapaikkansa mutta olen sitä mieltä että ulompaa löytää varmemmin.
Niin siis kyllä paikkoja löytyy, mutta entäs tuo oleellinen eli kalan tulo? En tarvitse paikkojen löytämiseen apua, sillä niitä tiedossa jo ihan tarpeeksi.
Taitaa olla aika totta tuo, että rantavedet todella likaisia, joten siikoja ei varmaan kovin monissa paikoissa ole...

Cordon -Mikko T-

Ei niitä paljoa ole eikä tarttekkaan olla. Tänään kolme kalaa joista suurin vain 300g :P. Isomuksia ei oo näkyny mikä ihmetyttää. Itse ongin Helsingin, Espoon ja Kirkkonummen vesillä eikä noissa paikoissa ole lainkaan paskaista vettä.

Peksim

No hyvä tietää että siikoja tulee. Vaikkakin tuntuvat pieniä olevan, mutta se riippuu aivan paikasta. Kuinkas paljon oot jo noita siikoja ehtinyt saada? Täytyypä katella jos ehtisi vaikka tonne rannalle istuskelemaan...

Cordon -Mikko T-

Eipä tartte siikaakaan mennä kokeilemaan taas vähään aikaan ku pakkasia luvanneet. Eikä tota luntakaan tarttis sataa ollenkaan..

Peksim

Joo tulihan sitä lunta sitten vihdoinkin oikein kunnolla, vaikka voihan olla että sulaa pois jonkun ajan kuluttua. Mutta kun ne sitten lopulta lähtevät niin täytyy kyllä mahdollisimman pian päästä siikaongelle... Missäs päin porukat käyvät siikaa onkimassa??

Anonymous

saako nyt  tän vuoden puolelta siikaa mereltä ja mistä

Anonymous

Saahan sitä mut paljo heikommin ku keväällä. Paikat vaan löytää :)