Oudoin kala perholla??

Started by tuju-94, November 10, 2004, 19:48:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tuju-94

Mikä on oudoin kalasi perholla? Itse sain järvestä särkiä koska ei päästy koskelle niin tarrasi järvellä yksi ahven ja 4 särkeä

osmoskosmos

Särki ja sorvia...  kaikki klinkhämmerillä 8) tosin särki pupan tavalla uitetttuna. Ahveniakin on  napannut mutta ei ole jäänyt kiinni :roll:

HalDi

Vai että outoja kaloja särjet! Niinno ehkä särjet, mutta mä teen oikeen harrastukseks saakka salakoitten pokaamista eräällä Jaaranjoella. Se vasta on hienoa, kun ne peukalon kokoset siittiöt räiskäyttää klinkun tai CDC-pinturin pieneen kitaansa ja sitten koitetaan saada ne vielä jäämään kiinni. Tämä tosin on ei-se-laatu-vaan-se-MÄÄRÄ-ajattelua, mutta hauskaa silti. Kannattaa kokeilla, jos ei vielä oo ja löytää paikan. Tässä Jaaranjoessa on padon alla niva, jossa on ihanteellinen kahlata ja piiskata helppojen huvikalastuskalojen kanssa. Ja tästä on puhuttu ennenkin.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Galamiäs

Perho oli tapsina n.25-30cm ennen hileillä varustettua punasta jigiä! :shock:
Tuli semmonen25cm taimen melkein heti perholla. Perho oli vanha ja värit lähteneet.
Se mikä ei tapa sattuu v*tusti!

matiaz

Larvalla melkei kilone made...Oli muute nätti kala :lol: !
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Tazzie

Anonymous

Quote from: HalDiVai että outoja kaloja särjet! Niinno ehkä särjet, mutta mä teen oikeen harrastukseks saakka salakoitten pokaamista eräällä Jaaranjoella. Se vasta on hienoa, kun ne peukalon kokoset siittiöt räiskäyttää klinkun tai CDC-pinturin pieneen kitaansa ja sitten koitetaan saada ne vielä jäämään kiinni. Tämä tosin on ei-se-laatu-vaan-se-MÄÄRÄ-ajattelua, mutta hauskaa silti. Kannattaa kokeilla, jos ei vielä oo ja löytää paikan. Tässä Jaaranjoessa on padon alla niva, jossa on ihanteellinen kahlata ja piiskata helppojen huvikalastuskalojen kanssa. Ja tästä on puhuttu ennenkin.

Ei ehkä outoja mutta oudointakysyttiin...
Itekki oon salakoita vartavasten pyytäny pinturilla, mutta ei siitä sen enempää

jamo

onko salakka teille outo???? aina kun menee kemijoelle kalaan niitä saa ellei muuta tuu::

Anonymous

Ite sain yllätyksenä kirjolohilammesta peili- ja suomukarpin. Ei tuo peilikarppi ainakaan ollut nätin näköinen. Molemmat painoi yli 2 kg!

Slepa

Kahluu kenkien pohja tuli larvalla :D

Jooseppi

Quote from: HalDiVai että outoja kaloja särjet! Niinno ehkä särjet.

Niin mutta pintaperholla särki :!: Oletko ikinä saanut? Mä oon :lol: kyllä siinä vähän ihmetytti.

Artsi_

itsekin olen joskus pinturilla särkiä kalastellut. Mitään outoa ei ole vielä koukkuun jäänyt, kaverini kyllä sai vanhan saappaan mato-ongella  :D

Pohjolan äijä

Oudoin kalani perholla suomesta on Seipi n.30g Iijoesta ja oudoin kala pohjoisnorjasta (merestä) on Piikkikampela n.0.5kg , Merirautu n.1.5kg, Turska n.4kg ja Sei n.2kg..... Nuo merikalat pyydystin lähinnä larvalla Matthisdalenin sillan alta. Se sijaitsee noin 30km Altasta länteen. Jos ajatte ohi niin pysähtykää ihmeessä kalaan... MAHTAVA PAIKKA! :wink:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle EI!

Pohjolan äijä

Ainiin... Seipi on muuten ns. metsä särki, se on kuulema ihan yleinen Iijoea vesistössä...
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle EI!

hä?

sain kerran 2 harjusta

Iiro

2kiloa 200g TOUTAIN. NUMERO 14 koukkuun sidotulla zululla  :twisted: .

Anonymous

:D särkiä ja salakoita tulee joka reissulla pintaperholla ja larvoilla ja pupilla... harjus on ehkä oudoin kala!!  :twisted:

Anonymous

kiloinen lahna streamerillä

ipo

n. 25cm hauki pintaperholla Heijostenkoskelta.
1.2kg siika 15cm tinselillä Imatran vuokselta.
Perhokalastus on ihanaa... kaikki voivat olla oikeassa!

KalaKaapo

No, rapuja tuli nosteltua Koitajoelta perholla, kun ei tahtonut oikein perhot maittavan kaloille. Toisaalta rapu ei kyllä ole kala, mutta kuitenkin.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

C&R

Jaalassa oli lepakko kiinni klinkissä mutta valitettavasti pääsi karkuun :D

¤JJ¤

Sain könkämäenolta klinkillä saadulla 40 cm harjuksella 4 kg hauen... siis kaikki samaan aikaan... 4-5 vavalla  8)  :mrgreen:  :lol:

Anonymous

Lepakko on tullut. Otti vielä pinturiin...

Pete

Mikä näistä nyt on sitten niin outo kalalaji saada perhovälineillä ?
Minun mielestä tässä tuossa ei ollut kuin muutamia sellaisia hieman outoa perhosaaliita. Muita kaloja tulee lähes joka reissulla.

Jos jollekkin ahven, salakka ja särki ovat outoja saaliita, niin taitaa tuo kalastus harrastus olla aika alussa.

Monni

Ensimmäinen kalani oli särki perhostamalla... Taitaapi olla ouduin kalani,
Poltinkoski

Jooseppi

Quote from: PeteMikä näistä nyt on sitten niin outo kalalaji saada perhovälineillä ?
Minun mielestä tässä tuossa ei ollut kuin muutamia sellaisia hieman outoa perhosaaliita. Muita kaloja tulee lähes joka reissulla.

Jos jollekkin ahven, salakka ja särki ovat outoja saaliita, niin taitaa tuo kalastus harrastus olla aika alussa.
Tässä kysyttiin oudointa kalaa perholla! Kun on taimenta, kirree, harjusta ja niitä särkikaloja perholla nostanu niin luultavasti se särki on niistä oudoin kala, vai mitä? :evil:

martti

Taitaa olla harjus minun oudoin kalani. Salakoita olen saanut monia perholla järvestä.
kalastus on ihanaaa

¤JJ¤

Paljon on näitä "outoja" särkiä ja harjuksia vastauksina... TOSI OUTOJA???? :evil:  :lol:  :twisted:  :lol:

Jooseppi

Quote from: ¤JJ¤Paljon on näitä "outoja" särkiä ja harjuksia vastauksina... TOSI OUTOJA???? :evil:  :lol:  :twisted:  :lol:
No joo.. ei särki outo kala ole, jos sen saa vaikka mato ongella. Mutta mielestäni jos se tulee pintaperholla niin se on silloin ainakin vähän outo. Kun lähtee joelle vartavasten taimenta pyytämään ja saa siinä sivutuotteena särjen niin se on silloin oudoin!(huomaa adjektiivin superlatiivimuoto tai mikä se nyt olikaan)

Mun mielestä särki on oudompi perhosaalis kuin vaikka kirre!

Ps. Mikä on JJ sun oudoin kala perholla? Monni? Ankerias? Voi olla että jää sinullakin siihen särkeen/harjukseen...  :D
Voinhan minä olla väärässäkin.

Masakeri

No kalahan tämä varsinaisesti ei ole mutta kuulapupalla sain kerran kiven.
Ken koskea kapsahtaa se lovelle lopsahtaa.;)