Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mitä lajeja mereltä pilkillä?

Started by Mikko_-Procyon-, January 28, 2005, 09:38:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

Jees...

Nyt meripilkkijät huomio! Pistäkääpä tänne listaa kaloista, mitä voi saada mereltä pilkkien. Ei siis sellaisia "hai on nähty Suomen aluevesillä, niin voi sellasenkin saada" -tason kommentteja, vaan ihan tietämystä kehiin.

Tarvitsen tämän listan, kun mietimme propilkkiin tulevia kalalajeja!

Eli aloitamme näin:

1) Ahven
2) Hauki
3) Siika
4) Lahna
5) Kivinilkka
6) ...
7) ...

Siitäpä täydentämään. Lähinnä olen kiinnostunut erikoisuuksista, tyyliin teisti, vaskikala, simppulajit, tokot...

Ja vielä se, että mistä osin merta niitä saa. Osaa kalalajeista tavattaneen vain jokisuistojen läheisyydestä?

Onko kukaan saanut turskaa pilkillä? Tuleeko kilohailia/silakkaa pilkillä?

(Sisämaan asukilla kun ei ole faktatietoa näistä asioista).
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

tuntematon

Merenkurkusta on tullut ainakin silakkaa, kuoretta, härkäsimppuja, säynäviä ja kilkkejäkin

erekki

kuhaa ainakin saa ku tietää paikat...

Mikko_-Procyon-

Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

erekki

itellä ei oo ainakaan kilkkejä tullu....

Cordon -Mikko T-

Mereltä saadut pilkkikalat: ahven, hauki, kuha, siika, meritaimen, made, kiiski, kivinilkka, särki, pasuri, lahna, kuore, kampela, härkäsimppu. Voi olla että listasta puuttuu vielä joku.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

tuntematon

Kilkkejä aina joskus tulee morrilla kun pilkkii kohtuu syvältä ja avomeren läheisyydestä. Mistään matalista mutalahdista ei oo koskaan tullu. Ei sen puoleen että niitä tarvisi tulla mistään sen verran rumia otuksia ovat.

hauki_friikki

1 ahven
2 hauki
3 särki
4 lahna
5 kivinilkka
6 kuha
7 siika
8 made
9 kuore
10 salakka
11 turska (mut se on kai kadonnu suomen lahdesta)
12 KIISKI TIETTY :D
13 sinivalas hehe... no ei

no ahventa saa nyt joka paikasta, haukea kaislikon reunat, särkeä vähä sieltä mistä ahventaki, lahnaa ainaki omasta tuntemuksesta salmista, kivinilkkaa syvistä paikoista, kuhaa salmista ja matalikoilta nii ja etenki sameista lahdista, siiasta en tiiä, mateesta en oo varma, kuoretta syvistä paikoista, salakkaa rannoilta, turskasta ei tietoo, kiiskiä rannoilta, ja tosta vikasta en sano mitää :D
Siellä maha missä painitaan

Anonymous

rasvakala joskus näkyny lehissä...
kymmenpiikki, kolmipiikki
mutua meren rannikolla
meriharjusta karikoilta, tosin en ole varma saadaanko tätä pilkillä
merisäyne
Siinäpä jotain kyllä niitä riittää, jos otetaan huomioon eri simmpulajit sun muuta...

ps. en oo koskaan käyny merellä pilkillä googlasin...  :roll:

sama vieras

http://www.skes.org/kalalajit.php tuolta löytyy hyvää tietoa kaloista ja levinneisyydestä...  sun muuta sivutietoa  :wink:

Anonymous

Kirjolohia kasvatus altaiden läheltä

Q

Mikko propellijoon, eikös nämä joutaisi jo lopettaa? Pakkopullaa... kävijämäärät vähenee jne luovuta jo

puolisukeltaja6

Quote from: QMikko propellijoon, eikös nämä joutaisi jo lopettaa? Pakkopullaa... kävijämäärät vähenee jne luovuta jo

Kuinka niin käviämäärät vähenee?

Himopilkkijä89

Norssi eli kuore, ahven, kuha, särki, en muuten oo muita mereltä saanu, järveltä oon saanu 13 eri lajia

E: lisäksi kiiski ja hauki

TUOMARI

Kultalohisaaliit ovat kasvaneet Kustavin suunnalla vuonna 2008.
Ottipeleinä samat kuin perinteisellä kirjolohella(itse en ole ollut kokeilemassa Kustavissa, eli perustuu muiden kokemuksiin).
Täälläpäin ei päässyt kukaan viime talvena pilkkimään jäiden puuttumisen takia :-(

"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

Rambo-Jonne

Quote from: Mikko_-Procyon- on January 28, 2005, 12:36:23
Kilkkejä pilkillä?

Kaksi olen saanut... Toinen tosin harmittavasti irtosi luukulla : D, jos tapsipilkin morri ui vahingossa pohjassa niin kilkki saattaa siihen tarrrata, tosin sitä ei huomaa mistään muusta kuin että pilkki ui vaisusti ja vetovastus on isompi.

Tuhe

Itse olen onnistunut saamaan ahventa, kiiskeä, särkeä,seipiä,norssia,salakkaa,mateita,siikoja ja harvinaisempia kaloja pilkillä muutama hauki yksi noin 500g meritaimen. näiden kalojen lisäksi yksi lahna, jonka sain nuorena pilkkijänä, eikä kalantuntemus ollut oikein kohillaan. Mut näin jälkeenpäin katsottuna lahnukka se oli. Muiden saamina minkä itse olen nähnyt saavan, niin on noin parikiloinen kirjolohi.

pilkkiäijä

Ahven, Hauki, Särki, Kiiski, Norssi (Kuore), Siika, Mutu, Kampela (en tiedä saako talvella), isoja Härkäsimppuja, Kivinilkkoja, syvästä ainakin Silakoita, Kilohaileista en tiedä, mutta kai nekin mahdollisia, Kirjolohi ja Taimen aina tietenkin mahdollisia, Made, Kolmipiikki ja Kymmenpiikki (!) Kuha, Säyne ja sitten kai kaikennäköiset muutkin särkikalat eli Pasuri, Sorva, Lahna.

Muista lajeista en ole ainakaan kuullut että tulisi pilkillä kovinkaan usein mereltä, mutta niitäkin varmasti vielä löytyy!
Olen kalastelijapoika!