Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Siiman katkeaminen!!!

Started by Korallikala, January 26, 2005, 19:36:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Korallikala

Olin onkimassa kerran kaverini kanssa, ja yritimme saada kalaa kaislikosta kivillä seisten. siima oli ilmassa, eikä "laahannut" vettä pitkin.
Yhtäkkiä joku kala pomppasi veden pinnalle päin siimaa ja siima katkesi. Mikä kala tämä "tuhontekijä" voisi olla? Kyseisessä järvessä on ahvenia, särkikaloja, haukia, salakkaa...

suspi

itellekki on käyny samoin.veikkaisin haukea.

KalaKaapo

Jos noista sinun mainitsemistasi kaloista pitäisi valita, niin vastaus olisi varmasti hauki, sillä tuskin mikään muu noista mainitsemistasi kaloista saisi siiman hyppäämällä poikki, riippuu tietysti vähän siimasta, mutta kuitenkin...  
Kertoisitko vähän minkä kokoinen kala oli kyseessä ja pieni muodon kertominenkaan ei olisi pahitteeksi.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

Kalaboi

Itse veikkaisin myös tuota haukea. Olen kyllä saanut kilosen hauenkin mato-ongella ilman peruketta, sekös ihmetytti ku ei purassu siimaa poikki.

Yksikään siima ei ole mulla katkennut kalan suuhun, mutta järven pohjaan ihan liian moni.

noh kun olin ekaa kertaa isäni kanssa uistelemassa, ja isän vapa oli telineessä vedossa. Säädin siitä jarrun kireimmälle (en sillon tiennyt mitä se veivari tekee, kunhan pyörittelin.) kala nappas ja naps siima poikki. Isä siinä silitteli päätä sen jälkeen.

Olin joku 7 sillon...

Anonymous

Mulle on joskus käynnyt samalla tavalla ja syylliseksi paljastui hauki... :evil: (satuin näkemään kun kala katkaisi siiman) :twisted:

Peze90

Joo mulla on kans käyny samanlainen juttu! olin laiturilla ja sitten kun heitin nii molkahdus kuulu ja siima poikki.. Ja se oli hauki.. :twisted:

KalaKaapo

Tuli vielä mieleen vielä yksi todiste hauen puolesta, nimittäin kuinka moni on nähnyt särkikalan, tai ahvenen hyppäävän? Ei tule itselle ainakaan mieleen ihan heti milloin olisin viimeksi nähnyt ahvenen hyppäävän :roll: .
Kertokaa toki, jos olette eri mieltä.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

Veneilijä

Vinkki jos viehe jää pohjaan kiinni: Ensinnäkin, ota rauhallisesti.. kokeile päästää hieman takaisin päin, jos ei irtoa niin Älä riuhdo! se ei ainakaan auta, suuntaa vapa niin, että siima kulkee suoraan kelalta vieheelle koskematta vavan renkaisiin, laita jarru (jos virvelöit) kireälle ja ala vetämään pikkuhiljaa ja Rauhallisesti rantaan päin. Loppu onkin kiinni siiman kestävyydestä ja siitä, missä viehe on kiinni.  Tämä oli omien kokemusten kautta opittua ja ainakin 4 kilosille tarkoitetulla siimalla on toiminut. Yleensä sieltä on noussut joku iso karahka.. Ü
Jeha!!

Parka

Minäkin kalastelin joskus kanavassa ja sainkin muutaman säyneen ongella ja sitten yht'äkkiä kuului molskahdus ja siima poikki.
Parka

karza

Monesti hauet katkoo siimoja, koska onkeen on aluksi ottanut joku pikkukala, särki,kiiski jne. jota hauki on syömässä, kuten täkyonginnassa...
Peli on peliä!!!

Juha-

Hauki yleensä sen siiman katkaisee. Niin on käynyt monesti.

ahvena(ko)

itellänikin on tainnut katketa myös siima...kun kalastelin ja heittelin sellaseen kaislikon reunaan nii äkkii läks vetää ja kuulu 'naps' ku nostii siima oli poikki.kova oli mulskaus :cry:
Fiat,todellinen peto,susi jo syntyessään