Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kilpaperhokalastus

Started by ipo, February 20, 2005, 20:16:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ipo

kilpaperhokalastus.

Tässä muutaman vuoden olen seurannut sivusta kilpaperhokalastusta.  Alussa ajatus kilpailemisesta perhokalastuksessa tuntui kielteiseltä.

Nyt kuitenkin on ajatukset kääntyneet aivan päinvastaiseksi.

Tunnen muutaman kaverin jotka kiertävät kilpailuja pitkin suomenmaata. Täytyy ihan ihailla sitä tehokkuutta jolla kaverit kalastavat.  Seurasin tässä aika läheltäkin,  kun ,olikohan se nyt Keuruulta kotoisin olevat kaverit, kalastivat Huopanalla SM-kisoissa.  Oli hienoa katsottavaa. Aika suuri osa kavereista kalastaa koskissa  larvastamalla painoperholla.  Järvikilpailussa näki kuitenkin että kavereilta onnistuu myös järvikalastus pitkine heittoineen.

Seuramme tiedotteen luettuani, päätin osallistua seuran sisäisiin kilpailuhin. Saas nähdä pitääkö hermo....

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mitä tämän keskusteluryhmän porukka ajattelee tuosta kilpaperhokalastuksesta.
Perhokalastus on ihanaa... kaikki voivat olla oikeassa!

HalDi

Minä itse en oo kilpakalastuksen kannalla. Lähinnä perhokalastuksessa. (pilkintä sen sijaan on oikea kilpailulaji) Johtunee kuitenki omasta suhtautumisestani perhokalastukseen leppoisana tapana rentoutua. Ja toisekseen en vielä oikein osaa.

Hienoltahan se varmasti näyttää, ku porukka on koko ajan kiinni kalan pyrstössä. On ilmeisesti niitä perhokalastajia, jotka tykkää kilpailla ja sitten niitä, jotka ei tykkää.

Onnea ipolle tuleviin kisoihin!
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

AnttiL

Pari kertaa olen kisoissa käynyt ja läheltä päässyt seuraamaan MM-tasollakin esiintyneen kisaajan "uraa". Kyllähän tuo homma mukaansa tempaa kun siihen kerran mukaan eksyy :D
Tänä vuonna ohjelmassa on joukkueSM ja varmaan pari karsintaa sekä oma privaattikilpailu kotikoskilla.. Kaksi kertaa olen kisoissa käynyt ja mukavaa on ollut vaikka menestys on ollut vähän :oops:
Lähinnä nuo kisat on ollut semmosta suht leppoisaa meininkiä.. tilanne voi kyllä muuttua tänä vuonna kun seuran kunnia on kyseessä, joutuu ehkä kalastamaan ihan tosissaan :wink:
No onneksi on kalantulo saatu positiiviselle ja nousujohteiselle uralle joka toivottavasti jatkuu aina vaan.. (eikös ikuinen kasvu ole sitä kapitalismia :wink: )..
Suosittelen kyllä kisoissa käymistä jo pelkän ilmapiirin takia, suurin osa on kuitenkin avointa ja mukavaa porukkaa. Siinä näkee ja kuulee kaikenlaista ja onhan se mukava kun samanhenkistä porukkaa on paljon koolla.
Vaarana kisaamisessa on, että normaalikalastusta ei enää tule harrastettua vaan kyseessä on erään tunnetun kilpailijan sanoin: "harjoittelu".. pilke silmäkulmassa näissä asiaa koskevissa kommenteissa aina on, mutta myös totuudensiemen.

Mielestäni kannattaa koittaa ja ottaa selvää onko kilpakalastus sinun juttusi.. ei se ota jos ei annakaan.
En tiedä mihin seuraan kuulut, mutta veikkaisin että seuraltasi saat myös rahallista tukea mikäli sm-karsintoihin uskallat lähteä.. suosittelen kyllä lämpimästi. Koin itse aluksi lievää alemmuuskompleksia kisoissa kun muilla oli monen tuhannen euron välineet ja itsellä ei, mutta kalathan ei hintaa tuijottele.
Vaikka karkuutinkin kaikki kalani niin ainakin minulla oli niitä tapahtumia :wink:

Kireitä kisoissa ja "harjoituksissa" kaikille toivottaa
Antti