Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Jäänaskalit

Started by Jigi, January 24, 2003, 14:35:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jigi

Käytättekö jää naskaleitä jäällä ollessanne? Mulla on olemassa sellaset mutta ne meinaa aina jäädä jonnekkin.. hyvähän ne hädän tullessa ois olla matkassa...

Harjus

Syksyn ekoilla jäillä ovat kaulassa, kuten myös kevään viimeisimmillä reissulla.
--harjus

Salmo

Kyllä omistan.

Kaulalla ne ovat ensijäillä, keväällä ja lähes aina merellä ollessa.

kaivo

Periaatteessahan naskalit olisi hyvä olla mukana AINA. Käytännössä tuntuu vähän turhalta jos alla on yli puoli metriä teräsjäätä, paikalla ei ole virtauksia, veden korkeus ei vaihtele tms. Naskaleidenhan tulisi olla ensinnäkin koko ajan kaulalla, sekä mielellään niin etteivät ne haittaa kalastusta ja liikkumista, siis sopivan mittaiseksi säädetty naru kerittynä jotenkin.

Monesti, jos haalarissa ei satu olemaan naskalinpidikerenksuja rintamuksissa, olen laittanut piikit rintataskuun narun kulkiessa niskan takaa.

jouskari

mutta vaikka on metrin jäätä, niin kuitenkin jäässä voi olla metrin railoja, ja kun railo on juuri mennyt jäähän ehkä jotain 2cm ja lumi tulee siihen päälle niin sitä ei huomaa ja sitten tippuu jäihin ja tarvii naskaleita ja jos ei oo tai kukaan ei kuule niin sitten on niin sanottu DEAD MAN. näin kävi minun kaverin iskälle mutta hän selvisi. joten naskalit kaulaan ja pulinat pois.
voihan vessan oven kahva.

kalapoika

aina kulkee mukana! avantoonku lompsahtaa niin..
Holy Culture<3 Cross Movement<3

visa

Jotenkin se vain on tullut tavaksi, että aina roikkuu naskalit kaulalla. Siihen on tottunut. Ja vaikka olisi metrinkin jää niin aina ne silti tulee heitettyä kaulaan, ehkä sen takia, että täällä meidän kotivesissä on virtauksia paljon ja viime talven meni jää alta.

Anonymous

Kaapissani taitaa lojua paritkin naskalit kun huolestunut äiti ja vielä anoppikin joskus osti.
Mutta koskaan ne ei ole olleet mukana, puukko kyllä roikkuu vyöllä ja sen varassa olen useamman kerran tullut jäistä pois kuten tänä syksynä eräältä lohilammelta.
Kyllähän ne olisi hyvä olla mukana mutta luultavasti ne joutuisi repun pohjalle tai taskuuun kun ei osaa roikottaa niitä kaulalla!
Mutta pitäkää ihmeessä niitä mukana kun kuljette pilkillä,kyllä niille vielä käyttöä tulee kun rohkeus kasvaa kokemuksen myötä.