Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

arvostele kyseinen väri!

Started by Anonymous, February 25, 2005, 21:14:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Oon huomannut, että rapalan minnow spoonista on olllut paljon juttua (En viittiny lisää muihin keskusteluihin, ku menis vähän off-topic... No silti asiaan:

Ostin cittarista minnow spoonin, selllasen ahvenen värisen (vihree, hopee punanen runko ja mustat raidat)... Mitkä kalat tähän väriin tarttuu? millaseen vateen tarkotettu? (sameaan/kirkkaaseen) Kuinka suuria/pieniä kaloja olette minnow spoonilla saaneet?

kiitos jo etukäteen :lol:  Muutes hieno paikka tää kalassa.net ihme ku en oo ennen hoksannu!  :D

Walde

Eiköhän toi hauki tohonkin nappaa samaa väriä en omista, mutta en muilla väreillä ole muuta saanukkaa ko haukee.
Pitää ens kesänä suurentaa minnow spoon valikoimaa.
Aikasta vähän kalaa tullu, mutta en oo paljoo uittanukkaan. :wink:

Salmo

Olen kalastanut kymmenillä eri ruohosuojatuilla Minnow Spooneille, mikä on johtunut siitä, että syystä tai toisesta ko. lusikkauistimella on taipumus aukaista lukko ja lentää tiehensä. Halpoja kun ovat olleet, on niitä tullut aina lisää hankittua.

En ole huomannut suuria tehoeroja värien suhteen. Yksilöeroja, siis identtisten "Minnareiden" kesken, olen sen sijaan noteerannut. Joskus kalastin vuoron perään kolmella samanlaisella valkoruskealla Minnow Spoonilla, joista vain yhdellä sain kalaa. Uskon liikkellä olevan suurempi merkitys kuin värillä.

Ruohosuojatulla Minnow Spoonilla tulee paljon pientä haukea, mikä johtuu paljolti siitä, että se on parhaimmillaan vaikeissa kaislikoissa, missä hauen keskikoko on pieni. Isomuksiakin sillä voi varmasti saada. Itse olen saanut Firetigerin värisellä Minnow Spoonilla toutaimenkin.

Jos tuo ostamasi "Minnari" sattuu olemaan hyvä yksilö, tulee sillä varmasti kalaa. Pakissani on tällä hetkellä useampi Minnow Spoon, joilla en ole ainuttakaan haukea saanut, vaikka yrittänyt olen. Niiden lisäksi on useampi Minnow Spoon, joilla haukea on tullut oikein hyvin.

Petri

Hyvän yksilön huonosta erottaa yleensä siitä, että hyvistä irtoaa maalit erittäin helposti. Ne mallit joista maalit irtoavat ovat huomattavasti ohuemmin lakattuja jolloin myös uistimessa on enemmän kuppia siinä "vatsan" kohdalla. Itsellänikin on useampia minnareita ja ohuet mallit kalastavat hyvin, kun taas paksummat eivät, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Tuohon viehelukkojen aukeiluun pitäisi auttaa uistinrenkaan lisääminen vieheeseen, itselläni ei ole kokemusta, kun eivät minnowspoonit ole lukkoa aukaisseet. Itse pitäisin tuota väriä ihan passelina hauen kalastukseen.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

minäminäminä

hauki luulis ottavan... ja riippuu missä kalastat tietenkin...
hauki nyt ottaa vaikka mihinkä mutta merellä suosin särki väriä tai jotain hopeaa....  ei minnof spooneil oikeen muuta tuukkaan..

paisti että minä en oo ikinä saanut niillä kalaa vaiika oon heitelly niintä vaikka kuinka... muut tuntuu silti saavan niillä hyvin kalaa

jos kalastat jossain joessa tai järvessä jossa on suuri ahven kanta niin hauki ainakin ottaa paremmin kuin hyvin...   Hauki ei yleensä saa ahvenia kiinni mutta Minnow spoonin uinti tyyli on hölmö niin hauki luulee sitä tyhmäksi affenksi ja ottaa harkitsematta kiini...

siin tuli nyt tekstiä et luulis auttavan...

Walde

Minäminäminä suosittelen edelleen rekisteröitymään.

kalastaja86

itse olen todennut että paras väri minnow spoonilla on sini/hopeinen eli särki väritys.
Just a Fishing Man....

minäminäminä

Quote from: Walde_91Minäminäminä suosittelen edelleen rekisteröitymään.

rekisteröityisin jos voisin mutta tän mukaan jollain käytössä mun @osoite...
niin toi kone valittaa!!!  on mahdollista et olen joskus ehkä vuosia sitte rekisteröityny mut en muista tunnusta... voiko joku näistä kalassa.netin supermiehistä auttaa...

Walde

Hmm...
Hankalampi juttu.
Miten ois uus sähköpostiosoite jostakin.
Esim. luukku.com.

minäminäminä

empä taida.. seikkaillaan täällä sitten salaperisellä nimellä minäminäminä

mikke.l

Hauelle ainaskin toimii ja sopii sekä kirkkaaseen että sameaan veteen.

pappa

olen lisännyt tuohon ruoho suojattuun minnovin koukkuun jigin eikä uinti ole kärsinnyt en ole ihan varma iskeekö kala paremmin mutta vipinää on kyllä enemmän joten luulisin kalankin kiinostuvan  :shock:
Tony Stenroos

Reuhka

hauki ainakin ottaa, ja hauelle se lähinnä tehtykin.