Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pilkillä Lappajärvellä

Started by Kolme_Alamittasta, February 03, 2005, 12:48:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kolme_Alamittasta

Hou!

Oletteko olleet Lappajärvellä tänä talvena pilkillä? Itse olen ahvenia narraillut pääasiassa Karvalan rantavesillä ja Vimpelin puolella Hirskarin kohdilla. Syönti on ollut hyvää, mutta ahventen kokoluokka on ollut surkea. Yli 100g ei ole tullut kuin muutama. Tosin vika voi olla siinä, että olen pilkkinyt aika matalista vesistä, rannan tuntumasta ja lähimmiltä kareilta pystyllä ja pienillä tasureilla.

Mateita olisi tarkoitus kokeilla myös Karvalasta ja Sammakkosaarten luolta.

Onkos teistä muut käyneet tällä Suomen kauneimmalla järvellä pilkillä?

daiwa2

No onhan tuolla tullu käytyä.Kun isoveli on siellä amattikalastajana.No mutta asiaan..Ahvenia en ole ollut pilkkimässä kuin kerran ja silloin tuli noin puolisen kiloa.Pilkin silloin aika rannantuntumasta ja läheiseltä karilta(Aholasta).On ne saanut sieltä kuulemma isojakin ahvenia.Madetta olen ollut kans testaamas mutten itse saanut mitään.Serkkuni sai vasikkasaaren luota 2,8 kiloisen.Muita mateita ei ole tänä vuonna tullu.Ei varmaan pääse enää tänä vuonna yrittämäänkään kun on toi ranne vissiin murtunut.:D

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Kolme_Alamittasta

Pitkästön kärestä tuli isoja vihdoin. Pienellä keltaisella tasurilla pilkin ja pienemmät otti oranssiin kolmihaaraiseen.

Verkoilla tuli 15 siikaa, 4 kuhaa ja made.

Kolme_Alamittasta

Yksinpuheluksihan tämä menee...

Hankin uuden Pete-pystypilkin jossa on oranssi/vihreä värikoukku päässä. Hankitta tuli myös Kuusamon oranssin siipikirpun, mikä on yksi kaikkien aikojen suosikeistani pystyn päässä.

Näillä olisi ahvenia tarkoitus päästää väljemmille vesille.

daiwa2

Kuten pistin jo tos toises keskustelus siitä tämänpäiväisestä reissusta.Niin sain kaikki kalat nimen omaan oranssilla siipikirpulla joka oli höystetty teko survareilla.Tosi kova peli Lappajärvellä ja muuallakin.Harmi vaan kun mun oma on tällähetkellä aika huonos kunnos ja ainakaan Supersportis ei ollut sillä hetkellä.Vois käydä kattomas olisko tuolla Alajärven kesportis noita myynnis.Mistä sä sen ostit?

www.kalassa.net/daiwa2

daiwa2

Muuten piti vielä kysyä että mistä päin saitte verkoilla kalaa.IMeillä ei oo nyt hetkeen tullut hyvin siikaa mutta kuhaa sitäkin paremmin.

www.kalassa.net/daiwa2

Kolme_Alamittasta

Quote from: daiwa2Kuten pistin jo tos toises keskustelus siitä tämänpäiväisestä reissusta.Niin sain kaikki kalat nimen omaan oranssilla siipikirpulla joka oli höystetty teko survareilla.Tosi kova peli Lappajärvellä ja muuallakin.Harmi vaan kun mun oma on tällähetkellä aika huonos kunnos ja ainakaan Supersportis ei ollut sillä hetkellä.Vois käydä kattomas olisko tuolla Alajärven kesportis noita myynnis.Mistä sä sen ostit?

Ostin omani Turun Pyyntivälineestä. 2,5 ekiä kustansi.

Kolme_Alamittasta

Quote from: daiwa2Muuten piti vielä kysyä että mistä päin saitte verkoilla kalaa.IMeillä ei oo nyt hetkeen tullut hyvin siikaa mutta kuhaa sitäkin paremmin.

Hmm.. enpä minä ihan tarkkaa paikka osaa selittää, mutta ne on Hirskarista (Vimpelin puolella, Sahin kohtiilla)  Kärnänpäähän päin noin 500 m. Siinä on jollain muullakin verkkoja suht' koht lähellä.

Kolme_Alamittasta

Karvalan ranta on nyt todellinen hot spotti, jos ahventa etsii. Viime kerralla tuli tuollaiset 7-8 kg n. 5 reiästä. Lopetin, kun ei jaksanut enää. Taisi olla eka kerta kun sillä tavalla käy. :) Mites, oletteko te muut käyneet ja mistä on tullut?

daiwa2

Huonosti on tullut käytyä tänä vuonna.Viime sunnuntaina olin hetken aikaa aivan rannassa testaamassa.Syönti oli kovaa, mutta meni innostus parin kalan jälkeen kun ei ollut kuin venäläisiä wolfram morreja.Niissä on kuokku liikaa sisälle päin.15 tärpistä tuli korkeintaan yksi ylös asti.Niin ja sama vanha ahola paikkana.Sunnuntaina oon menos jos vaan toipuis flunssasta joka on vaivannut koko viikon.Ja kelkkakin pitäis olla siihen mennes kunnos niin vois havitella vähän pitempääkin matkaa.

www.kalassa.net/daiwa2