Toukista....

Started by SuSi, February 21, 2005, 21:12:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Äänestys toukista

a) Ei eroa
6 (13.6%)
b) Surviaset voittaa
10 (22.7%)
c) Kärpäset voittaa
28 (63.6%)

Total Members Voted: 40

Voting closed: January 29, 2006, 21:15:33

SuSi

Tuli mieleen noista toukista että on niillä keskenään eroo siis kärpäsillä ja surviaisilla? Mielestäni ei ole huomattavaa eroa.. Entä teistä?!!??

Monni

No kärpäset on ainakin mun mielestä mukavempia käyttää... Surviaisilla kyllä saattaa tulla kalaa paremmin, mutta mä en jaksa niitten kanssa plärätä!
Ja sitten kovalla pakkasella survarit vetää yheks jäiseksi klimpiksi. Mutta mä en oikeestaa enää käytä mitään matoja... Vaan ratkaisin asian ostamalla Power Baitin teko survareita! Sama purkki on kestänyt kohta vuoden!
Poltinkoski

Anonymous

Tänä talvena olen minäkin käyttänyt silikonisurvareita ja kärpästä. Taidan pian siirtyä tyystin näihin keinotekoisiin, koska ne ovat säänkestäviä ja pysyvät koukussa todella hyvin. Ja koska eivät ole eläviä, säilyvät käytännössä loputtomiin. Tosin oikeanlaisia värikoukkuja käytettäessä ei tarvita toukkia lainkaan.

Läjä

Quote from: MonniVaan ratkaisin asian ostamalla Power Baitin teko survareita! Sama purkki on kestänyt kohta vuoden!

heh niin on minunkin tekosurvarit ja tekotoukat kestäny reilun vuoden mutta toisesta syystä.. eipä oo kaloille kelvannut :D ja usko mennyt koko silikoni hömpötyksiin mutta huomenna testataan taas että, onko niistä mihinkään vai oonko ollut niitten kanssa aina väärässä paikassa

Timky

Sanon tähän väliin pienen kommentin. Noita silikonitoukkia ne vertas
Erä-lehdessä normaaleihin eikä ero juuri ollut vaan molemmat kalasti tosi hyvin.

fange

tuli ostettua berkleyn power maggot toukkia ja ensi maanantaina tarkoitus mennä testaamaan

Timky

Quote from: fangetuli ostettua berkleyn power maggot toukkia ja ensi maanantaina tarkoitus mennä testaamaan

Onko ne semmosia valkosen harmaita pötkylöitä ja about vähän yli sentin mittasia ja puoli senttiä leveitä. Jos on niin mulla on niitä, mutta eivät ole ainakaan onginnassa assulle ja särjelle pelittäneet tai sitten on minussa vika.

Anonymous

punaisia olisko noin sentin mittasia toukkia
maanantaina kai menossa kokeileen

Timky

Quote from: Anonymouspunaisia olisko noin sentin mittasia toukkia
maanantaina kai menossa kokeileen

Eli ne ei oo niitä mitä minä tarkoitin, vaan ne on kärpäsentoukka jäljitelmiä. Asia selvä.

¤JJ¤

Kuten tuloksistakin näkee... mielipidekysymys... riippuu myös mitä pilkkii... missä... millä vieheellä... jne.   8)  :lol:  :evil:

HalDi

Oon täysin kärpäsentoukkien kannalla. Perussyöttejä, halpoja, helppoja. Kaveri osti kerran Kiikosten pilkkikisoihin (ajatelkaa, suoraa kisoihin, kokeilematta ensin) noita survareita. Kilpailun jälkeen sitten kerto kokemuksia, että hyvin kalastavat, mutta saa olla kokoajan lykkäämässä uutta ku pienenki kalan saa. En oo sitten sen takia nähny niissä paljon parempaa. Se taitaaki olla survareitten perusominaisuuksia.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Kala_Jökke

Quote from: HalDiOon täysin kärpäsentoukkien kannalla. Perussyöttejä, halpoja, helppoja. Kaveri osti kerran Kiikosten pilkkikisoihin (ajatelkaa, suoraa kisoihin, kokeilematta ensin) noita survareita. Kilpailun jälkeen sitten kerto kokemuksia, että hyvin kalastavat, mutta saa olla kokoajan lykkäämässä uutta ku pienenki kalan saa. En oo sitten sen takia nähny niissä paljon parempaa. Se taitaaki olla survareitten perusominaisuuksia.

Täysin samaa mieltä! Niitten survareitten kanssa saa koko ajan häslätä! Itsekkin käytän aina kärpäsentoukkia samoista syistä. Ne ovat semmosia pulleenmpia, joten ne on helppo laittaa ja vaihtaa! Tuntuu, että särki tykkää enemmän survarista, kuin kärpäsentoukasta.. :roll:
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

kalastaja86

Ite en oo survareita käyttäny koska ne näyttää niin pieniltä että luulen niitteen kanssa tulevan ongelmia. Käytän kärpäsentoukkia ja hyvin on kalaa niillä tullut. Ja niillähän on ihan selvä ero, kärpäsentoukat on pulleita ja survarit ohuita..
Just a Fishing Man....

marabou

Ei noista voi oikein äänestää kun.
Huonolla syönillä ovat parempia surviaset ja kärpäset nopeempia.

Pohjolan äijä

Kyllähän ne kärpäs toukat aina vie voiton..
No hard feelings :wink:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle EI!

daiwa2

Kärpäsen tuokat on parempia.Kestää koukussa pitempään.Ostin noita tekosurviaisia ja ne vei ainakin mun osalta oikeitten surviaisten paikan koska ne kestää huomattavasti kauemman ja tulee halvemmaks pitemmällä aikavälillä.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

taos

Kärpäsentoukka useimmin, mutta sininen valkoinen vai punainen.

mikke.l

Kyllä mielestäni surviaiset ovat parempia.

JuQ

pilkkituokat on kärpäsen tuokat :twisted:
-juQ-!
<º)))))))<

Peze90

Kärpäsen toukilla minä ongin.. Halvempia ja helppokäyttösiäki.. Ja teko toukkia käytän joskus... Hyvin niilläkin tulee! :wink:

Anonymous

Kyl Siimahäntä ja surviainen on paras yhdistelmä ahvenelle ja särjelle.

kuhanuistelin

Olen kyl samaa mieltä tosta edellisestä Siima häntä on kyl ykkös syötti.
Vielä Vähän Paremmin

Anonymous

Mikä on siima häntä?

JuP3

Quote from: AnonymousMikä on siima häntä?

Siimahäntä on paskakärpäsen toukka!
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Koskikara

Ero surviaisten ja kärpästen toukilla on todellakin huomattava.Etenkin kun syönti on heikkoa.Silloin saa surviaisilla huomattavasti helpommin syönnin käyntiin.Kun taas syönti on hyvä on turha leikkiä surviaisilla koska se vie vain hyvää kalastus-aikaa.Huonolla syönnillä ei parane väittää etteikö surviainen olisi parempi. :)

Fisseri

Onkos kokemusta Power Baitin madoista (ruskeita "Earth worms"). Näkö ja haju ainakin muistuttaa perinteistä lieroa. Ite testaan lauantaina.