Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Likaantuneita kalavesiä?

Started by Erä-Jorma, March 11, 2005, 11:19:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erä-Jorma

Tiedättekö mitään saastevesistöjä? Täällä Raahessa on Kuljunlahti jossa on tehtaiden jätteet, ja kalat yllättävän isoja. Isoin ahven jonka olen saanut painoi n.1,6 kg, ja haukia tulee isoja. Joulukuussakin voi kalastaa virvelillä. Onko muualla mitään tämän tapasta kalapaikkaa?

edit: otsikkoa ja sisältöä muokattu
Ville P

Salmo

Olkiluodon ydinvoimalan lauhdevedet pitävät merta sulana talvellakin. Mistään ydinjätteestähän tai jätteestä ylipäänsä ei ole kyse.

Kala tuskin on keskimääräistä kookkaampaa tuolla, mutta kalaa siellä kuitenkin on. Ahventa kuulemma tulee hyvin ja myös taimenia/(kirrejä?).

Valmet 412

aivan kirkonkylän vieressä sijaitseva kuhalampi on todella tummavetinen.
siihen laskee oja suolta ja mutaa sieltä mittauksien mukaan löytyy useita metrejä. myös p*skaputkien hajoamiset ovat tuottaneet onkelmia jopa jukajärvelle johon laskee ko. lammesta joki. tutkimuksien mukaan jukajärven vesi olisi juomakelpoista mutta minä en sitä kyllä niele.
minun elinaikanani tämä jukajärvi on huomattavasti rehevöitynyt mutta eipä sille kukaan näyttäisi tekevän.

tammerkoski

Tampereen vaakkolammi entisen maalitehtaan saasteissa. on siellä ahventa haukea taimenta ja kirreä (en kyllä ole itse huomanut taimenia tai kirräjä mutta istutettu sinne on)
''Kalastus suomalaista elämää''

Arza

No Mikkelisää on aika monta semmoista vesistöä jotka saastuivat ja pilaantuivat kun ennen vanhaan laskivat suovedet järviin!!
ainakin yks Loukee täällä Mikkelissä on niin tummavetinen järvi että et 5cm syvemmälle nää...silti siel on isoja ahvenia ja haukia ja jopa lahnoja ja siikoja...suurin hauki mikä kaverin kaa saatiin sieltä viimekesänä painoi 6kg ja rapiat..:)