Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Voiko siimojen katkeamiseen vaikuttaa??

Started by Makrilli Matti, March 20, 2005, 22:51:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Makrilli Matti

Varmaan moni on taistellut matojoen hauen kanssa ja itsellä on ainakin sellainen käsitys ettei ylössaanti ole taidosta kiini vaan pikemmänkin tuurista. Onko näin? Ja kannattaako laiturin vieressä pilkkimistä jatkaa sen suuren jo kertaalleen vietyä tasurin uuden tapaamisen toivossa?

puunkantoteline

hyvä kysymys, olen itsekin miettinyt samaa asiaa ja siitä ei ilmeisesti ole ollut mitään keskustelua näillä sivuilla (en ole ainakaan nähnyt). Itse olen tullut siihen tulokseen, että siimojen katkeaminen on ihan tuurista kiinni, se katkeaa jos on katketakseen. Jos siimat taas ovat katkenneet, kannattaa vaihtaa pilkkireikää. Matojoella hauki kuitenkin nappaa usein myös toisenkin kerran (ja katkaisee siimat).
Syö teline! (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan)

Qkkeli

Kyllä siinä on mun mielestä tuurista kiinni saako tartutettua... Ite en oo saanu ku kerran vain ylös asti.

http://www.kalassa.net/forum/viewtopic.php?t=1271

Ja tuossa linkissä on keskusteltu siitä jo aiemmin kunhan vain jaksaa lukea...

kakkosSALLU

Itse olen saanut sen Matojoen hauen noin 20 kertaa. Yhtään yli kymppikiloista en tosin ole saanut, vaan 4-9 kilon väliltä. Kyllä se sieltä nuosee kun vaan jaksaa pilkkiä. Ensimmäinen kerta on hankala, itsellä meni noin vuosi ennenkuin se otus nuosi. sen jälkeen se tulee kuin itsestään. Kerran sain  saada sen kahdesti peräkkäin, en tosin saman pelin aikana. Ja ihan tavallisella matokoukulla. Onhan siinä varmaan hieman tuuriakin oltava, mutta kyllä se varmaan taidoistakin riippuu.